Mulla on nyt ongelma...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Pitäis mennä tänään yhdeksi neuvolaan. Pyörästä on kumi rikki. Mies paikkasikin sen eilen, mutta ilma ei vaan pysy sisällä. Ulkona on sadekeli ja neuvolaan on pari kilsaa suuntaansa matkaa. Tuntuu etten millään jaksa sitä kävellä ja mies oli eilen sitä mieltä etten edes saa matkaa käppäillä.

Mies sitten ehdotti että jos menisin taksilla neuvolaan ja hän maksaa. Mutta en mä kehtaa. Ja tulee ihan järjettömän kalliiksi.

Voihan pyllysuti, bussiakaan ei sinne kulje, enkä haluais neuvolaa väliinkään jättää :/

No on sulla mies, antais ajaa pyörällä mutta ei kävellä. Ei taida mies tietää minkälaiset riskit pyöräilyssä on raskaana olevalle verrattuna kävelyyn. Mä lähtisin hiljaa käppäilemään ja varaisin kunnolla aikaa.

Pöräyttää taksilla vaan !!! Ihan totta. Taksit on ihan ihmisiä varten. Vai , entäs jos tulis äkkilähtö synnyttämään niin alkaisitko siinäkin pyörää pumppailemaan... Taksiin mars!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mitä kehtaamista siinä on jos taksilla menet?

No kun matka on vaan tuo pari kilsaa ja sitten soitella taksin perään sekä mennessä että tullessa. Jotenkin vaan...tuntuu tyhmältä :( .

Tää sama juttu oli muuten kerran aiemmin. Silloin kun miehen PITI laittaa pyörästä ketjut paikalleen. Silloin myös sanoi että mene taksilla ja mä en kehdannut. Niinpä siirsin neuvolan myöhemmäksi :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No on sulla mies, antais ajaa pyörällä mutta ei kävellä. Ei taida mies tietää minkälaiset riskit pyöräilyssä on raskaana olevalle verrattuna kävelyyn. Mä lähtisin hiljaa käppäilemään ja varaisin kunnolla aikaa.

No en tiedä minäkään :o

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Mitä kehtaamista siinä on jos taksilla menet?

No kun matka on vaan tuo pari kilsaa ja sitten soitella taksin perään sekä mennessä että tullessa. Jotenkin vaan...tuntuu tyhmältä :( .

Tää sama juttu oli muuten kerran aiemmin. Silloin kun miehen PITI laittaa pyörästä ketjut paikalleen. Silloin myös sanoi että mene taksilla ja mä en kehdannut. Niinpä siirsin neuvolan myöhemmäksi :ashamed:

Menet ehdottomasti taksilla ja jos tiedät suurinpiirtein kauanko sulla siellä menee voit sopia taksin kans et olis neuvolalla takas sopivasti, jollon sun ei tartte soitella.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitäs nämä tällaiset riskit ovat, kiinnostaa tietää. Minulla kun on viisi lasta ja jokaiselta olen pyöräillyt ihan loppuun saakka ja ei ole ollut mitään ongelmia. Ymmärrän sitten vältön jos se tuntuu pahalta mutta jos ei niin miksi ei saisi.

Jos mä sitten sen taksin vaan varaan. Kun ei ihan kauheesti nappaa lähteä kävelemään tuonne pelkissä varvassandaaleissa (ainoat jotka mahtuu jalkaan)...

Voi tylsä juttu :(

no meet tietty taksilla muru :hug: ei mitään änkytyksiä ees!

ja nuille ihmettelijöille tuosta pyöräilystä: miun mielestä se pyöräily olis ap:lle nytten raskaanaollessa se turvallisempi vaihtoehto ku kävely. ottaen huomioon että nurtsillaki mennään mahalleen ;) :D

muttakai siinä on se vaara että jos kaatu niin kaatuu korkeemmalta ja kovempaa ku kävellessä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:

ja nuille ihmettelijöille tuosta pyöräilystä: miun mielestä se pyöräily olis ap:lle nytten raskaanaollessa se turvallisempi vaihtoehto ku kävely. ottaen huomioon että nurtsillaki mennään mahalleen ;) :D

muttakai siinä on se vaara että jos kaatu niin kaatuu korkeemmalta ja kovempaa ku kävellessä?

:laugh: :laugh: :laugh:

Tuo on muuten NIIN totta. Tosi harvoin oon pyörällä edes meinannut kaatua, mutta pirun helposti kyllä kaatuilen ihan tasaisellakin maalla :D :D .

Mä ajattelin että jos siitä pyöräilystä on oikeesti jotain vaaraa. Mä kun ajelen hiljaista vauhtia vanhalla mummupyörällä B)

Tuo on muuten NIIN totta. Tosi harvoin oon pyörällä edes meinannut kaatua, mutta pirun helposti kyllä kaatuilen ihan tasaisellakin maalla :D :D .

Mä ajattelin että jos siitä pyöräilystä on oikeesti jotain vaaraa. Mä kun ajelen hiljaista vauhtia vanhalla mummupyörällä B)

Minäkin olen körötellyt ihan melkein kävelytahtia.... eipä tullut ees mieleen että voisi kaatuakin vaikka tietenkin voi! Siulla on muuten ihana maha!

Alkuperäinen kirjoittaja tere:

Minäkin olen körötellyt ihan melkein kävelytahtia.... eipä tullut ees mieleen että voisi kaatuakin vaikka tietenkin voi! Siulla on muuten ihana maha!

Kiitos :D . Tosin se on tuosta taas kasvanut. Yks vieras nainen totesi sunnuntaina että mä odotan kaksosia. Kerroin että yhtä vaan, niin hän kertoi itsellä olevan kaksoset ja vatsa oli samanlainen kuin mulla :D

Siis ei "anna" kävellä, mutta "antaa" pyöräillä? Herranen aika! Pyörä jäähylle siksi kunnes vauva turvallisesti syntynyt.

Ja tottakai kehtaat tilata pirssin! Sitä varten ne on :)

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Siis ei "anna" kävellä, mutta "antaa" pyöräillä? Herranen aika! Pyörä jäähylle siksi kunnes vauva turvallisesti syntynyt.

Hei mutta kerro nyt että miksi ei sais pyöräillä? Mulla itsellä tulee kävelystä tosi huono olo, alkaa vatsa painaa ja tuntuu ettei saa happea. Pyöräillessä ei tätä ongelmaa ole.

Ja mies on kyllä sitä mieltä etten saisi pyöräilläkään, mutta kun mä olen ilmoittanut että pyöräilen ja piste.

Hei mutta kerro nyt että miksi ei sais pyöräillä? Mulla itsellä tulee kävelystä tosi huono olo, alkaa vatsa painaa ja tuntuu ettei saa happea. Pyöräillessä ei tätä ongelmaa ole.

Ja mies on kyllä sitä mieltä etten saisi pyöräilläkään, mutta kun mä olen ilmoittanut että pyöräilen ja piste.

Onko mielestäsi pyöräillessä oleva asento hyvä viimeisillään olevalle? Entä kaatumisriski? Sinä kaadut jaloiltasikin, mutta jos kaadut pyöräillessäsi, seurauset voi olla kohtalokkaammat. En vähättele kävellen kaatumista, kyllä siinäkin voi huonosti käydä, mutta riskit pyöräillessä ovat suuremmat.

Onko mielestäsi pyöräillessä oleva asento hyvä viimeisillään olevalle? Entä kaatumisriski? Sinä kaadut jaloiltasikin, mutta jos kaadut pyöräillessäsi, seurauset voi olla kohtalokkaammat. En vähättele kävellen kaatumista, kyllä siinäkin voi huonosti käydä, mutta riskit pyöräillessä ovat suuremmat.

Vanhalla mummupyörällä kun ajelen, niin asento on sama kuin istuisin tuolissa. Jalat pidän vielä "leväällään" jotta vatsaan ei ota. Ja ajelen rauhassa.

Mä pidän äärimmäisen epätodennäköisenä tuota kaatumista ja vaikka kaatuisin, niin tosiaan vauhti on niin hiljainen että tuskin olis eroa kävellen kaatumisella.

Mutta tosiaan viime viikolla kaaduin kun astuin patiolta nurmikolle. Mulla on nilkat jotenkin niin surkeat että kaatuilen usein ihan kävellessä tai joskus jopa seisoessa
:ashamed:

turkilmas: pyöräile vaan niin kauan ku neuvolassa antavat siulle siihen luvan. sitte ku siellä sanovat (tai äitipolilla) ettei saa pyöräillä niin sitte jätä se.

miulle sanottiin neuvolassa raskausaikana että pyöräily on ehdottomasti hyvää perusliikuntaa raskaana olevalle, kunhan ei kilpapyöräile :D

Yhteistyössä