Mulla olisi hyviä tyttövauvan vaatteita annettavaksi mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja uusi vieras:
eli pidä itselläsi ne vaatteet.

eihän tuosta pienempää tuloa ole!!! äly hoi... ei kukaan suomessa ole ilman tuloja!!!!

Niin se taitaa olla ettei Suomessa niitä köyhiä oikein ole...Pitää kysyä vaikka ensikodilta

Mikä on sun mielestä oikein köyhä? Pitääkö olla ihan kansainvälisellä mittapuulla eli alle dollari päivässä vai mikä se olikaan. Katsos Suomessa on tietynlainen sosiaaliturva joka takaa sen ettei ihan puilla paljailla tarvitsisi olla. Ja mitä sillä loppujenlopuksi on väliä onko tuloja 50 vai 500 ? kuussa, jos tarvetta niille on?

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mikä on sun mielestä oikein köyhä? Pitääkö olla ihan kansainvälisellä mittapuulla eli alle dollari päivässä vai mikä se olikaan. Katsos Suomessa on tietynlainen sosiaaliturva joka takaa sen ettei ihan puilla paljailla tarvitsisi olla. Ja mitä sillä loppujenlopuksi on väliä onko tuloja 50 vai 500 ? kuussa, jos tarvetta niille on?

Tietenkin sillä on. En mä halua trokareille noita vaatteita antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle pian:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle pian:
meille tulisi todella tarpeeseen.. tuloina minä kotihoidontuella, mies työtön.. tutun kanssa, joilla melkein sama tilanne, voisimme ne jakaa keskenämme :)

Paljonko teillä tulot?

Kiitos sinulle vinkistä, joka ehdotit turvakotia!

mies saa sen peruspäivärahan ja itse kotihoitotuen, eli miulla jää käteen n. 445?, miehellä 500?

meillä sama homma, ja se riittää hyvin.. toki kaikki mitä saa on aina plussaa, koska silloin omilla rahoilla voi tehdä jotain muuta, ostaa kenties jotain kivaa kotiin tai käydä useammin ulkona syömässä yms..
mutta tosiasia on että suomessa ei köyhiä ole, ja jos on niin ne on itseaiheutettuja, eli on velkoja haalittu yms johon sit kaikki tuet uppoo ja kaikesta muusta pitää pihistellä..

Niin se taitaa olla ettei Suomessa niitä köyhiä oikein ole...Pitää kysyä vaikka ensikodilta
Mä pidän kyllä köyhinä niitä, jotka ovat oikeutettuja toimeentulotukeen. Jos haluat lahjoittaa vaatteet jollekin sellaiselle, joka ei toimeentulotukeen ole oikeutettu, mutta jolla silti olisi tarvetta vaatteille, kannattaa lahjoittaa ne jollekin sellaiselle, joka on sössinyt raha-asiansa kunnolla mm ottamalla pikavippejä, tuloihinsa nähden liian suuren asuntolainan, tehnyt toistuvasti ostoksia osamaksulla jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä pidän kyllä köyhinä niitä, jotka ovat oikeutettuja toimeentulotukeen. Jos haluat lahjoittaa vaatteet jollekin sellaiselle, joka ei toimeentulotukeen ole oikeutettu, mutta jolla silti olisi tarvetta vaatteille, kannattaa lahjoittaa ne jollekin sellaiselle, joka on sössinyt raha-asiansa kunnolla mm ottamalla pikavippejä, tuloihinsa nähden liian suuren asuntolainan, tehnyt toistuvasti ostoksia osamaksulla jne.

Näin just.

Mä olin "köyhä" ku kerta sain toimeentulotukea(yh+1 lapsi).
Enkä mä kyl ollut mielestäni köyhä, ku ei ollut velkoja ym. nin sillä toimeentulotuella elää ihan hyvin, varsinkin jos ei ryyppää ja vedä röökii...

Alkuperäinen kirjoittaja bellezza:
laitahan matkaan venäjälle tai muualle missä on noita oikeesti köyhiä lapsiparkoja.

Niin täytyy mutta mitä kautta?

Keittiönoita, tällä hetkellä on esimerkiksi paljon lomautettuja / työttömiä jotka odottavat päätöksiä kuukausitolkulla ja samaan aikaan sossu ei välttämättä myönnä mitään kun rahaa on tulossa ( kaverille kävi näin) Tällaisessa akuuttitilanteessa haluaisin auttaa.

bellezza, mitä kautta saa laitettua venäjälle?

laitahan matkaan venäjälle tai muualle missä on noita oikeesti köyhiä lapsiparkoja.

Keittiönoita, tällä hetkellä on esimerkiksi paljon lomautettuja / työttömiä jotka odottavat päätöksiä kuukausitolkulla ja samaan aikaan sossu ei välttämättä myönnä mitään kun rahaa on tulossa ( kaverille kävi näin) Tällaisessa akuuttitilanteessa haluaisin auttaa.

Venäjälle: www.vitakarla.fi

Alkuperäinen kirjoittaja jo ehdotettu:

Hyvä idea, mutta tuohan tulee maksamaan mulle melkoisesti jos ison kasan vaatetta laitan. Osaako joku sanoa postimaksuista?

Hyvä idea, mutta tuohan tulee maksamaan mulle melkoisesti jos ison kasan vaatetta laitan. Osaako joku sanoa postimaksuista?

Eikä paikkakunnallasi ole kerääjää? http://www.vitakarla.fi/keraajat.htm
Jos ei, niin 10? postareilla saa lähettää jo aikamoisen kasan vaatteita.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Tietenkin sillä on. En mä halua trokareille noita vaatteita antaa.

Ei kierrätys ole tuloista kiinni.

?

Haluan antaa nuo vaatteet oikeasti tarvitsevalle, en sellaiselle joka pistää ne eteen päin myyntiin.

Tarkoitin sitä, että ei ole tuloista kiinni, käyttääkö vanhoja vaatteita. Joku käyttää ja antaa ne maksutta kiertoon, joku taas laittaa myyntiin ja ostaa lapselleen vaikka osamaksulla uutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eikä paikkakunnallasi ole kerääjää? http://www.vitakarla.fi/keraajat.htm
Jos ei, niin 10? postareilla saa lähettää jo aikamoisen kasan vaatteita.

Kerää kestovaippasettejä, mutta laitanpa hälle kuitenkin sähköpostia!

Jos perheellä ei ole mitään tuloja muuta kuin lapsilisä, niin sossusta saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on lainkin mukaan viimesijaisin tukimuoto eli jos henkilöllä on jokin muu mahdollisuus saada elatusta itselleen ja lapsilleen, niin silloin toimeentulotukea ei makseta. Pelkän lapsilisän varassa ei yhdenkään lapsiperheen tarvitse elää.

Jos perheellä ei ole mitään tuloja muuta kuin lapsilisä, niin sossusta saa toimeentulotukea. Toimeentulotuki on lainkin mukaan viimesijaisin tukimuoto eli jos henkilöllä on jokin muu mahdollisuus saada elatusta itselleen ja lapsilleen, niin silloin toimeentulotukea ei makseta. Pelkän lapsilisän varassa ei yhdenkään lapsiperheen tarvitse elää.

Aina se tosiaan ei ole niin yksinkertaista. Ensin täytyy olla ( tai ainakin kaverilla täytyi ) olla haettuna asumistuki ( jota ei tietenkään myönnetty ) ja jo tähän tuhraantuu melkoisesti aikaa. Pari kertaa ehti mennä mm. sähköt poikki, koska sossu ei aluksi yksinkertaisesti suostunut maksamaan. Toki sitten kun hakivat ja hakivat.

Aina se tosiaan ei ole niin yksinkertaista. Ensin täytyy olla ( tai ainakin kaverilla täytyi ) olla haettuna asumistuki ( jota ei tietenkään myönnetty ) ja jo tähän tuhraantuu melkoisesti aikaa. Pari kertaa ehti mennä mm. sähköt poikki, koska sossu ei aluksi yksinkertaisesti suostunut maksamaan. Toki sitten kun hakivat ja hakivat.
Juu, ei ole niin yksinkertaista. Jos asumistukea ei myönnetä, silloin perheen tulot ovat liian suuret. En mä sitä sano, etteikö ihmiset voisi olla taloudellisissa vaikeuksissa juuri esim työttömyyden vuoksi, mutta jos perhe ei ole oikeutettu asumistukeen eikä toimeentulotukeen, niin silloin perheen tulot on liian suuret. Noista tuista on ihan selkeät rajat, millaisilla tuloilla niitä myönnetään ja miten paljon.

Mä en pidä köyhänä sellaista, joka ei ole oikeutettu noihin tukiin. Se, että menoja on enemmän kuin mihin tulot riittävät, ei mun mielestäni ole köyhyyttä, jos ei kuitenkaan ole tukiin oikeutettu.

Alkuperäinen kirjoittaja väliinputoajat:
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mutta..... oikein "köyhille" ei useinkaan lahjoitusvaatteet/käytetyt kelpaa, pieni tai keskituloiset, jotka eivät saa yhteiskunnan avustuksia, ottavat ilolla vastaan ja käyttävätkin kierrätystavaraa.

toi on kyllä niin tosi, ei aina mutta usein. kyllä mua silloin esikoista odottaessa välillä hieman harmitti kun ei saanut kaikeka uutena tai siis ei raaskinut ostaa kun piti omaa rahaa käyttää ja sille rahalle oli muutakin käyttöä kuin uuden karheet lasten tavarat. meille kelpasi monet sitten käytettynä. sitten joku teiniäiti rehvasteli kuinka sai sossusta rahaa uusiin tavaroiihn niin ja niin paljon ja mitähän kaikkee muuta. No ei se rahaa onnea tuo se on kyllä moneen kertaan nähty ja kuultu. mieluummin köyähän ja onnellisena kuin rikkaana ja onnettomana.

Ei voi kukaan olla noin tyhmä! Kyllä sillä "teiniäidillä" on varmaan ihan rikollisen helppo elämä, kun pitää sossun rahoilla hankkia lastentarvikkeita. Kaikkea sinäkin kadehdit.

Juu, ei ole niin yksinkertaista. Jos asumistukea ei myönnetä, silloin perheen tulot ovat liian suuret. En mä sitä sano, etteikö ihmiset voisi olla taloudellisissa vaikeuksissa juuri esim työttömyyden vuoksi, mutta jos perhe ei ole oikeutettu asumistukeen eikä toimeentulotukeen, niin silloin perheen tulot on liian suuret. Noista tuista on ihan selkeät rajat, millaisilla tuloilla niitä myönnetään ja miten paljon.

Mä en pidä köyhänä sellaista, joka ei ole oikeutettu noihin tukiin. Se, että menoja on enemmän kuin mihin tulot riittävät, ei mun mielestäni ole köyhyyttä, jos ei kuitenkaan ole tukiin oikeutettu.

Sä et nyt oikein hiffannut tätä asiaa....
Jos ihminen elää kotihoidontuella ja lapsilisällä niin silloin kyllä tulojen perusteella on taatusti oikeutette toimeentulotukeen. ( puhun siis edelleen kaveriperheestäni )
Ongelmana tässä oli se, että ensin täytyy olla päätös Kelalta asumistuesta. Asumistukea ei tietenkään tipu, koska Kela ottaa huomioon koko vuoden tulot = saatu palkka ja jakaa sen kuukausille eikä ota edes huomioon kuin korot. ( Ja tämä perhe asui okt-talossa samaan hintaan kuin vuokrarivarissa) Tämä päätös voi kestää jopa kuukausia, jonka aikana sossu ei myöntänyt mitään koska asumistukipäätöstä ei ollut vielä tullut eli muutaman kuukauden ajan kaikki laskut vaan kerääntyi ja erääntyi.

Yhteistyössä