Mulla on pipo tiukalla, saa haukkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nipotan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nipotan

Vieras
Lapsi on tämän kuukauden isovanhempien luona hoidossa, koska pph on kesälomalla. tänään ovat menossa juhliin lapsen päiväunien aikaan ja mini töihin kohtapuolin. Meinasivat, että olisin herättänyt lapsen Tuntia aikaisemmin mitä normaalisti herää ja päiväunetkin olisi jäänyt väliin. (lapsi paria kuukautta vajaa kolme, isovanhenpien luo kilometri, itse ehdottivat tätä hoito jarjestelyä pph,n loman ajaksi). Sanoin, että ei se oikein käy, lapsi tarvitsee unensa. Kiltisti käy ilalla ja päivällä nukkumaan, ei mitään ongelmia KOTONA. Mummon luona ei meinaa käydä nukkumaan kunnolla ja mummo sanoikin, että kohta voi jättää päivä unet pois, sanoin ei voi. Lapsi nukkuu kellon ympäri ja päivällä reilu tunnin ja niin pitkään kun KOTONA onnistuu hyvin, nukkuu päiväunet. On hereillä ollessaan sellainen ikiliikkuja, että varmasti väsyy. Toinen mistä vielä sanon on, että siettä juhlissa ei tarvii ylen määrin antaa makeaa syödä. Joo, on mun pipo tiukalla, mutta lapsen parasta ajattelen.

periaatteesa joo, voisi, mutta on takana vähän sitäkin, että kävisivät kuuntelemaan mitä minä sanon ja, että me mieheni kanssa päätetään. Tähän asti on ollut, että minua ei juurikaan kuunella ja sanottavani olen sanonut mieheni kautta. Mutta on myös tärkeää, että noudatetaam nukkuma ja ruoka aikoja.

No tässä :)
Jotenkin tunnistan sun tekstistä itteni esikoisen kohdalla... Olin ylihuolehtivainen, pikkutarkka ja ihan varma, että koko homma menee pilalle, jos ei tehty just melkein prikulleen, miten olin ajatellu.
Vetosin myös siihen, että ajattelin lapsen parasta... On tietty hyvä, että lapsella on rytmi ja rutiinit, mutta hei...ei se pikkuinen yhdestä erilaisesta päivästä sekaisin mene. päinvastoin, se voi olla ton ikäiselle jo hyvinkin "kasvattavaa". Löysää pipoa ja anna lapsen mennä. Herättele sievästi ja lapsihan nukkuu vaikka autossa pikku tirsat, jos niikseen tulee.
tsemppivä sulle vaan. Kyllä ne sun vanhemmat handlaa homman. Heitä oikeesti liika huoli pois ja ota ihan rennosti :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Aleuria Aurantia:
No tässä :)
Jotenkin tunnistan sun tekstistä itteni esikoisen kohdalla... Olin ylihuolehtivainen, pikkutarkka ja ihan varma, että koko homma menee pilalle, jos ei tehty just melkein prikulleen, miten olin ajatellu.
Vetosin myös siihen, että ajattelin lapsen parasta... On tietty hyvä, että lapsella on rytmi ja rutiinit, mutta hei...ei se pikkuinen yhdestä erilaisesta päivästä sekaisin mene. päinvastoin, se voi olla ton ikäiselle jo hyvinkin "kasvattavaa". Löysää pipoa ja anna lapsen mennä. Herättele sievästi ja lapsihan nukkuu vaikka autossa pikku tirsat, jos niikseen tulee.
tsemppivä sulle vaan. Kyllä ne sun vanhemmat handlaa homman. Heitä oikeesti liika huoli pois ja ota ihan rennosti :hug:

Kiitos :) juu, ensimmäinenhän tämä on :)

Niin vielä lisäisin, että on aika lohduttavaa kuulla, kun joku muu on niin samanlainen hössö ja kontrollifriikki ku ite olin ja oon tietty varmaan vieläkin monessa asiassa, enkä sitä aina huomaakaan... Mä oon vaan nyt ajatellu, ettei elämää voi liikaa ohjailla ja ohjelmoida... :saint:

itsepähän sitten joutuvat olemaan sen kiukkusen lapsen kanssa, että en minä itse ottaisi siitä stressiä ;) juu noi juhlapäivät on semmosia, että kannattaa sillon vähän löysäillä naruja ja palata takasin arkeen juhlapäivän jälkeen.

Sen verra olen antanut periksi, että lapsi saa nukkua aamulla niin pitkään kuin nukuttaa ja päivä unet voi jättää väliin. Siihen en suostunut, että herätän tuntia aikaisemmin ja päivällä ei päiväunia.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sen verra olen antanut periksi, että lapsi saa nukkua aamulla niin pitkään kuin nukuttaa ja päivä unet voi jättää väliin. Siihen en suostunut, että herätän tuntia aikaisemmin ja päivällä ei päiväunia.
siis tämän päivän osalta, tietenkin.

Minä muuten muistan kanssa miten sitä piti kaikki ekan kanssa,pojan ollessa pieni olla tiptop mallillaan.Pesin jopa yhdenkin haarukan jos sellainen tiskiin eksyi ym.kaikkea mitä näin jälkeenpäin miettii outona:)

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Minä muuten muistan kanssa miten sitä piti kaikki ekan kanssa,pojan ollessa pieni olla tiptop mallillaan.Pesin jopa yhdenkin haarukan jos sellainen tiskiin eksyi ym.kaikkea mitä näin jälkeenpäin miettii outona:)

:laugh: kuulostaa niiiiiin tutulta. Mun mies on monesti jälkeenpäin sanonut, että se oli kauheaa... :whistle:

:laugh: kuulostaa niiiiiin tutulta. Mun mies on monesti jälkeenpäin sanonut, että se oli kauheaa... :whistle:

No olihan se kun nyt aattelet,eikö vaan? :D Mulla meni ohi ainakin sillä kun tuli toinen lapsi B) Ihan kun jonkun herätyksen oisin kokenut eräs kaunis päivä,naps ja aattelin että paljon tärkeämpää on olla näitten muksujen kanssa kun puunata kämppää kiiltäväksi.....voi olla että luin jonkun lehtiartikkelin josta naksahdus tuli,ei muista niin kauas enään:)

No olihan se kun nyt aattelet,eikö vaan? :D Mulla meni ohi ainakin sillä kun tuli toinen lapsi B) Ihan kun jonkun herätyksen oisin kokenut eräs kaunis päivä,naps ja aattelin että paljon tärkeämpää on olla näitten muksujen kanssa kun puunata kämppää kiiltäväksi.....voi olla että luin jonkun lehtiartikkelin josta naksahdus tuli,ei muista niin kauas enään:)

Jep! Just samat fiilarit tuli itellenikin! Ja sitäpaitsi mun mielestä nyt itteni puunaus on vähintää yhtä tärkeetä ku kämpän puunaus :heart: Pysyy mieskin tyytyväisenä ku on kotosalla silmänruokaa ja itestä tuntuu hyvälle ku ei oo ihan räjähtäny naama koko ajan :p

Jep! Just samat fiilarit tuli itellenikin! Ja sitäpaitsi mun mielestä nyt itteni puunaus on vähintää yhtä tärkeetä ku kämpän puunaus :heart: Pysyy mieskin tyytyväisenä ku on kotosalla silmänruokaa ja itestä tuntuu hyvälle ku ei oo ihan räjähtäny naama koko ajan :p

Justiinsa näin:)

Kyllä mullakin oli pipo tiukalla ekan muksun tullessa mutta kyllä se siitä löystyi kun oli oppinut kaikesta aina jotakin lisää ja tulee lisää kokemusta lastenhoidosta ym. Toisen lapsen kohdalla oli jo sen verran oppinut vaikka olikin aikaa mennyt yli 13 vuotta ettei tehnyt samoja virheitä ja osasi joustaa aika monessakin asiassa.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä