Jos et halua, että lapsi on yksin pihassa, mummon on se uskottava, jos haluaa lapsenlapsen kylään, tää on mun mielipide.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Kyllä niin juu. Sinäkö sen määrittelet mitkä ovat kohtuulliset varotoimenpiteet ja mitkä ylilyöntejä? Eiköhän se ole jokaisen itse omalta ja lapsiensa kohdalta määritettävä.Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Jos koko ajan ja kaikkialla keskittyy vain pelkäämään kaikkea mahdollista ja torppaamaan uhkatekijöitä, onko elämä enää elämää. Vai onko elämä kääntynyt kuolemanpeloksi?
Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Alaikäisillä ei tässä perheessä ole mitään asiaa just esim moottoriajoneuvojen ohjaimiin, ei edes mopon, vaikka laki sallisi.
Saako teillä lapset kaiken, mitä keksivät haluta?
Just just...
Meillä ei ole tapana rajoittaa toisten mielenkiinnon kohteita omien pelkojen takia.
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:Kyllä niin juu. Sinäkö sen määrittelet mitkä ovat kohtuulliset varotoimenpiteet ja mitkä ylilyöntejä? Eiköhän se ole jokaisen itse omalta ja lapsiensa kohdalta määritettävä.Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Jos koko ajan ja kaikkialla keskittyy vain pelkäämään kaikkea mahdollista ja torppaamaan uhkatekijöitä, onko elämä enää elämää. Vai onko elämä kääntynyt kuolemanpeloksi?
Siis anteeks kun mä kysyn? Mutta siis lapsi joka pelkää autoja kuin ruttoa on yksin pihassa jossa kulkee autoja?Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Siis anteeks kun mä kysyn? Mutta siis lapsi joka pelkää autoja kuin ruttoa on yksin pihassa jossa kulkee autoja?Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
Meidän neiti pelkää autoja, ja jähmettyy paikalleen kun sellainen tulee kohti. Ei oo sitten käynyt mielessäkään, että näinkin voi lapsi reagoida?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Siis anteeks kun mä kysyn? Mutta siis lapsi joka pelkää autoja kuin ruttoa on yksin pihassa jossa kulkee autoja?Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
Meidän neiti pelkää autoja, ja jähmettyy paikalleen kun sellainen tulee kohti. Ei oo sitten käynyt mielessäkään, että näinkin voi lapsi reagoida?![]()
tai juosta karkuun suuntaan, josta sieltäkin tulee autoja?
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Meidän neiti pelkää autoja, ja jähmettyy paikalleen kun sellainen tulee kohti. Ei oo sitten käynyt mielessäkään, että näinkin voi lapsi reagoida?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Meidän neiti pelkää autoja, ja jähmettyy paikalleen kun sellainen tulee kohti. Ei oo sitten käynyt mielessäkään, että näinkin voi lapsi reagoida?![]()
tai juosta karkuun suuntaan, josta sieltäkin tulee autoja?
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!nii ja kulkee jo yksin 150m matka mummulaanki(nään ikkunasta koko matkan ja nätisti kulkee tien reunaa)!!
no se on kiva juttu! Meillä täyttää poika 3v. ja ei kyllä varmasti ole yksin ulkona, vaikka on tottelevainen ja pelkää autoja ja tietää, että tielle ei mennä. Maailmassa kun on muutakin kuin nämä autot. Tuon ikäinen kun voi saada päähänsä ihan mitä vaan! Hyvä, että jotkut voi luottaa lapseensa enemmän jo tuon ikäisenä. Meillä ei neuvolassa edes ole keskusteltu tuollaisesta asiasta ja ei kyllä keskustella pariin vuoteen.
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mä en ole ikinä ajatellut elämääni noin, joten en voi vastata sulle kyllä tähän. Mä en näe varjoja, mutta teen parhaani lapseni eteen.
Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!Heh, ai oikeen neuvolantäti on tollaista sanonut... no kyllähän se on SITTEN uskottava! :-D Olikos se niin että tuossa iässä käydään neuvolassa jopa kerran vuodessa? Kyllähän neuvolantäti nyt puolen tunnin visiitin aikana selvästikin saa lapsen luonteesta enemmän irti kuin oma äiti, ja voi tehdä tuollaisia "suosituksia"... tai jospa se ei jostain syystä tykkääkään sun lapsesta, ja salaisesti toivoo jotain ikävää tapahtuvaksi ;-)
Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mä en ole ikinä ajatellut elämääni noin, joten en voi vastata sulle kyllä tähän. Mä en näe varjoja, mutta teen parhaani lapseni eteen.
Kuristaaksesi hengiltä omiin pelkoihisi?
Alkuperäinen kirjoittaja eräsäiti:Alkuperäinen kirjoittaja cvcv:Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:Mä en ole ikinä ajatellut elämääni noin, joten en voi vastata sulle kyllä tähän. Mä en näe varjoja, mutta teen parhaani lapseni eteen.
Kuristaaksesi hengiltä omiin pelkoihisi?
Onko sulla lapsia?
Alkuperäinen kirjoittaja pahapaha:Alkuperäinen kirjoittaja poitsuli:no huh mikä hysteria taas!meil ainaki poika 3v o ihan yksin mee pihas ja autoja kulkee enmpi ja vähempi tost pihan läpi naapurii,mut eipä o pelkoo et alle jää ku pelkää autoja ku ruttoo(pysää ja pakenee johki puskaa ku auto tulee)!ja ihan neuvolaski sanottii et voi alkaa opettaa olee jo yksin ulkona!Heh, ai oikeen neuvolantäti on tollaista sanonut... no kyllähän se on SITTEN uskottava! :-D Olikos se niin että tuossa iässä käydään neuvolassa jopa kerran vuodessa? Kyllähän neuvolantäti nyt puolen tunnin visiitin aikana selvästikin saa lapsen luonteesta enemmän irti kuin oma äiti, ja voi tehdä tuollaisia "suosituksia"... tai jospa se ei jostain syystä tykkääkään sun lapsesta, ja salaisesti toivoo jotain ikävää tapahtuvaksi ;-)
no muahan ei kiinnosta mitä se neuvolatäti ajattelee mun lapsesta tai mee perheestä ylipäänsä =) ja tarkotin et kyl jo tollasta 3v voi alkaa opettaa olee yksin ulkona...ei tarkota et mee poika olis aina yksin ulkona vaa esim.sillo ku minä esim.puen pienempää(menee n.5-10min) ja sillon ku haluu mennä yksin mummulaan ja joskus harvoin on yksin pitemmä aikaa pihalla ja ihan omasta halustaan!eikä o koskaa ollu sellanen et lähtee suin päin mihkää juoksee vaan aina pysyy kaupungissaki vieressä ja kotonaki!ja toi sun viiminen kommentti o aika saakelin tyly!