Mulla on syömishäiriö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Joten onko muilla samanlaisia ongelmia, onko joku selvinnyt tästä ja kuinka? Pitääkö hakea ammattiapua? En enää tiedä mitä teen. Syön aina ja koen sen ongelmaksi. Ja yleensä makeaa, en pääse eroon. Joskus kaappi menee tyhjäksi leivistä,muroista , mistä vain, kunhan on jotain syötävää mutta yleensä makeasta. Olen yrittänyt monta kertaa turhaan päästä tästä ongelmasta eroon. Jos joku on päässyt niin antakaa neuvoja, olen kiitollinen. Tänäkin aamuna olen jo syönyt 7 leivän palaa hillolla, 3 lautasta muroja, sipsejä, mehua... Onko normaalia? Apua!

hae apua.
soittele vaikka terveyskeskuksen psykiatriselle sairaanhoitajalle.
sieltä saat ainakin vähän apuja, aika vaikea noita on varmaan alkaa itse selvittämään.

Mulla on syömishäiriö, terapiassa ollut nyt reilun kuukauden. Mulla taas jäi syöminen kokonaan, kuulema luulen hallitsevani edes yhden asian elämässäni vaikka hallinta onkin poissa ihan kokonaan. Itse en terapiasta tykkää yhtään, haluaisin lopettaa koko käymisen mutta en näe mitään muutakaan keinoa enää millä voisin yrittää tervehtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hae apua.
sieltä saat ainakin vähän apuja, aika vaikea noita on varmaan alkaa itse selvittämään.

En haluaisi millään mennä ammattiauttajan luo, mutta kai sit pakko. Tää on kamalaa, hävettää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hae apua.

En haluaisi millään mennä ammattiauttajan luo, mutta kai sit pakko. Tää on kamalaa, hävettää.

tiedän tunteen...
oon itekkin käyny mut ongelmana syömättömyys.
mut se ongelma vaan pahenee jos et mee..
tsemppiä ja rohkeutta, kyllä se siitä!

Kiitokset kaikille vastanneille, lohduttavaa tietää että teitä on muitakin. Se on iso kynnys mulle mennä hakeen apua mutta olen pakon edessä. Mulla on vielä 20 kg ylipainoa ja jos tää mun häiriö jatkuu niin lihon ja lihon ja masennun entisestään.

Yhteistyössä