Mulla on paha maitosuklaariippuvuus, muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Nyt toinen fazerin sininen tänään menossa, neljäs levy tällä viikolla... Miten se voikaan olla niin hyvää! Mikään muu suklaa ei kelpaa, eikä edes fazerin sinisen maustetut versiot. Muutaman viikon olin erossa suklaasta mutta sukujuhlien jälkeen jäi taas herkkuputki päälle. Tänä vuonna oon varmasti syöny yli 100 levyä!

"Mun nimi on Raparperitaivas, sairastan suklismia" Joo mulla on kans paha riippuvuus mutta lähes mikä tahansa suklaa käy. Nyt on kyllä pysynyt kurissa kun pudotan painoa, mitä pitempään olen syömättä suklaata sitä vähemmän tekee mieli mutta kerran holisti, aina holisti...

ois kiva tietää paljon teillä vaikuttaa toi määrä suklaata painoon?

mä syön suklaata niin paljon kuin sitä on, vähän aikaa sitten meni 4 kiloa amerikan ja ranskan pastilleja. en tieä, oiskos ne riittäny kuukauden tai jotain.

koita siinä sit laihtua ku saa tollaset setit himaan...

Mua kans kiinnostaa teidän painot. Itsellä paino siinä normipainon ylärajoissa ja saa katsoa mitä suuhunsa pistää. Viikonloppuisin menee paljon suklaata, yksi levy ei tunnu missään. Vähintään pitää olla 2-3.

Alkuperäinen kirjoittaja eienää;22575137:
Mä söin kans suklaata, kunnes mun sokeriarvot tarkistettiin työterveydessä =( Kerralla pääsin eroon suklaan syönnistä, niin säikähdin.

Mulla on sokeriarvot tosi hyvät, välttelen hiilareita muuten eli kokonaishiilarimäärä jää huomattavasti alle virallisten suositusten (ennen hiilarien vähentämistä oli sokeriarvot koholla ). Enkä oo lihonnu... Siksi onkin niin vaikea lopettaa.

Täällä yksi suklaaholisti ilmoittautuu myös..

Fazerin suklaa, kokonaisilla pähkinöillä.
Joskus itseänikin hirvittää toi syöty suklaalevyjen määrä.
Jos ei nyt päivittäin niin vähintään viikottain mä syön suklaata

Jaa painoa, pituus 175 cm ja painoa n.62 kg

Kaks levyä päivässä? Mjaa... itse suosittelen vieroitusta vaihtamalla kalliimpiin aineisiin. Eli älä osta montaa halvempaa levyä vaan valkkaa käsintehtyjä konvehteja 2-4 kpl.

[QUOTE="aloittaja";22575178]Mulla on sokeriarvot tosi hyvät, välttelen hiilareita muuten eli kokonaishiilarimäärä jää huomattavasti alle virallisten suositusten (ennen hiilarien vähentämistä oli sokeriarvot koholla ). Enkä oo lihonnu... Siksi onkin niin vaikea lopettaa.[/QUOTE]

Mulla kans näin. Muut hiilarit on helppo jättää, mutta suklaasta en luovu! Onneksi hyviä tummia on nykyään melkeinpä lähikaupassa, niillä voi kompensoida siihen asti että se maitosuklaahimo vie voiton.

Kaakao kasvina tarvitsee paljon torjunta-aineita ja maku on sen vuoksi kitkerää ja just sen takia se tarvii maitoa ja muita lisukkeita, kuten sokeria niin paljon. Mutta kun teet suklaan itse, huomaat, että luomusta ei tule kitkerää eikä se tarvi noita lisukkeita ollenkaan:-D

http://koti.utanet.fi/~paula/kotikokkeli/hunajasuklaa.htm