Mulla on peruspuhelinliittymä, jos ostan älypuhelimen niin...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tekniikan ihmelapsi en ole
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tekniikan ihmelapsi en ole

Vieras
..pitääkö mun ostaa siihen uus liittymä ja uus SIM-kortti vai käykö tuo mun ikivanha SIM-kortti ja liittymä siihen älypuhelimeen?

Mulla on siis varmaankin ihan joku DNA ONNI liittymä, tai joku vastaava ollu varmaan kymmenen vuotta.

Meinasin tilata Hobby Hallista älypuhelimen, mutta en nyt sit tiiä että toimiiko se puhelin tällä mun nykyisellä liittymällä.

Oon ihan ulapalla näistä asioista.

Joihinkin uudempiin puhelinmalleihin ei käy vanhat sim kortit kooltaan. Ja muutenkin kannattaa älypuhelimiin päivittää uudet liittymät ja kortit. EI tule sitten yllätyksiä laskuihin.

Käy vaihtamassa se sim jossain dna-pisteessä ja samalla kannattaa päivittää se liittymäkin. Osaan puhelimista pitää olla pienempi sim-kortti, se tieto löytyy puhelimen papereista. Tietysti voit vaihtaa operaattoriakin.

Ja liittymässä kannattaa olla joku rajaton data, hinta menee nopeuden mukaan.Älypuhelimessa on aina sitä datan vaihtoa.

Älypuhelimet käyttää tietoliikennettä, vaikket itse mitään tekisikään, joten dataliittymä pitää olla jos haluaa hyötyä älypuhelimesta täysin. Muuten datayhteyden käyttö on suljettava puhelimesta tai tulee yllättävän isot laskut turhasta.
Kannattaa piipahtaa puhelimen kanssa operaattorin liikkeessä, mutta ei kannata ostaa sitä kalleinta ja isointa liittymää mitä ne myyjät aina tarjoo.

Oknkiitos vastauksista.

Mulla on nykyään siis tosi pienet puhelinlaskut. 4kk välein tulee 20e puhelinlasku, ja siksi en haluasi vaihtaa tota liittymää. Mutta pitääpä tässä joku päivä käydä ihan siellä DNA kaupassa.

Yhteistyössä