Mulla nyrjähtää jo aivot kun mietin sopivia jouluvaloja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin on :)
Ihanaa, kun paperitähti on löytynyt uudestaan:). Itse toivon löytäväni sellaisen lämpimän oranssinpunaisen tähden, semmonen oli joka joulu kauniina loistamassa olohuoneen ikkunassa kun olin pieni...mutta löytyy jos on löytyäkseen. Ei närästytä jos jään ilman:)

Pihalla on ulkovalot. Ja niitä kynttilälyhtyjä heti ekalta ulkorappuselta alkaen. Meinasin laittaa keittiön ikkunaan tähti-ledikynttilät mutta tyttö ryöväs ne, halus tunnelmavalokseen sänkynsä yläpuolelle. Sai valonsa:)

Katotaan nyt mitä laitetaan ja mihin. Uutta en meinaa - ainakaan nyt:D - hankkia vaan mennään näillä olemassaolevilla. Viimeistään loppiaisena kuitenkin siunailen että "..kuka kummanen on haalinut näin paljon tätä sälää ja oliko ihan pakko nuin laittaa ja ens vuonna en sitten kyllä...!"..:D
Sun onneksi se oranssi on taas muodissa. Kipi kipi kauppaan siitä.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Niin on :)
Ihanaa, kun paperitähti on löytynyt uudestaan:). Itse toivon löytäväni sellaisen lämpimän oranssinpunaisen tähden, semmonen oli joka joulu kauniina loistamassa olohuoneen ikkunassa kun olin pieni...mutta löytyy jos on löytyäkseen. Ei närästytä jos jään ilman:)

Pihalla on ulkovalot. Ja niitä kynttilälyhtyjä heti ekalta ulkorappuselta alkaen. Meinasin laittaa keittiön ikkunaan tähti-ledikynttilät mutta tyttö ryöväs ne, halus tunnelmavalokseen sänkynsä yläpuolelle. Sai valonsa:)

Katotaan nyt mitä laitetaan ja mihin. Uutta en meinaa - ainakaan nyt:D - hankkia vaan mennään näillä olemassaolevilla. Viimeistään loppiaisena kuitenkin siunailen että "..kuka kummanen on haalinut näin paljon tätä sälää ja oliko ihan pakko nuin laittaa ja ens vuonna en sitten kyllä...!"..:D
Oli ihanan tunnelmallinen kirjoitus. Teillä puskee tunnelmaa ilman muodin oikkujakin. :D

Oli ihanan tunnelmallinen kirjoitus. Teillä puskee tunnelmaa ilman muodin oikkujakin. :D
No ihan varmasti kuule tunnelmaa pukkaa:rolleyes::D..just eilen iltahärdellissä sain piiiitkästä aikaa - vuosihan siitä jo ehti mennä - makupalat kun rakas kolmikko havahtui äkisti että heiiiii, sehän on tällä viikolla joulukuu ja missä on mun joulukalenteri ja ainii, toivomuslistaakin vois jo himatontulle kirjottaa...!!

Muodin mukaan mennen tai niillä iänaikasilla oikuilla niin kummasti se joulufiilis vaan aina osaa hiipiä ja tartuttaa sen jännän odotuksen kihelmöinnin :)

• Tykkää
Reactions: Echo
Himmeli olisi kiva.
Oi, niin muuten olis:love:!

Mutta kits ihan valmiiks paskarreltuna:barefoot:...jotensakin tuoreessa muistissa on kun äitini kanssa väkersimme himmeliä ja se hankkimamme olkinippu hupeni jotenkin käsittämättömän nopeesti kun "...jaa...ei nää oikein nyt sovi...onko nää väärän kokoiset palaset...joo, leikataas uusiks..":D

Ei siitä himmelistä nyt niin isoa tullut kuin siinä sanomalehden sivulla koreili mutta tuli kiva kumminkin:)...ja äiti vannoi ettei ikinäkoskaan enää:D...
Se yksi riittikin ihan loppuun asti:)

Oi, niin muuten olis:love:!

Mutta kits ihan valmiiks paskarreltuna:barefoot:...jotensakin tuoreessa muistissa on kun äitini kanssa väkersimme himmeliä ja se hankkimamme olkinippu hupeni jotenkin käsittämättömän nopeesti kun "...jaa...ei nää oikein nyt sovi...onko nää väärän kokoiset palaset...joo, leikataas uusiks..":D

Ei siitä himmelistä nyt niin isoa tullut kuin siinä sanomalehden sivulla koreili mutta tuli kiva kumminkin:)...ja äiti vannoi ettei ikinäkoskaan enää:D...
Se yksi riittikin ihan loppuun asti:)
Mä väkersin joskus oljesta kanssa niitä pieniä himmelikuutioita, mut aina se olki halkesi. Mut hinku jäi tehdä himmeli. Ehkä joskus...:)

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Minä en ole laittanut vielä ainuttakaan joulu/talvi/tunnelmavaloa enkä taida laittaa. masentaa niin pirusti ettei yhtään kiinnosta moinen. tekisi vain mieli mennä sängynalle joulua piiloon. :notworthy:

vilkkuvat värivalot pitäisi kieltää lailla. :mad:
ja sitten se kun jotkut vaan laittaa, roiskaisee ne valot miten sattuu sinne puskaan ja sitten se näyttää pimeässä tyhmälle sekasotkulle.
ne täytyy a s e t e l l a sinne nätisti.

Kahdessa lehdessä jo nähnyt kuvan oranssista tähdestä.
Ei ei ei ja ei!
Ei se uusi ole sama asia. Ei.

Muistan lapsena (-70-luvulla) sen tummanoranssisen paperitähden, joka aina ripustettiin lastenhuoneen ikkunaan jouluksi. Joka joulu sitä piti käsitellä entistä varovaisemmin, sillä saumat alkoivat rikkoutua.
Lopulta äiti osti uuden, mutta me kakarat ei huolittu sitä. Me vaan teippailtiin sitä vanhaa ja käsiteltiin sitä entistä hellävaraisemmin, että se vielä tämän joulun kestäisi.... ja seuraavana jouluna sama juttu ja sitä seuraavana ja.... ;)

Niin. Missähän se lapsuuden tähti oikein on? :unsure:

Kuuluu normaaliin hampaidenpesurutiiniin kuten ienrajojen putsaaminenkin.
:geek:
Mäkin oon aina putsannu ienrajat, mut nyt ne on alkanu vähän liiasta jynssäämisestä vetäytyä.:rolleyes:

0c698036b871766d9bcbef68ce1e7b9a455e3655.jpg

vilkkuvat värivalot pitäisi kieltää lailla. :mad:
ja sitten se kun jotkut vaan laittaa, roiskaisee ne valot miten sattuu sinne puskaan ja sitten se näyttää pimeässä tyhmälle sekasotkulle.
ne täytyy a s e t e l l a sinne nätisti.
Mä kanssa mietin että joillakin se koristelu ei oo koristelua, vaan rumentamista. Viskataan joku räikeän värinen valoketju vähän sinne päin -muotoon johonki pensaaseen. Nice.

Mä kanssa mietin että joillakin se koristelu ei oo koristelua, vaan rumentamista. Viskataan joku räikeän värinen valoketju vähän sinne päin -muotoon johonki pensaaseen. Nice.

joo.ja arvaa mitä. tuolla yhdessä asunnossa on valot vedetty ikkunoiden ympärille.:eek: kaksi neliötä pimeydessä joita yhdistää valoviiva kun ne on tehty samasta ulkovalopötköketjusta... kamalaa :(

ja yhdessä on vedettu sitä valokaapelia pitkin seiniä sikin sokin
mikä ihmisiä vaivaa:unsure:

Yhteistyössä