Mulla menee hermot työvuorojen kans *Sisältää nurinaa*

Juuh, huomenna tulee yhdentoista päivän työputki, ilman vapaita..
Rahaahan se tietää, mutta mutta...

Ärsyttää, kun joka päivä saa olla miettimässä, miten lasten hoidot järjestetään ja esikoinen on koulussa, joten sen mukaan on sitten mentävä..
Koulun jälkeen on kyllä iltapäiväkerho, mutta ei sinne lastakaan voi laittaa useaksi tunniksi.
Eikä vielä 8-vuotiasta voi kotiinkaan yksin jättää useammaksi tunniksi.
(Jos on lyhyt koulupäivä)
Kun minulla saattaa olla jopa 9 tunnin työpäivä.

Tytär käy päiväkodissa, joka sulkeutuu 17.30, joten aina sitten on ongelmana, kuka hakee hänet pois sieltä.

Anoppia saatika äitiäni ei aina viitsis pyytää, mieheni pääsee viiden aikoihin töistä mutta ei pysty hakemaan lapsia kun kulkee työkaverin kyydillä.
Eikä ole toista autoa, saatika varaa laittaa sellaista.

Aina täytyy miettiä, että jos minulla on puol kymmeneen töitä, niin mihin lapset viedään hoitoon, että heidät voidaan tuoda kotiin sieltä aikoinaan..

Olen kyllä kiitollinen, että töitä saan tehdä, mutta miksi pirkuleessa minun, jolla on lapsia on laitettu noin pirulliset työajat?

Toki lapsettomillakin on omia menoja, mutta olisipa ollut kiva päästä edes esikoisen vanhempainiltaan, enkä saanut vaihdettua sitä vuoroa, kun työkaveri ei suostunut vaihtamaan kanssani vuoroja aamusta iltaan..

Itse kyllä voin vaikuttaa niihin jonkin verran, mutta siltikin jotku työajat on mahdottomia lasten kannalta..
Tämä viikko on kyllä ollut yhdenlaista rumbaa, aamulla lapset kerennyt peräti nähdä, mennyt töihin ja kun kotiin olen taas tullut, lapset ovat olleet jo nukkumassa.. Ja taas aamulla sama rumba uudestaan..

 
vieras
Tiedän kyllä tunteen niin hyvin... Nyt mulla ei ole kun korkeintaan 10 pv:n putkia ja niitäkin harvoin ja joka toinen vkonloppu vapaa (yleensä), mutta menneisyydessä olin aina viikonloput töissä, pitkiä putkia, aamuja ja iltoja sekasin ja sillon oli vaan yks lapsi. Nyt on kaks, toinen koulussa, toinen päiväkodissa. Mun iltavuoro loppuu kasin jälkeen, miehen 10 ja päiväkoti menee kiinni kuudelta. Jos veisin sen vuoropäiväkotiin, joutuisin kulkeen bussilla ja oltais kotona samaan aikaan, kun mies tulee illasta. Onneks ei tarvi enää pähkäillä kun vuoden loppuun ja äitiysloman jälkeen en enää mene vuorotöihin, se on varma se!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Malai:
siis kauanko koululainen joutuisi olemaan ip-kerhossa?
Se riippuu päivästä, jos minulla pitkä työpäivä ja hänellä lyhyt koulupäivä, pääsee klo:12.00, niin siihen asti, että isänsä tulee töistä viiden jälkeen, eli viisi/viisi ja puolituntia, juu ei kuulosta pahalta.

Se vain ärsyttää, että minulle juuri tulee tälläinen työputki (ilman vapaita) kun en ole vakituisena ja vakkarit saa pitää vapaansa ihan normaalisti.
 
Gluteus maximus
Meillä ei saa olla edes 8 päivän putkia. 7päivää on maksimi. Millä alalla saa? Minä olen hoitoalalla ja kerran olisin vaihtanut työkaverin kanssa työpäiviä niin osastonhoitaja ei suostunut, koska minulle olisi tullut 8 päivän työputki. Meillä se ei ole sallittua. Ja minä olen sijainen, jota koskee täysin samat oikeudet kuin vakkareitakin!
 
vieras
sitä varten on vuorohoito jos työsi sen vaatii.. meillä ainakin lapset oltava päiväkodissa enkä pallottelisi pitkin sukua koska päiväkoti on aina varma paikka ja ne varataan työvuoro listojen mukaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jos pääkaupunkiseudulla asut niin varmasti löydät toista työtä. Toi on ihan perseestä.
En asu ja en ole vakkarina, joten "paskat" päivät lankeaa minulle.
Minuahan voi pompottaa, miten haluaa kun en oo vakkari. (Sen näkee muutaman työkaverin asenteesta minua kohtaan)
Moni meno on jäänyt tällä viikolla pois, esim. koululaisen vanhempainilta..
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Jos pääkaupunkiseudulla asut niin varmasti löydät toista työtä. Toi on ihan perseestä.
En asu ja en ole vakkarina, joten "paskat" päivät lankeaa minulle.
Minuahan voi pompottaa, miten haluaa kun en oo vakkari. (Sen näkee muutaman työkaverin asenteesta minua kohtaan)
Moni meno on jäänyt tällä viikolla pois, esim. koululaisen vanhempainilta..
Millä alalla olet? Minä olen sijainen hoitoalalla ja minua koskevat täsmälleen samat velvollisuudet ja oikeudet kuin vakkariakin. Joskus tuntuu, että jopa paremmat!
 
Lissu
Toi ei todellakaan ole laillista, ja ainakin mun työpaikalla ( hoitoala) tiedetään kuinka vaikeaa on saada sijaisia joten niistä pidetään hyvää huolta ja lakia noudatetaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä varten on vuorohoito jos työsi sen vaatii.. meillä ainakin lapset oltava päiväkodissa enkä pallottelisi pitkin sukua koska päiväkoti on aina varma paikka ja ne varataan työvuoro listojen mukaan
Ei voi mennä työvuorojen mukaan muutenkaan, sehän olisi helppo ilmoittaa, milloin lapsi tulee hoitoon ja milloin ei kun ei muuttuis nuo työvuorolistat yht´äkkiä. Olen aina aamuisin ilmoitellut, jos lapseni tulee hoitoon päiväkotiin ja se on ainakin tähän asti kelvannut päiväkodin väelle.

Vuotohoitopaikkoja ei ole nyt vapaana, joten olen tyytyväinen, kun lapsellani on edes päiväkotipaikka.

Sukulaiset mielellään auttavat, jos vain pystyvät, lapset on lähinnä minun vanhempien luona tai anoppilassa, jos sellanen vuoro, ettei päiväkotiin voi viedä sinä päivänä. Olen todella kiitollinen omille vanhemmille sekä anopille, kun jaksavat katsoa muksujen perään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
sitä varten on vuorohoito jos työsi sen vaatii.. meillä ainakin lapset oltava päiväkodissa enkä pallottelisi pitkin sukua koska päiväkoti on aina varma paikka ja ne varataan työvuoro listojen mukaan
Ei voi mennä työvuorojen mukaan muutenkaan, sehän olisi helppo ilmoittaa, milloin lapsi tulee hoitoon ja milloin ei kun ei muuttuis nuo työvuorolistat yht´äkkiä. Olen aina aamuisin ilmoitellut, jos lapseni tulee hoitoon päiväkotiin ja se on ainakin tähän asti kelvannut päiväkodin väelle.

Vuotohoitopaikkoja ei ole nyt vapaana, joten olen tyytyväinen, kun lapsellani on edes päiväkotipaikka.

Sukulaiset mielellään auttavat, jos vain pystyvät, lapset on lähinnä minun vanhempien luona tai anoppilassa, jos sellanen vuoro, ettei päiväkotiin voi viedä sinä päivänä. Olen todella kiitollinen omille vanhemmille sekä anopille, kun jaksavat katsoa muksujen perään.
Siis missä työpaikassa on tuommoista??
Ja minkälainen työntekijä moiseen suostuu..?
:whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Meillä ei saa olla edes 8 päivän putkia. 7päivää on maksimi. Millä alalla saa? Minä olen hoitoalalla ja kerran olisin vaihtanut työkaverin kanssa työpäiviä niin osastonhoitaja ei suostunut, koska minulle olisi tullut 8 päivän työputki. Meillä se ei ole sallittua. Ja minä olen sijainen, jota koskee täysin samat oikeudet kuin vakkareitakin!
Kauppa-alalla se näyttää olevan sallittua.
Ainakin osa-aikaisten kohdalla, kun kerran vakituiset saa pitää normaalit vapaansa..
 
meemu
otappa yhteyttä liittoon tai luottamusmieheen,ei noin pitkä työputki ole laillista edes ja juu vuoropäiväkoti on sitä varten,että kyllä hoito pitää järjestää,ainakin oulussa homma toimii,ei ole pakko suostua tuommosiin työputkiin,ei sitten millään,vai haluatko rahan takia itse tehdä tuollalailla,sitten on turha purnata
 
*
Muutamia ristiriitaisuuksia kirjoituksessasi:
"Rahaahan se tietää, mutta mutta...Eikä ole toista autoa, saatika varaa laittaa sellaista." Tai "Kun minulla saattaa olla JOPA 9 tunnin työpäivä" tai "mieheni pääsee viiden aikoihin töistä mutta ei pysty hakemaan lapsia kun kulkee työkaverin kyydillä." Aseta lapset etusijalle niin varmasti tulet pärjäämään!

 
jippu
Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Sellanen työntekijä, jolla ei muuten olisi monena päivänä viikossa töitä ja rahaa tarvitsee elääkseen. Joka kuitenkin olisi halunut pitää edes yhden vapaapäivän jossain välissä.
no sitten sanot että pidät sen vapaan,ei ole pakko suostua ei!!!!!!!!!!!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Muutamia ristiriitaisuuksia kirjoituksessasi:
"Rahaahan se tietää, mutta mutta...Eikä ole toista autoa, saatika varaa laittaa sellaista." Tai "Kun minulla saattaa olla JOPA 9 tunnin työpäivä" tai "mieheni pääsee viiden aikoihin töistä mutta ei pysty hakemaan lapsia kun kulkee työkaverin kyydillä." Aseta lapset etusijalle niin varmasti tulet pärjäämään!

Niin mitä ristiriitaisuuksia??

Kun töitä tekee saa rahaa, jolla ostaa ruokaa, maksaa laskut..
Toistakaan autoa ei saa ilmaiseksi, eikä sen pito ole ilmaista, bensa maksaa..
Mies kulkee sen vuoksi työkaverin kyydillä toisella paikkakunnalla, kun minä tarvin autoa työmatkoihin ja tarvittaessa kuskaan muksuja.

Tällä viikolla olen tehnyt 4-9h päiviä, mutta tilillä ne rahat näkyy vasta kuun lopussa (tilikatko kaksi kertaa kuukaudessa)

No selkenikö?
 
jippu
Alkuperäinen kirjoittaja Enkeli vai Piru:
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Muutamia ristiriitaisuuksia kirjoituksessasi:
"Rahaahan se tietää, mutta mutta...Eikä ole toista autoa, saatika varaa laittaa sellaista." Tai "Kun minulla saattaa olla JOPA 9 tunnin työpäivä" tai "mieheni pääsee viiden aikoihin töistä mutta ei pysty hakemaan lapsia kun kulkee työkaverin kyydillä." Aseta lapset etusijalle niin varmasti tulet pärjäämään!

Niin mitä ristiriitaisuuksia??

Kun töitä tekee saa rahaa, jolla ostaa ruokaa, maksaa laskut..
Toistakaan autoa ei saa ilmaiseksi, eikä sen pito ole ilmaista, bensa maksaa..
Mies kulkee sen vuoksi työkaverin kyydillä toisella paikkakunnalla, kun minä tarvin autoa työmatkoihin ja tarvittaessa kuskaan muksuja.

Tällä viikolla olen tehnyt 4-9h päiviä, mutta tilillä ne rahat näkyy vasta kuun lopussa (tilikatko kaksi kertaa kuukaudessa)

No selkenikö?
ei selvennyt yhtään,jos haluut vapaat,vaadit vapaat ja työvuorot listan mukaan jne... valinta juttuja ei kummempaa,itsestä kiinni
 
No ei voi nyt paljoa vaikuttaa, kun kaksi työnetkijää on sairaslomalla, eikä muut suostu.

Jospa sitä huomisen jälkeen sitten saisi pitää edes yhden päivän vapaata, kun viime maanataina täyty kesken vapaan lähteä töihin.

Nyt painun pehkuihin, että jaksan huomenna....
 

Yhteistyössä