Mulla on ihan hirvee hammassärky ja sain kaverilta oxynormia,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Helkatti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Helkatti"

Vieras
Nyt on ihan helvetillinen olo, oksettaa, huimaa, päätä särkee ja paleltaa. Ehän mä uskalla ees nukahtaa. Hammaskipukin kummittelee viel, ei ees kokonaan lähtenyt. Voi vehje!

Jotkut reagoi opiaatteihin huonosti. Ei ne kaikille sovi, mut ei se selviä kuin kokeilemalla. Itelle oxynorm todellakin auttoi aikanaan pahaan kipuun, mutta mulle väitettiin, ettei sitä voi määrätä kotona otettavaksi, vaan pitää olla osastolla, jos sitä haluaa.

Oon saanut tota synnytyksessä eikä siitä kyllä mikään hyvä olo tullut, eikä vienyt edes kipuja.

Juo paljon vettä, jospa se laimentais myrkyn elimistössäs ja selviäisit siitä nopeammin!

No ei aapeekaan kovin fiksu oo kun menee tuolleen ottamaan jonkun toisen lääkkeitä :(

Ei IKINÄ saa mennä ottamaan, et tiedä mihin kaikkiin sairauksiin jne se saattaa vaikuttaa, onko mahdollisia haittavaikutuksia jonkun toisen lääkkeen kanssa tms..

Mä oon saanu samaista lääkettä leikkauksen yhteydessä kyllä ja oxycontinia. Sairaalassa siis.

En tiiä onko tää olo ihan nälkääki, ku ei oikein oo maistunu ruoka iltapäivän jälkeen tän hammassäryn takia. Koitan nyt vähä kinkkua saada alas.

Eikö tän oikeesti pitäis helpottaa jo? Ihan kamala olo. Ei kehtais päivystykseenkä mennä :( kuitenki kohta 4h menny lääkkeen otosta ja 2h on olo ollu karsee.

[QUOTE="Helkatti";29379151]Eikö tän oikeesti pitäis helpottaa jo? Ihan kamala olo. Ei kehtais päivystykseenkä mennä :( kuitenki kohta 4h menny lääkkeen otosta ja 2h on olo ollu karsee.[/QUOTE]

Kannattaisko päivystykseen mennä, jos olo vielä huononee? Onks hampaassa reikä, että sen takii koskee? :)

Nyt onneks alkaa helppaan. Huh. En tasan koske enään ikinä tohon myrkkyyn. Päivystykseen en halunnut lähtee sen takia koska siellä on oikeita lehmiä töissä jotka eivät tiedä mitä tarkoittaa vaitiolovelvollisuus. Pieni paikkakunta, olis pian huhu kulkenu et oon joku narkkari. (Ja ei oo ees keksitty juttu, sieltä kulkee aina kaikki potilaiden tiedot "lapinlisän" kera) : /

[QUOTE="Helkatti";29379236]Nyt onneks alkaa helppaan. Huh. En tasan koske enään ikinä tohon myrkkyyn. Päivystykseen en halunnut lähtee sen takia koska siellä on oikeita lehmiä töissä jotka eivät tiedä mitä tarkoittaa vaitiolovelvollisuus. Pieni paikkakunta, olis pian huhu kulkenu et oon joku narkkari. (Ja ei oo ees keksitty juttu, sieltä kulkee aina kaikki potilaiden tiedot "lapinlisän" kera) : /[/QUOTE]

Kyllä sun pitää joka tapauksessa kertoa että oot syönyt tuollaista ja mitä oireita siitä tuli. Voi olla vaikka että se ei svi sulle yhtään, oot allerginen tai jotain, ja ens kerralla kun sitä sulle annetaan niin käykin tosi huonosti. Eli lääkärin pitää kirjata tietoihin tuo reaktio mikä sulle tuli ja mistä määrästä lääkettä ja millaisessa tilnateessa, jotta lääkärit voi tulevaisuudessa arvioida voitko syödä sitä vai et. Sun oma henki siinä on kysessä, joten ei kannata miettiä jotain juoruja

Niin ja lisäyksenä vielä että et voi mitenkään vain itse päättää että et syö ko. lääkettä ikinä ja asia on sillä selvä. Nimittäin et ehkä voi syödä muitakaan saman ryhmän lääkkeitä ja sen takia sun potilastiedoissa on oltava ylhäällä mistä lääkkestä tuli millainen reaktio, jotta jotain tiettyä ainesosaa tai lääkeryhmää voidaan varoa.

Sillon sairaalassa tumpattiin niin paljon lääkkeitä suoraa suoneen et oksetti koko ajan. Pahoinvointilääkettä sain myös.

Tästä tuli vaan tosi pelottava fiilis, mutta niin ne taitaa melkein kaikille tästä tulla. Ainakin yleisten haittavaikutusten perusteella. Nyt kulkee järkikin paremmin, kun ei oo niin paha olo. Kamala hammassärky vaan edelleen, hetkeks helpottiki jo.

Miten niin ei saa parasetamolia samaan aikaan? Kyllä meillä menee leikkauspotilailla peruskipulääkkeinä parasetamolit ja ibuprofeiinit ja tarvittavina lisänä voi samaan aikaan mennä oxynorm/oxycontin.

Kyllä parasetamoli ja oxynorm/oxycontin käyvät samaan aikaan: ovat yleinen kipulääkitys leikkauspotilaille.

Opiaateissa on aina vaarana haittavaikutukset, pahimpana hengityslama, siksi niitä ei käytännössä annetta muualla kuin sairaalassa jossa antidootti on lähellä. Joillakin syöpäpotilailla voi oxycontinia kotona olla.

Yhteistyössä