Mulla menee kohta NIIIIIN HERMO..*vuodatus*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VIIVILIINA-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

VIIVILIINA-

Aktiivinen jäsen
05.11.2008
2 374
0
36
Siis toi meidän kohta 10 jätkä..AAAAARGHHH..

Sille ei kelpaa mikään, mikään ei ole kivaa (vaik oikeesti onkin), kaik on ihan perseestä paitsi enduro..
Koko ajan naama kun norsun pee.. Valittaa ettei ole mitään tekemistä ja mä olen luetellu sille jo kymmeniä juttuja mitä voitais tehdä niin ei..
Vastaus on, ei oikein kiinnosta, ei huvita, ihan sama jne..

ARGHHH..on sillä hyviäkin päiviä mut nyt viimiset 3 pv on ollu ihan järkkyjä |O

Mä oon oikeesti miettiny et onko se jotenki masentunu tai jotain, meidän perhees kuitenki kaik ihan hyvin eikä mitään katastrofaalista ole koskaan tapahtunu, mut kaipa masennukseen voi sairastua ilman syytäkin.. emmä tiiä..

Mä oon vaan ihan poikka ton pojan kans :ashamed:

Voisiko poika olla vaan väsynyt koulun loppumisen jälkeen? Mulla on aikanaan monena vuonna purkautunut stressi (jonka olemassaoloa en ollut edes huomannut) heti koulujen loputtua muutaman päivän kestäneenä itkuisuutena.

täällä kans 10v poika ja samanlaista on meilläkin... Tosin pojalla dg lievä masennus. Joskus on huonoja päiviä, mutta usein hyviä. Vaatii puuhailua jatkuvasti...

Alkuperäinen kirjoittaja poitsun äiti:
täällä kans 10v poika ja samanlaista on meilläkin... Tosin pojalla dg lievä masennus. Joskus on huonoja päiviä, mutta usein hyviä. Vaatii puuhailua jatkuvasti...
Ai, minkälainen prosessti se diagnoosi oli.

Mä en kyl usko että tuo ois ihan masentunu, sellain perus pessimisti ja hitaasti lämpenevä, mihinkään.

Mut ihan sairaan ärsyttävää..

Täälä asuu 9-v narina. Silloin vaan on kivaa, ku on jäätelö kärsässä, ollaan uimarannalla (jossa on kaveri mukana) tai jos voi pelata jalkapalloa. Mää luulen, että tässä on semmonen kesäloman harjoittelu menossa meidän pojalla.

Mahtaako olla vähän ikäkausijuttukin? Lohduttautuahan voi sillä, että muksuille tekee hyvää olla välillä jouten, niin että on jopa tylsääkin. Aikuisilla ei tietty ole kivaa, mutta kehityspsykologi olisi tyytyväinen... ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Voisiko poika olla vaan väsynyt koulun loppumisen jälkeen? Mulla on aikanaan monena vuonna purkautunut stressi (jonka olemassaoloa en ollut edes huomannut) heti koulujen loputtua muutaman päivän kestäneenä itkuisuutena.

Tätä mä kans ajattelin, heränny koko viikon klo 6 (ettei vaan myöhästy koulusta), kauheen tunnolinen muutenki on ja jännitti jo monta viikkoa et onko kaikki todistuksessa K:ta jne..

On se rankkaa olla lapsi :/

Koulussa oli vaikeaa, tuli riitaa kavereiden kanssa jne. Saattoi olla syntipukki johonkin vaikka ois ollu kotona sairaana.. Lapsi väsyi ja päästiin kasvatusneuvolaan kun itse soitettiin ja juteltiin opelle tilanteesta. Siellä tehtiin erilaisia testejä ja niiden perusteella dg. Toista vuotta saa terapiaa ja koulussa on menny mm. paljon paremmin. Mutta koko ajan täytyisi mennä ja tehdä ei osaa paikallaan olla...Onneksi kuitenkin täällä lännessä on tekemistä...

Voi miten kuullostaa tutulta... mulla kohta 9v. jäpikkä ja oireilee just saman lailla. hermo oikeesti menee ku mikään ei käy jne. tällä hetkellä kylläkin hirmu tyytyväisesti huotelee pihalla, mutta jahka pitää sisälle tulla nii oksat pois sitä kiukkuamista.

Alkuperäinen kirjoittaja poitsun äiti:
Koulussa oli vaikeaa, tuli riitaa kavereiden kanssa jne. Saattoi olla syntipukki johonkin vaikka ois ollu kotona sairaana.. Lapsi väsyi ja päästiin kasvatusneuvolaan kun itse soitettiin ja juteltiin opelle tilanteesta. Siellä tehtiin erilaisia testejä ja niiden perusteella dg. Toista vuotta saa terapiaa ja koulussa on menny mm. paljon paremmin. Mutta koko ajan täytyisi mennä ja tehdä ei osaa paikallaan olla...Onneksi kuitenkin täällä lännessä on tekemistä...

Tuolla ei ole koulussa eikä kavereiden kanssa mitään ongelmia. Välil tuntuu et, pojan ei tarvi nähdä ku mun naama ni sitä rupee heti kiukuttaa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja VIIVILIINA-:
Alkuperäinen kirjoittaja ysk:
olla ohjattua toimintaa.

No ei tarvi, mut sellatsa huokailua ja päänseinään hakkaamista on vaan rasittava kattella monta pv peräkkäin..

Äitinä ja isänä olo on joskus rasittavaa. Ja tuonikäiselle on juuri opetettava se arjensietokyky.

täällä samanlainen 9 v neiti..on jo pidemmän aikaa kestäny tuota narinaa ja valitusta melkein joka asiasta.. |O siis kaikki kohdistuu tietenkin muhun :'( luulen,et joku ikäkausi juttu tai sit esimurkkuikä tms :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Kuvailitko just mun 10 v poikaa?

Ihan normi tarinaa kitjoitit =)

Ja sun nikkis osu niin yhteen mun fiiliksiin :D .

Pitääpä vissii rauhottua, katsoa peiliin ja korjata oma asenne ihan ekaks, yleensä siitä on apua kun malttaa pysähtyä ja pohtia vähän..

Alkuperäinen kirjoittaja neljä-ilman-viidettä:
Kuvailitko just mun 10 v poikaa?

Ihan normi tarinaa kitjoitit =)

Ja sun nikkis osu niin yhteen mun fiiliksiin :D .

Pitääpä vissii rauhottua, katsoa peiliin ja korjata oma asenne ihan ekaks, yleensä siitä on apua kun malttaa pysähtyä ja pohtia vähän..

Tilanne mitä todennäköisemmin jää nikin kuvailemaksi tilanteeksi =) Kyllä nuo 4 rakkauden hedelmää saa riittää =)

Me heitetään melkein kärrinpyöriä kun tuo jätkä nauraa. Poika ei siis todellakaan ole masentunut yms, mut sen elämä tuntuu vaan olevan niin pirun rankkaa ja äidin ilmeinen tarkoitus (pojan mielestä) on pilata sen elämä.

Onneksi se silloin tällöin (tosi harvoin) pyrkii vielä viereenkin =)

Alkuperäinen kirjoittaja RIP:
Äideille on helppo kiukutella, ja purkaa pahaa oloaan, stressiään tmv. Eli osittainhan sitä saa olla kiitollinenkin siitä, että lapsi voi jollekin kiukutella, sillä silloin hän kokee olonsa turvalliseksi. Meillä se ainakin on äiti jolle aina kiukutaan, maristaan ja oikutellaan :flower:

Näinpä, luottamuksen osoitushan se on, jos uskaltaa kiukutella =)

(JA VOI KUN TÄMÄN AINA MUISTAISI)

olla ohjattua toimintaa.

No ei tarvi, mut sellatsa huokailua ja päänseinään hakkaamista on vaan rasittava kattella monta pv peräkkäin..

Aika negatiiviselta vaikuttaa asenteesi poikaa kohtaan..voiko se olla näkymättä teidän kahden vuorovaikutuksessa? Entä jos juttelisit pojan kanssa, että mitä hänelle kuuluu, noin niinku syvällisemmin, että olet vähän huolissaan, et onko kaikki ok...

Alkuperäinen kirjoittaja hmmm:
olla ohjattua toimintaa.

Aika negatiiviselta vaikuttaa asenteesi poikaa kohtaan..voiko se olla näkymättä teidän kahden vuorovaikutuksessa? Entä jos juttelisit pojan kanssa, että mitä hänelle kuuluu, noin niinku syvällisemmin, että olet vähän huolissaan, et onko kaikki ok...

Kyllä tää kolmas päivä alkaa jo olemaan minunkin puolelta varmasti negatiivis sävytteistä. Yleensä meil on ihan hyvät ja kivat välit, illalla tulee mun kainaloon kattoo telkkua ja kertoilee asioita. Mutta kuten jo tuolla aiemmin sanoin niin pitääpä lähteä katsomaan peiliin ja tarkastelemaan sitä omaa asennetta ja fiilistä.

Kun meillä äideilläkin (ainakin mulla) on ne sietorajat, ja ei sitä kyllä ihan kaikkea ees tarvitse kestää tai sietää..

Viiviliina et oo ainoa äiti, jonka sietokykyä koetellaan narisijalla. Meillon 9v täyttävä poika, joka myös koettelee mua narinoillaan ja kun se ei jää siihen narisemiseen vaan pitää sit tehdä myös töllön töitä ja vinguttaa pikkusiskoa... Mä oon tullut tulokseen, et sillon joku kaponointivaihe menossa, joka menee ohi (toivottavasti pian) ja onhan se sitten myös kaiken sen ärsyttävyyden ohella myös ihana ja :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Viiviliina et oo ainoa äiti, jonka sietokykyä koetellaan narisijalla. Meillon 9v täyttävä poika, joka myös koettelee mua narinoillaan ja kun se ei jää siihen narisemiseen vaan pitää sit tehdä myös töllön töitä ja vinguttaa pikkusiskoa... Mä oon tullut tulokseen, et sillon joku kaponointivaihe menossa, joka menee ohi (toivottavasti pian) ja onhan se sitten myös kaiken sen ärsyttävyyden ohella myös ihana ja :heart:

Totta, pois en vaihtais vaikka saakin mut tällä hetkellä hermoriekaleeks..

:D