Mummi ottaa päähän + uskonvahvistusta tarvitaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aaargh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Aaargh!

Vieras
Vanhuksille pitäisi olla kohtelias, mutta kohta ei enää jaksa. Miehen yli 80-vuotias mummi kommentoi meidän lasta ja lastenhoitotapoja ja ihan kaikkea ja mä en kohta enää jaksa vaan nyökytellä tai puolustella.

Suoraan se ei välttämättä moiti, mutta on sellainen piikikäs ja neuvoo ihan koko ajan. Olen mm. pilannut lapseni, kun olen opettanut sen nukkumaan vieressäni, yöllä lapsen pitää antaa huutaa, muuten ei opi olemaan hiljaa ja sitäpaitsi keuhkot vahvistuu... Alle puolivuotiaalle tyrkytti kakkua, kun "sen niin tekee mieli", perunaan pitäisi lisätä voimariinia maun vuoksi ja ei ole normaalia imettää 8-kuukautista. Vierastaminen on outoa ja lasta ei saa pitää sylissä likaa. Kuulemma hyvä, kun lapsi on iso ja lihava, mutta ei liikaa ei saisi olla... Kaikki on outoa, epänormaalia ja huolestuttavaa ja hän on tehnyt ihan eri lailla ja kaikki piirteet taitavat periytyä mun suvusta...

Ja sitäpaitsi, mikä hiton iso ja lihava? Eikö 8 kk muka ole ihan normaalikokoinen, jos 72 cm ja 8800 g? Ei kai ole mun syy, että hän on tehnyt lapsensa joskus pula-aikana ja ovat olleet pieniä tai että hänen imetyksensä ei ole onnistunut? Hitto, kun sapettaa.

Sanonko takaisin ja saan koko suvun vihat niskaani vai opettelenko ottamaan huumorilla?

Hei. Olet todennäköisesti samanlainen siinä iässä. Anna hänelle anteeksi ja ole kuuntelevinasi. Maailma kulkee ihmisen ohi ajan myötä ja olet todella oikeassa ollessasi kohtelias ja ymmärtäväinen. Vanhukset palaavat monessa asiassa omaan nuoruuteensa iän ja yleistyvän lievän tai pahemman dementoitumisen myötä. He eivät todella tarkoita pahaa, vaikka ovatkin omalla tavallaan rasittavia. Ethän varmaankaan asu hänen kanssaan.

Johan olet osannut ottaa huumorilla.

No johan on mamma. Toivottavasti hän ei sentään asu teillä.. Jos ei pysty enää menemään toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, niin sano että onpa hyvä että tietoa on tullut lisää ja sen mukaan toimit ja lapsi on täysin normaali ja piste.

ai. Minusta se ei oikeuta olemaan ilkeä jos on vanha! Meillä puhutaan suoraa ja minä kyllä riitelenkin isoäitini (81v ) kanssa. Esitän omat näkemykseni. Mummoni on erittäin tempperamenttinen ja yleensä vain ja ainoastaan hänen näkemykset on niitä ainoita ja oikeita. Näistä meillä tulee vähän väliä erimielisyyttä. Varsinkin minun töihin meno oli mummolle kova paikka. Hänen mielestään kun lapset kuuluu hoitaa kotona kouluikään saakka, tästä jaksaa edelleen jauhaa joka kerta kun nähdään (töihin menostani on jo 2v ) ja minulta menee hermot sitten jossakin välissä.

Omaan arvoonsa mummin kommentit. Olisikin vielä kommentoimassa omat tai miehen isovanhemmat... mutta lapsillani ei ole isoisovanhempia. Sukupolvikuilu vanhempien ja isovanhempien välillä (onneksi) varsin pieni.

Ota huumorilla :) . Jos se mummi käy joskus oikein silmille noiden neuvojensa kanssa, niin voit sanoa hänelle, että tuolla lailla toimittiin 50 vuotta sitten, nyt toimitaan näin. Jokainen sukupolvihan katsoo, että heidän kasvatusmetodinsa toimii parhaiten. Anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Yhteistyössä