Mulla on niin paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aksukkainen harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea kanssa:
Alkuperäinen kirjoittaja Aksukkainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaikkea kanssa:
En myöskään usko,taas joku haluaa lietsoa rokotevastaisuutta.

Jos kyseinen juttu olisi edes totta niin kyllähän sillä jo lehdet ja uutisetkin riepottelisi :attn:

Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt. Miksi riepottelisi tai oikeammin, miksi ihmeessä mun ystävällä olis ensimmäisenä kiire soittelemaan lehtiin ja kertomaan asiasta? Kun laittoi viestin läheiselle ystävälleen, joka saattais jotain osata sanoakin. Jos osais siis.

Vaikka eihän sun tarvii uskoa ja sinä saat olla onnellinen, ettet ole mun housuissa nyt tätä asiaa miettimässä. Kunpa en olis itekään.

No ihan sillä en usko että kyllähän sekin on nähty että keltainen lehdistö aika monta juorua ottaa täältäkin kunhan ne on oikeaksi todistettu.
Mutta tässähän sitä ei ole ;)
Kyseisen vaivan syy siis voi olla ihan mikä vain,
jännä juttu että rokotetta on annettu Suomessakin jo erittäin monelle tuhannelle ja nyt vasta ensimmäinen saa muka juuri tuosta niitä oireita.

Johan sanoin edellä, että minusta se nyt ei ole olennaista, onko näin todistettu vai ei kun en tästä mitään lehtijuttua tai kampanjaa haluakaan. Äiti kuitenkin itse varmaan kokee tän liittyvän rokotteeseen, kun niin on hänelle sanottu. Yksittäiselle ihmiselle, jonka puolesta tuli paha mieli. Ja se lapsi joka "muka" on tän halvauksen saanut, on muuten myös mulle tosi rakas, joten voisitko sinä jatkaa keskustelua jossain toisaalla ettei mulla tulis ihan turhaan enää yhtään pahempi mieli?

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Taas näitä:
Höpö höpö. tuo on sattumaa. Rokote ei suojaa kaikelta. Voi vaikka jäädä autos alle, ei taatusti johdu rokotteesta. Älytöntä paniikin lietsontaa. Ihmisiä halvaantuu kuolee tms päivittäin rokotteella ja ilman.

Onko pakko kommentoida, jos ei jaksa lukea ajatuksella tai onko pakko itse provosoitua, vaikka se ei ole minun tarkoitus? Ystävä sanoi mulle, että lääkärit olivat sanoneet johtuvan rokotuksesta. Minä en ole vielä edes soittanut ja saanut selkoa, että mistä ovat päätelleet sen siitä johtuvan tai johtuipa vaikka siitä punkista, niin ei se varmaan ystäväni syyllisyyttä ja huolta poista? Varmaan ystävä toivoiskin, että syy löytyy vielä jostain muualta, vaikka sattumasta. Niin sitten ei tarviis ajatella itse aiheuttaneensa mitään lapselleen ja voi vaan olla surullinen - ilman sitä syyllisyyttä.

Elä oleta ainakaan ääneen, että hän tuntee varmastikin syyllisyyttä. Kun ei ole mitään mistä sitä pitäisi tuntea. Ehkä hän on järkevä ihminen ja ymmärtää tehneensä parhaan mahdollisen valinnan, minkä tilanteeseen sopivaksi näki. Jos mainitset jostain syyllisyydestä, niin sehän on sitten suorastaan suora syytös sinulta.

Totta, hyvä pointti! Vaikka sain viestistä kyllä sellaisen kuvan, että kokee kovastikin, mutta ei sitä mun tosiaan kannata mainita.

Jos vaan kysyisin, että miten asia tuli ilmi ja mitä lääkärit on siitä sanoneet? Esimerkiksi että miten se liitettiin rokotukseen ja onko se kuinka todennäköisesti ohimenevää? Onko jotain kontrollikäyntejä sovittu?

Ja että miten lapsi itse kokee, haittaako jotenkin häntä? Onko muuten ollut terveenä ja oma itsensä? - meinaan se neiti on todellinen vilpertti!
=)

Toteaisin vaan, että olen tosi pahoillani ja että toivon asian paranevan itsestään. En kyselis sen kummemmin äidin tuntoja, ellei itse halua kertoa? Voinko sanoa, että tuollainen kasvohalvaus voi hyvinkin mennä ohi itsestään, ettei se ole se kuuluisa latteus sitten.

En lähtisi arvelemaan lopputulosta, mutta muutenhan tuo suunnitelma kuulosti hyvälle.

Alkuperäinen kirjoittaja nnn:
Miten joiltakin palstalaisilta voi mennä näin ohi tän ketjun todellinen pointti? :o
Muutama vastaus itse aiheeseen, loput jankkaa tuttua linjaa possurokotteesta...

No olen kyllä huomannut tämän palstan ominaispiirteen aiemmista keskusteluista (jo kauan harmaana ensin lueskellut), mutta enpä osannu kuvitella miten raivostuttavaa on kun omalle kohdalle sattuu :headwall:

Ei pidä enää koskaan kyllä aloittaa mitään purkautumista täällä, koska vaikka olis epäkorrektimpaa puhua ystävän selän takana ihan "oikeille ihmisille" niin ainakin saa vastauksia ja asiallista osallistumista omiin huoliinsa eikä tarvii kuluttaa aikaa turhaan.

Mitähän luulet että ystäväsi tai hänen sukulaisensa ajattelevat jos sattuuvat tämän lukemaan? En usko että kukaan on mielissään ku ollaan heti julkaisemassa näitä tarinoita. Itse ainakin loukkaantuisin jos olisin kyseinen henkilö/sukulainen.

Kyseisen lapsen kummitätinä voin sanoa että pahoitin mieleni tästä keskustelusta ja toivon että tämä loppuu tähän. Erityisesti kommentti siitä lehdistön mukaan vetämisestä ja tapahtuneen todenmukaisuudesta satutti kovasti. Ihmiset saa toki olla mitä mieltä haluaa, mutta voisiko sen tehdä jossain muualla kuin netissä julkisesti. Itse löysin tämän keskustelun googlettamalla, etsin tietoa aiheesta ja löysinkin tämän keskustelun jossa puhutaan minun sukulaisistani..

Pyydän että jokainen kohdallaan miettisi miltä tuntuisi itse olla kyseisessä tilanteessa ja haluaisiko lukea vastaavia kommentteja netistä läheisistään.
Ja toivon että tämä viesti jää tämän keskustelun viimeiseksi.

Yhteistyössä