mulle tuli nyt suru tuosta toppapukuketjusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja diipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

diipa

Vieras
itse en ole koko keskusteluun osallistunut, lukenut vain joitakin kommentteja.
itsekin löysin tänään kirpparilta 3 eurolla kivan tuulipukukankaisen "mitä se suhisevainen onkaan" haalarin, varmaan 90-luvun puolelta on, sininen jossa viidakkokuvia.
pitkään etsinyt sellaista jonka voi laittaa juuri kävelemään oppineelle hiekkakasalle mylläykseen päälle, jonka kanssa ei haittaa vaikka osaksi konttaa vielä ulkona hiekassa ja siellä laatikossa.
nyt sitten mietityttää montako plussalaismammaa on tuolla hiekkiksen reunalla nauramassa ysärihaalarimuksulleni :-(
no onneks näin tosissaan ota kun kirjoituksestani vois päätellä, sellainen pieni musta pilvi vain piipahti pääni päällä.
merkkiä haalarista en oo huomannu katsookaan.

Itse puin lapselle ensimmäisille hiekkalaatikkoleikkeihin vuosimallia 77 olevia vaatteita. Hyviä olivat, vähän ruskean värisiä ja toppapuku oli punainen.. Naapurit ihastelivat, KUINKA oma äitini on jaksanut säilyttää MINUN vaatteita:) Oli se hienoa laittaa minun käyttämiäni vaatteita lapselleni..

Älä mieti niitä ylimielisiä mammoja. Meilläkin on paljon serkkujen vanhoja haalareita vuodelta "kivi" joita käytetään pihaleikeissä. Enkä ole paljoa päätäni vaivannut mitä mieltä muut siitä on. On meillä sitten ihan uusi Remu-haalarikin oikein märkiä kelejä varten.

Minä en ole koskaan ajatellutkaan mitä mieltä muut äidit ovat lasteni vaatteista, varmaan joku on katsonut kieroon lasten pihavaatteita: kestolikaisia joita ei tarvitse varoa, ja kun menevät rikki saan heittää suoraan jätteisiin. Turha hienostella pihaleikeissä.

pääasia että lapsella säänmukaiset kamppeet päällä, luulisin.... ja eipä tarvi sinun ainakaan pelätä jos polvee tulee reikä tai vetskari menee rikki ja sitten on kallis puku pilalla... voit ottaa lapsen leikit ja konttaamiset vähän rennommin =)

äh, en minä ainakaan naura. Mietin vaan sitä, että kuka myy 90-luvun vaatteita tuohon hintaan? Kirppari idea ihan hukassa. Vaikka on hyvässä kunnossa niin pitää ottaa huomioon ikäkin. Tuon hinta olisi pitänyt olla 1euro tai alle minun kirppisluokituksessani. Itse myyn viime vuoden haalareita 3 eurolla, täysin ehjiä.

tämä puku on kyllä yllävän hyvä ysärihaalari, värit kirkkaita, ehkä jokapaikasta, siksi maksoin tuon kolme euroa, mutta olipas siellä myynnissä 2000-luvun alkupuolen äitiyspakkaushaalarikin kympillä sitä katsoin jo huh huh!!!!!

Tähän voin todeta että mulla katkes välit kaveriin oman mölöytykseni takia..
kaveri kehui että ostavat tulevalle vauvalle kaikki viimeisen päälle ja syövät siihen asti sitten makaroonia yms..kysyin että miksi??
vastaus oli ettei lapsi tunne jäävänsä syrjityksi yms..siitä veti sitten herneet kun ajatuksissa totesin että miten se vauva nyt näkee missä rattaissa nukkuu unensa vaikka olis 20e kirppisostos jutut yms vai meinaatko että toiset vauvat sitä solvaa?
otti herneet mutta eipä voi mitään ajateli minusta vähän hassusti..

Ja on niitä ihmisiä jotka hirnuu toisille oli kyse mistä tahansa..
Onneksi ei itellä ole varaa arvostella toisia pukeutumisella yms turhalla.
se on sisin mikä mulle on ihmisessä tärkein :heart:

näytä vaan niille pitkää nenää tai husi muute hiekalla kauemmaksi ku nää jotkut äidit on just tämmösiä et nee luulee tietävänsä kaiken vaikka oikeesti on ihan kuramaisia ämmiä jotka ei välitä penikoista hevon persaustakaan :kieh:

Se etten jotakin haalaria pukisi omalleni koska se ei silmääni miellytä, ei tarkoita sitä että jos näen samaisen puvun jonkun muun lapsen päällä niin nauran tai pilkkaan lasta tai hänen perhettään edes ajatuksissani.

Mun mielestä se toppapukuketjun toppapuku oli todella ruma, mutta jos sen ketjun ap siitä piti, niin hieno homma ja hyvä että löysi mieleisensä.

En ihan totta jaksa uskoa että monikaan äiti-ihminen oikeasti jaksaa kytätä mitä kenenkin lapsella on päällä, kunhan vaatteet ovat sopivan kokoisia, ehjiä ja puhtaita.

Minä olen ostanut vauvalle lähes kaikki vaatteet kirpparilta. Myös haalarit. Löysin välikausihaalareiksi hyväkuntoiset Reimat. Eivät varmaan enää kestä vettä, mutta muuten ovat hyvät. Ihmeellistä jos joku arvioi perhettä tai lasta vaatteiden mukaan.

Sähän oot vaan ajan hengessä mukana. Ekologisuus ja retrot, kasarit ja ysärithän on muotia. Mulla on muksulle jossain oma ysärituulitakkini, siinä on sitä nostalgiaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja diipa:
itsekin löysin tänään kirpparilta 3 eurolla kivan tuulipukukankaisen "mitä se suhisevainen onkaan" haalarin, varmaan 90-luvun puolelta on, sininen jossa viidakkokuvia.
pitkään etsinyt sellaista jonka voi laittaa juuri kävelemään oppineelle hiekkakasalle mylläykseen päälle, jonka kanssa ei haittaa vaikka osaksi konttaa vielä ulkona hiekassa ja siellä laatikossa.
nyt sitten mietityttää montako plussalaismammaa on tuolla hiekkiksen reunalla nauramassa ysärihaalarimuksulleni :-(
no onneks näin tosissaan ota kun kirjoituksestani vois päätellä, sellainen pieni musta pilvi vain piipahti pääni päällä.

mulle on ihan sama millanen haalari kenenkin muksulla on päällä, mutta tota mustattua juttua ihmettelen. miksi pitää olla monta haalaria (ykköshaalari ja kakkoshaalari) ja miksi sen "kakkoshaalarin" täytyy olla joku kirppiskamaa oleva, joka ei haittaa että on hiekkalaatikolla? en sano tätä pahalla, mutta tämä vaan on asia jota en ymmärrä.
meillä on muksuilla hyvät haalarit ja ne on ostettu käyttöön, niin että niillä saa temmeltää mielinmäärin. ei mitään "kakkospukuja". lisäksi suosin uusia/uudehkoja, siksi että niitä ei oo pesty sataa kertaa, joten pitävät tuulta,vettä, ja lämpöä just sen takia kun pyörivät kylmässä maassa/hiekkiksellä/lumessa jne.

Älä välitä, säälittäviä ovat ne joiden itsetunto ja ihmisarvo perustuvat ulkoiseen näyttävyyteen. Omat arvoni ovat aivan jotakin muuta. On mukava katsoa hyvinvoivaa lasta jolla on läheinen suhde äitiinsä olivat vaatteet sitten vanhoja tai uusia!

Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
Alkuperäinen kirjoittaja diipa:

mulle on ihan sama millanen haalari kenenkin muksulla on päällä, mutta tota mustattua juttua ihmettelen. miksi pitää olla monta haalaria (ykköshaalari ja kakkoshaalari) ja miksi sen "kakkoshaalarin" täytyy olla joku kirppiskamaa oleva, joka ei haittaa että on hiekkalaatikolla? en sano tätä pahalla, mutta tämä vaan on asia jota en ymmärrä.
meillä on muksuilla hyvät haalarit ja ne on ostettu käyttöön, niin että niillä saa temmeltää mielinmäärin. ei mitään "kakkospukuja". lisäksi suosin uusia/uudehkoja, siksi että niitä ei oo pesty sataa kertaa, joten pitävät tuulta,vettä, ja lämpöä just sen takia kun pyörivät kylmässä maassa/hiekkiksellä/lumessa jne.

hyvät sulle. Meillä oli vanhan kasaripuvun kans ruskovillaa alla ja hyvin tarkeni. Sateella/loskasäällä ei tää äiti ulkoillut kun korkeintaan vaunulenkkejä konttaavan mukulan kanssa.

Yhteistyössä