M
möykkynen
Vieras
Tässä vihdoin ja viimein pääsen hetkeksi istumaan rauhassa. Poika nukkuu ja vauva väsyi tauottomaan itkuunsa ja nukahti hänkin. Kun vauva on sylissä isompi lapsi tekee tauotta tuhojaan; pistää vesihanat päälle, sotkee värikynillä jne. Tänään meni pinna monta kertaa. Viimeinen niitti oli kun poika kaatoi kattilallisen soppaa lattialle käydessään jääkaapilla salaa. En hillinnyt itseäni enää ja lapsi sai kevyen korvatillikan. Mulla on pyykit koneessa ja kasa lattialla. Tiskejä huusholli täynnä. Ei riitä kädet nyt niille ja tällä hetkellä en jaksa. Tänään en ole meikannut tai käynyt suihkussa. Vauva ei rauhotu missään muualla kuin sylissä jos sielläkään. Oon aika uuvuksissa ja tekis mieli juosta karkuun. Vessassakaan ei voi rauhassa käydä.
Ennen kun sain pojan nukkumaan kerroin hänelle että hän on rakas ja pyysin anteeksi sitä että olen joutunut suuttumaan hänelle. Nyt on syyllinen ja huono olo. Lasten isä on pitkää päivää töissä. Haluaisin tietää, että en oo yksin ja että riittää kun teen parhaani. Mies ei vastaa puhelimeen ja toisaalta hyvä niin. Ei työniloa ainakaan tuo se, että olen täällä kotona toivottomana. Nyt itkettää.
Ennen kun sain pojan nukkumaan kerroin hänelle että hän on rakas ja pyysin anteeksi sitä että olen joutunut suuttumaan hänelle. Nyt on syyllinen ja huono olo. Lasten isä on pitkää päivää töissä. Haluaisin tietää, että en oo yksin ja että riittää kun teen parhaani. Mies ei vastaa puhelimeen ja toisaalta hyvä niin. Ei työniloa ainakaan tuo se, että olen täällä kotona toivottomana. Nyt itkettää.