Mulla olisi hyviä tyttövauvan vaatteita annettavaksi mutta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
minne mä voisin ne lahjoittaa että tietäisin takuulla menevän oikeasti tarpeeseen enkä mihinkään perheeseen, jossa on "köyhiä" suunnilleen samoilla tuloilla kuin me? Entäpä joku ulkomaan lahjoitus?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
minne mä voisin ne lahjoittaa että tietäisin takuulla menevän oikeasti tarpeeseen enkä mihinkään perheeseen, jossa on "köyhiä" suunnilleen samoilla tuloilla kuin me? Entäpä joku ulkomaan lahjoitus?

vantaalla on neuvoloissa laatikot mihin voi viedä. Sitten ne ketkä tarvitsevat voivat siitä ottaa. Käsittääkseni myös kirkot/seurakunnat ottavat vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vantaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

vantaalla on neuvoloissa laatikot mihin voi viedä. Sitten ne ketkä tarvitsevat voivat siitä ottaa. Käsittääkseni myös kirkot/seurakunnat ottavat vastaan.

En halua tuollaiseen viedä. Siitä voi kaikenlaiset "köyhät" niitä viedä.

meille tulisi todella tarpeeseen.. tuloina minä kotihoidontuella, mies työtön.. tutun kanssa, joilla melkein sama tilanne, voisimme ne jakaa keskenämme :)

miten sitten jotkut turvakodit, eikös sinne voi joutua äkkiä, eikä välttämättä ole vaatteita mukana. ottaisko ne vastaan vaateapua. Mihin tahansa laitatkin niin väärinkäytön riski on olemassa. Mulla toisaalta riittää, että jollekin kelpaa ihan sama vaikka tienaisi enemmän kuin minä. Itse kanssa antaisin suoraan jollekin jos tietäisin kenelle. mutta 3 lapsen jäljiltä jää niin paljon hyvää tavaraa. myyn kirpparilla parhaat pois ja loput pistän kierrätykseen.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti kolmelle pian:
meille tulisi todella tarpeeseen.. tuloina minä kotihoidontuella, mies työtön.. tutun kanssa, joilla melkein sama tilanne, voisimme ne jakaa keskenämme :)

Paljonko teillä tulot?

Kiitos sinulle vinkistä, joka ehdotit turvakotia!

niin no et ole kyllä ainoa tässä suomen maassa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Paljonko teillä tulot?

mies saa sen peruspäivärahan ja itse kotihoitotuen, eli miulla jää käteen n. 445?, miehellä 500?

Paljonko teillä tulot?

mies saa sen peruspäivärahan ja itse kotihoitotuen, eli miulla jää käteen n. 445?, miehellä 500?

ja lapsilisät ja sosiaalitoimisto siihen päälle

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Paljonko teillä tulot?

Niinpä...eli varmasti kumminkin suht hyvin.

Mutta..... oikein "köyhille" ei useinkaan lahjoitusvaatteet/käytetyt kelpaa, pieni tai keskituloiset, jotka eivät saa yhteiskunnan avustuksia, ottavat ilolla vastaan ja käyttävätkin kierrätystavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lahjoita uff:lle tai pelastusarmeijalle, ainakin osa menee sitten ihan köyhille. Pelastusarmeijan kirppikseltähän ostelee kyllä sekä rikkaat että köyhät.

Olen laittanut aiemmin pelastusarmeijalle mutta ei oikein järkeen mene että ne sitten pistää ne myyntiin kiskurihinnoilla..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Lahjoita uff:lle tai pelastusarmeijalle, ainakin osa menee sitten ihan köyhille. Pelastusarmeijan kirppikseltähän ostelee kyllä sekä rikkaat että köyhät.

uffin vaatteet menee myyntiin,onhan niillä ainaki ollu oikee verkkokauppakin,sinne en lahjoita

Alkuperäinen kirjoittaja g:

Paljonko teillä tulot?

Niinpä...eli varmasti kumminkin suht hyvin.

eli pidä itselläsi ne vaatteet.

eihän tuosta pienempää tuloa ole!!! äly hoi... ei kukaan suomessa ole ilman tuloja!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Mutta..... oikein "köyhille" ei useinkaan lahjoitusvaatteet/käytetyt kelpaa, pieni tai keskituloiset, jotka eivät saa yhteiskunnan avustuksia, ottavat ilolla vastaan ja käyttävätkin kierrätystavaraa.

toi on kyllä niin tosi, ei aina mutta usein. kyllä mua silloin esikoista odottaessa välillä hieman harmitti kun ei saanut kaikeka uutena tai siis ei raaskinut ostaa kun piti omaa rahaa käyttää ja sille rahalle oli muutakin käyttöä kuin uuden karheet lasten tavarat. meille kelpasi monet sitten käytettynä. sitten joku teiniäiti rehvasteli kuinka sai sossusta rahaa uusiin tavaroiihn niin ja niin paljon ja mitähän kaikkee muuta. No ei se rahaa onnea tuo se on kyllä moneen kertaan nähty ja kuultu. mieluummin köyähän ja onnellisena kuin rikkaana ja onnettomana.

Yhteistyössä