Mulla on gynelle aika, mutta olen alkanut epäilemään että olen raskaana,voinko silti mennä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jippuliina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jippuliina

Vieras
Siis ihan vatsakipujen takia aika(siis vanhojen,kestänyt yli vuoden), mutta nyt on kuukautiset 1viikon myöhässä(ja yleensä ei näin käy),en vaan ehi tekee testiä ennen aamua(kun en pääse apteekkiin)

siis aamulla pitää olla jo gynellä niin en ehi silloinkaan apteekkiin,tyhmänä tul ivasta tänään mieleen että voiko gynen tutkimuksista olla haittaa raskaudelle

Gynen tutkimuksesta ei ole alkiolle haittaa, kerro epäilyksesi raskaudesta jo siihen pöydälle kivutessasi niin lääkäri osaa katsoa "sillä silmällä" eikä suotta hämmenny jos huomaa raskauden merkkejä.

Siellähän se helposti samalla käynnillä selviää kun gyne kattoo ultralla, mitä siellä säkissä on.Mulla on käynyt kerran niin, että menin gynelle ihan muissa asioissa ja sitten yhtäkkiä täti kysyi,olenko varma etten voi olla raskaana.Sanoin,että melko varma,mutta ultratessa siellä pieni salamatkustaja silti oli.Sykekin näkyi jo ja olin viikolla 7plus jotain.

Sittenhän olet menossa juuri oikeaan paikkaan, jännittävää. Kynis huomaa jo emättimen limakalvoissa muutoksen eli väri vaihtuu hirmsn. Lopullinen varmuus saadaan ultraäänilaitteella. Jos tuuri käy, niin näet kuvaruudulla pienen pompottavan täplän. Siellä se sikiön sydän sykkii.
Sisätutkimuksella ei voi vahingoitta sikiötä kuten ei seksilläkään.

Yhteistyössä