"tavallinen"
Tässä kohtaa olisit voinut sanoa, että toivoisit miehesi vievän sinut ja lapset ulos syömään ja sitten olisi voinut tulla ihan kiva päivä. Minä ymmärrän sen, että on paha mieli, mutta mies ainakaan siitä opi yhtään mitään, jos nainen rupeaa marttyyriksi ja nyyhkii kotona. Suosittelen enemmin huolehtimaan itse omasta onnestaan, jos mies ei siihen pysty tai halua. Kannattaa miettiä nuo äitienpäiväkuviot etukäteen että miten päivästä saisi kivan möllistä miehestä huolimatta, niin ei tule tuollaisia tilanteita eikä ole ehkä niin paha mielikään.Äsken kysyi että mitäs oot ajatellut tehdä iltapäivällä, niin sanoin lähteväni lasten kanssa johonkin syömään, niin meuhkas sitten mennessään jotain et olis voinut viedä meidät muka syömään sitten ja paiskas oven kiinni perässään.
Minä saan itse markettiruusun ilman korttia ja mies koisii äitienpäiväaamun puoleen päivään saakka kuten aina, joten minä laitan itselleni ja lapselleni aamupalan ja sitten myöhemmin päivällä jotain hyvää ruokaa ja jälkkäriä. Ihan hyvillä mielin olen vaikka en aina saa minkäänlaista toivotusta. Jos mököttäisin, niin varmaan mieskin mököttäisi. Sitten kun lapsi on isompi, mennään varmaan ulos syömään ja silloin tuntuu ehkä juhlavammalta.