Mulla loppuu torstaina äitiysloma ja ahdistaa

  • Viestiketjun aloittaja ikävää
  • Ensimmäinen viesti
Aina voi imoittautua työttömäksi työnhakijaksi ja jos omaa ammatin, on yli 25v eikä ekaa kertaa työttömänä työnhakijana, niin ei kai tullut sitä 5 kk:n karenssia ennen kuin alkaa saada korvauksia.Jos työssäoloehto ei täyty, niin saa työmarkkinatukea, mihin vaikuttaa puolison tulot.Voi myös hakeutua kursseille tai mennä työelämävalmennukseen, jolloin saa täyden työmarkkinatuen +8? / pv verottomana kulukorvausta.
 
no niin tietysti
No jos ei edes lukiota pääse läpi niin on jo aika heikoilla. Siinä on ihan turha akateemista uraa edes havitella. Lukio on niin helppo nakki. Oma moka sanon minä.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En katso tätä rikkaudeksi.Koska en pääse lukioo läpi olisin halunnut opiskella akateemisen tutkinnon.
Ei se lapsi estä lopettamaan lukiota tai hankkimaan sitä akateemista tutkintoa! Nyt vaan rupeet etsimaan aikuislukioita ja vaikka iltaopintoja, niin voipi lapsi olla kotona (isä hoitaa illat) ja äiti voi opiskella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En katso tätä rikkaudeksi.Koska en pääse lukioo läpi olisin halunnut opiskella akateemisen tutkinnon.
Loppujen lopuksi työuralla on monenlaisia polkuja edetä eteenpäin. Itse koin aikanaan, etten edes halua lukioon. Olen opiskellut kolme ammattia, joista viimeisin on AMK-tutkinto. Enemmän akateeminen en edes haaveile olevani. Toisaalta työkokemus ja amk-tutkinto avaavat mulle ovet yliopistoon jos niin haluan.

Itse hoidan kahta lastani kotona ja nautin siitä :)

 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olen käynyt lukiota mutta en päässyt läpi.Ajattelin kyllä olla loppuelämäni työttömänä kun ei lukeminen luonnistu niin olen sit työttömänä.
niin sitä pitää! Taas tämä sama ap w? Eikös sä ollut jo jossain opiskelemassa?
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole ennen tänne kirjoitellut,kotiäiti olen.
OK, sekoitin sinut johonkin toiseen, pahoittelen.

Se, että et kerran päässyt lukiota läpi, ei ole mikä este sille, ettet voisi uudesta yrittää. Tai sitten vaihtoehtoisesti voisit opiskella ammattikoulussa, saisit ammatin ja kaikki :)
 
lol
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ammattikoulu ei kiinosta ja lukiota olen 3 krt yrittänyt.
Nu sitten ei muuta, kun yrittämä aina vaan uudestaan, jos se on niin tärkeä!
Tai sitten pitää keksia joku muu vaihtoehto opiskelulle. Jos lukio tuottaa niin isoja vaikeuksia, niin yliopistokin saatta olla aika haastava?! Miksi ammattikoulu ei kiinnosta?

Itse olen käynyt kyllä lukion, mutta myös kauppiksen ja kiitos merkonomi-tutkinnon on ollut vaikutinen työpaikka jo reilut 6 vuotta :)
 
No höh, jos lukeminen ei onnistu syystä tai toisesta niin ehkä akateeminen tutkinto on syytä unohtaa :/
mutta kannattaako kuitenkaan koko elämäänsä uhrata? tässä maailmassa on paljon erilaisia mielenkiintoisia asiota. Vaikutat tyytymättömältä nykyiseen tilanteeseen ja ainoa joka siihen voi vaikuttaa olet sinä itse.

Tsemppiä!

Ps. piti vielä sanomani etä itselleni opiskelu on ollut aina helpompaa mitä vanhempi olen ollut. Ehkä sunkin pitää vielä vähän "kypsyä" ;)
 
ei hyvää päivää
Taas joku tämmönen. Jos jotain noin kovasti haluaa, niin pitää vähän nähdä vaivaa sen eteen. Jos ei äkki riitä lukion viemiseen läpi leikiten, niin sit pitää vähän tehdä töitä, tai vähän enemmänkin. Saako udella, että mikähän on se akateeminen tutkinto, mitä havittelet? Anna kun arvaan. Lääkäri, lakimies tai ekonomi? Noin yleensä, olis suotavaa, että 25v olis jo joku ammatti. Olis vähän pohjaa, miltä ponnistaa.
 
jepu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En vain halua seisomatyötä mitä ammattikouluissa yleensä saa mulla niin paha selkävika ettei sellainen työ onnistu.Olen aina haaveillut olevani akateeminen.
Olet haaveillu olevas akateeminen, mutta sulla ei ole päätä (vai motivaatiota vai mitä lie) lukion viemiseen läpi. Just. Onnea vaan!
 
vieras
Nyt pitää vaan miettiä, kumpi on tärkeämpää, se että saa opiskeltua itselleen ammatin ja pääsee töihin vai se, että saat haaveilla siitä akateemisesta tutkinnosta, jonka eteen pitää todella tehdä työtä eikä työpaikka siltikään ole mitenkään taattu. Suosittelisin kyllä nöyrtymään sen verran, että tutustuisit edes ammattikoulujen tarjontaan. Jos lukio ei luonnistu niin mikä järki sen vuoksi on sitten jäädä ilman ammattia roikkumaan minimituilla. Sitä paitsi, lukio ei takaa yhtään mitään. Lukion jälkeen pitää päästä ammattikorkeaan tai yliopistoon, joihin molempiin on tunkua ja joissa joutuu opiskelemaan monin verroin enemmän kuin lukiossa.
 

Yhteistyössä