Mulla on niin paha olo. Mihin tää maailma menee?

• Viestiketjun aloittaja "minttu"
  • Ensimmäinen viesti
"minttu"
Jotenkin nämä viime päivien jutut tekee niiin kuvottavan olon.

Ensin puhutaan mittelöitä jossa lapsia hyvinkin ulkoisten seikkojen puitteissa laitellaan järjestykseen. Millään muulla ei ole väliä kuin kisata ihan kaikessa - pienestä lapsesta saakka. Pitää olla tavoitteet ja päämäärät...lahjoja alettava etsimään ja treenaamaan jo taaperosta.

Sitten tulee tämä pienen Eerikan tapaus. Ja yhteiskunnan voimattomuus/laiminlyönnit tapauksessa jolla oli jo pitkään karmivat ennusmerkit ilmassa. Ja ne eläimet, eläimet jotka kiduttavat pienen ihmisen hengiltä.

Mä haluan takaisin siihen maailmaan jossa lapset saa olla ihania lapsia ilman paineita. Mä haluan siihen maailmaan jossa ihmiset eivät tee tälläisiä julmuuksia. Mä haluan siihen maailmaan jossa viimeisessä hädässä voi luottaa yhteiskunnan voimiin =(

Missä on SE maailma, jossa lapeset on ihania lapsia?

Viiskytluvulla kun lapset puettiin kuin pikkuaikuiset ja lapset saivat näkyä muttei kuulua?

Seitkytluvun avainkaulalapset?

Kahdeksankyt-yhdeksänkytluvun lamalapset?

Mihin ihme onneloihin te kuvittelette lapsenne hankkivanne sillä hetkellä kun päätätte ryhtyä sikiämään???

appp
Missä on SE maailma, jossa lapeset on ihania lapsia?

Viiskytluvulla kun lapset puettiin kuin pikkuaikuiset ja lapset saivat näkyä muttei kuulua?

Seitkytluvun avainkaulalapset?

Kahdeksankyt-yhdeksänkytluvun lamalapset?

Mihin ihme onneloihin te kuvittelette lapsenne hankkivanne sillä hetkellä kun päätätte ryhtyä sikiämään???
No kyse ei taatusti ole siitä ettenkö pahaa olisi nähnyt. Olen. Ja muualla maailmalla. Työkseni kiertänyt maita ja mantuja, sellaisia paikkoja joista harvalla suomalaisella on käsitystä.

Sitä taustaa vasten Suomessa on asiat hyvin- tai on ollut. Se sama tauti vaan tuntuu tarttuvan meihin. Niiden kautta joiden on pakko olla jotain, joilla yksinkertaisuus ei mitenkään riitä. Mä haluaisin että se pysyisi pois meidän maasta. Mulla on todellakin sitä vertailu pohjaa. En huvikseni auo päätä.

Pahoja ihmisiä on maailma pullollaan sen tiedän myös. Niiltä ei toki välty maailmassa yksikään maa tai valtio. Silti - jotenkin tuntuu että tälläisten todella överiksi menevien juttujan määrä lisääntyy. Toki uutisoinnilla oma osuus asiassa.

Paha olo tulee siitä että kaikki vähänkin inhimillinen tuntuu katoavan. Se on toki subjektiivinen tunne, ja päänaukojien en usko sitä ymmärtävänkään.

"jepulis"
"suru"
Ap, tää maailma on ihan kamala paikka, kyllä vetää mielen matalaks tommonen. On hirveän vihainen olo. Ja sitten sekin: nehän on vain jotain pimeitä sairaita idiootteja, paatuneita ihmisraunioita. joku jolla sydän, se on vastuussa, jolla olisi kykyä vaikuttaa.. Nämä lapsen tappaja paskakasat ovat täysin toivottomia, niitä ei voi edes parantaa. Voivatko tyhmät sosiaalityöntekijät, jotka tekivät vakavan virkavirheen, ottaa oppia tästä äärettömän murheellisesta jutusta?

app
[QUOTE="suru";27032619]Ap, tää maailma on ihan kamala paikka, kyllä vetää mielen matalaks tommonen. On hirveän vihainen olo. Ja sitten sekin: nehän on vain jotain pimeitä sairaita idiootteja, paatuneita ihmisraunioita. joku jolla sydän, se on vastuussa, jolla olisi kykyä vaikuttaa.. Nämä lapsen tappaja paskakasat ovat täysin toivottomia, niitä ei voi edes parantaa. Voivatko tyhmät sosiaalityöntekijät, jotka tekivät vakavan virkavirheen, ottaa oppia tästä äärettömän murheellisesta jutusta?[/QUOTE]

Näinpä. En mä toki ole kaikkia rahojani likoon laittanut ja tiedostan että maailmassa on luojan kiitos hyvääkin vielä.

Jotenkin vaan sellainen epätoivon aalto vie mukanaan toisinaan. Noille ihmisraunioille, pedoille me emme mitään voi. Mutta jollakin asioille voimmekin. Meidän ei tarvitse kaikkea matkia maaimalta. Meidän ei tarvitse olla niin kansainvälisiä. Me vielä voimme elää osin lintukodossamme - kun vaan muistaisimme että sen liukuminen sinne yleiseen paskaan on jo alkanut. Sitä voi jarruttaa pistämällä asioita tärkeysjärjetykseen. Tartteeko meidän olla maailman parhaita, täytyykö meidän todellakin on ah niin kansainvälisiä jajaja

[QUOTE="vieras";27032494]En tiedä maailmasta, mutta ainakin Suomi on menossa hyvinvointivaltiosta kohden paremminvointivaltiota, ainakin jos on uskomista hallitusta.[/QUOTE]

Pötypuhetta, paremminkin pahoinvointivaltio tämä on. :(

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä