Mulla jäi tämän verran laskujen jälkeen rahaa, mielestäsi paljon vai vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja momomomo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no johan tuolla rahamäärällä PITÄIS jäädä säästöön, kun KUUSIHENKINEKIN perhe elää noin 2500e/kk ( tässä mukana työttömyspäivärahat , asumistuki ja kolmesta lapsilisät) meillä jää ssätön kuuss a 50-150e.
meilä ei toisn oo autoa joten siinä tulee se säästö =)

Ap:n nettotulot olivat 1200 - 1500 euroa, teillä 2500 euroa. Siinä on pieni ero.

Lisäksi ap tarvitsee autonsa työssä, ajaessaan ilmeisesti työpisteestä toiselle, kun kilometrejä korvataan.

Varmaan hänen miehensäkin jotain työttymyyskorvausta saa.

Mutta enpä kyllä sanoisi, että noista tuloista pitäisi jäädä säästöjä!

Mielestäni tuolla pitäisi pärjätä erinomaisesti, jos vielä tankki on täynnä ja ruokaa kaapissa.. Meidän nelihenkisellä perheellä jää maksimissaan tuo 500 kuukaudessa ja siitä ruoat ym polttoaineet.. Aina sinnitellään viimeiset päivät ennen palkan tuloa.. Enkä muista millon olisin pystynyt laittamaan tankin täyteen.. Siis mun mielestä sun tilanne on luksusta jos laskujen jälkeen jää noin paljo plus 2vkon ruoat jo ostettu ja tankki täynnä.. niin mihin siitä500 eurosta pitää vielä riittää kuin vielä toiset 2vkon ruoat, joista selviät n.150e? jää 350 kaikkeen muuhun..mihin??!

Autohan täytyy tankata, jos ei ajeta mitään muuta kuin mun työajot, niin toi tankillinen piisaa pakkasista riippuen just sen kaksi viikkoa, mutta jos jotain kulkua niin het enemmän. Työssäni mulla pitää olla autossa menovettä.

Mun mies ei saa minkäänlaisia korvauksia kelasta eikä liitosta eikä työkkäristä. Mun tulot liian hyvät.

Huomioikaa 1 lapsiset perheet, jos teillä jää saman verran rahaa ku mulla (suurinpiirtein), mulla kuitenkin on 3 lasta, 3.5vuotiaat kaksostytöt ja vuoden ikäinen poika.

Kuukaudessa sairaalamaksuihin menee keskimäärin n. 200-300e.

Alkuperäinen kirjoittaja jäniis;25781125:
Mielestäni tuolla pitäisi pärjätä erinomaisesti, jos vielä tankki on täynnä ja ruokaa kaapissa.. Meidän nelihenkisellä perheellä jää maksimissaan tuo 500 kuukaudessa ja siitä ruoat ym polttoaineet.. Aina sinnitellään viimeiset päivät ennen palkan tuloa.. Enkä muista millon olisin pystynyt laittamaan tankin täyteen.. Siis mun mielestä sun tilanne on luksusta jos laskujen jälkeen jää noin paljo plus 2vkon ruoat jo ostettu ja tankki täynnä.. niin mihin siitä500 eurosta pitää vielä riittää kuin vielä toiset 2vkon ruoat, joista selviät n.150e? jää 350 kaikkeen muuhun..mihin??!

Esim jos tulee infektiokierre, niin 3 lasta x 3 antibioottikuuria x 1-2vko sairaana. Pahimmassa tapauksessa vielä itse sairastuu. Yhtäkkiä saa apteekkiin kulumaan lapsien antibiootteihin useita kymmeniä euroja, ja tämähän tarkoittaa ylimääräistä ajelua autolla joka syö bensaa jne.

[QUOTE="vieras";25781185]Kaikki ei voi säästää vaipoissa. Esim. meillä lapsille tuli iho-oireita niistä halvemmista (lidl, rainbow jne). Oli "pakko" ostaa liberoa ja pampersia, koska ei haluttu lasten kärsivän.[/QUOTE] oikeesti ne lidlan vaipat on smoja kuin papmperin, siitä oli joskus joku tutkimus kuluttjanlehdessä. niistä on vaan jätetty ne merkit pois. Se kun van on niin että liian moni uskoo merkkeihin, vaikak moni tuote on ihan yhtä hyv vaikka ei oo merkkituote. moni kaupan shamppooo on parempi kuin partuein tuotteet, mutta ku ihmisiäs uskotellaan että ene on parempia. mikään aine ei tee ihmeitä

Yksi taloutta kuormittava tekijä on noi lasten tarvikkeet. Esim. kaksosten jalat kasvavat vauhdilla, ostin hiljan uudet kuomat, koska edelliset jäivät pieniksi. 2x 34.50e on vaan aika paljon rahaa.

Meillä ei ole kirpputoreja niin lähellä että kannattaisi lähteä autolla selaamaan jos ei sitten läydäkään mitään.

oikeesti ne lidlan vaipat on smoja kuin papmperin, siitä oli joskus joku tutkimus kuluttjanlehdessä. niistä on vaan jätetty ne merkit pois. Se kun van on niin että liian moni uskoo merkkeihin, vaikak moni tuote on ihan yhtä hyv vaikka ei oo merkkituote. moni kaupan shamppooo on parempi kuin partuein tuotteet, mutta ku ihmisiäs uskotellaan että ene on parempia. mikään aine ei tee ihmeitä

Muutama paketti Lidlin vaippoja kokeiltiin ja todella rajut oireet tuli lapsille. Niiden välillä käytettiin pampersia ja liberoa, ei oireita. Kyllä mieluummin maksan sen pari euroa enemmän, että lapsillani on hyvä olla.

oikeesti ne lidlan vaipat on smoja kuin papmperin, siitä oli joskus joku tutkimus kuluttjanlehdessä. niistä on vaan jätetty ne merkit pois. Se kun van on niin että liian moni uskoo merkkeihin, vaikak moni tuote on ihan yhtä hyv vaikka ei oo merkkituote. moni kaupan shamppooo on parempi kuin partuein tuotteet, mutta ku ihmisiäs uskotellaan että ene on parempia. mikään aine ei tee ihmeitä

Shampoista olen vähän eri mieltä. Sisällyksiä lukeneena tiedän että kannattaa maksaa pikkuisen ekstraa joistakin. Esimerkiksi silikonittomista shampoista ja hoitoaineesta. Alkoholittomasta kasvovedestä. Rasvat ostan apteekin perusjuttuja, ne ovat tähän mennessä lyöneet laudalta kalliimmat joita olen testannut.

Mistä se muuten johtuukin, että näin kun se on tossa selvästi että paljonko rahaa menee ja paljonko pitäisi jäädä, niin AINA silloin sattuu jotain. Eli kun luulee saavansa säästöön summan X rahaa niin lapset sairastuu, auto hajoaa, putki alkaa vuotamaan, pesukone hajoaa yms. Karman laki???

Ei muuten oo Lidlin vaipat samoja ku pampersit tai liberot. Kahdessa viimekis mainiotussa EI ole sitä kamalaa hengittämätöntä muovipinnoitetta kuin näissä Lidlin tai X-tra ja Rainbow vaipoissa.

nimen omaan liian hyvät tulot... kyllä tolla pärjää ja hyvin jos haluaa.. ja jos vielä saat ne km korvaukset.. silti sitä rahaa jää rutkasti vaikka tankkaisit sen auton kolmekin kertaa kk:ssa täyteen... ja jos tarvi shoppailla ni kirppareilta löytyy myös hyvää kamaa jos vaan näkee sen vaivan et kiertelee niitä läpi, vaikka kaupasta ois huomattavasti mukavampi ja nopeampi ostaa..

On ne kirpparit kyl hyviä mutta onko järkeä ajaa autolla 60km päähän lähimpään kirppikseen ettimään 3 lapselle esim niitä kenkiä? kun tuskin kaikille löytyy, ja bensa maksaa. meno-paluu 120km, näillä E98 hinnoilla tulee aika kalliit kirppiskengät!

Netistä toki voisi katsella mutta mä oon niin laiska. Tää on luksusta mulle ku muksut jo nukkuu ja ajattelin tulla tänne sekaamaan samalla ku maksoin laskuja.

Ja mä säästän jo ruuasta aika paljon! mielelläni sitten lasten kengät ja ulkovaatteet on sellaset että mahd. Nuorinkin saa niitä käyttää. Käyttövaatteet on 96% saatu lahjaksi uutena tai käytettynä eli mulla ei vielä ole oikeastaan vaatteisiin suuria summia mennyt...

No sehän on huippu homma jos vaatteetkin muksuille järjestyy ilman suurempia kustannuksia.. Ok, ne kirppikset kai sitte pitää unohtaa.. Mut kengissä pystyy säästämään.. Ostaa aleista etukäteen ku halval saa.. Esim. nyt ostat alesta niitä kuomia ens talveks.. Itse olen saanu laadukkaita juuri tuolla tavalla halvalla ja jää vielä seuraavallekkin lapselle käytettäväksi..

Vaida diesel autoon jos niiitä kilometrejä muutenkin paljon tulee..

Meilla on vain mieheni tulot, mutta paljon parempi palkka. Ruokaan saadaan (5hloa) kulumaan kuukaudessa 800-1000€.

Hyvin kylla kaytat hyvaksi ilmaisia ruokia, jotka myos saastavat luontoa kaikinpuolin, siis marjastus.

Miksei miehesi saa kodinhoidontukea, jos lapset kotona?

Mä viittisi vielä vaihtaa, tää auto ollut puolivuotta vasta ja muutaman kuukauden ollut tässä työssä. (vaihdoin parempiin tuloihin...)

On vain vaikea arvioidan tuota lasten jalkojen kasvua... Toki nuorin sitten saa isompien kengät että siinäkin säästää.

Meidän sisarusparvesta meidän lapset on nuorimmat joten lahjoituksena luojan kiitos ollaan saatu todella paljon vaatteita. Ainoastaan alusvaatteet sukkahousut yms. on olleet sellaisia mikkä kuluu ja täytyy ostaa =)

Täytyy ottaa tiukka kulukuuri vielä jos sais alkaa säästettyä. Harmittaa kun itseen en ole pitkään aikaan saanut panostettua esim vaatteita jne...

lapset ovat hoidossa. Mies ei jaksa niitten kanssa olla. Tai siis jaksaa mutta kuri puuttuu, eli mä vien hoitoon ja haen hoidosta, huolehdin ruuat yms.

Miehellä kuitenkin tekemistä on. Saa "omaa rahaa" kun tekee kökkähommaa aina silloin tällöin ja eiväthän lapset voi jaloissa olla jos yhtäkkiä pitää kaveria mennä auttamaan. Mutta ei siitä sen enempää, kyllä tää mulle sopii.

Mutta mitä ihmeen veroprosenttia nostavia lapsietuuksia teillä sitten on, jos kotihoidontukea ette saa? Sun veroprosentti on noista tuloista oikeasti korkea. Ja on tuo musta aika typerää pitää lapsia hoidossa, jos mieskin voisi niitä hoitaa, jos se kotihoito rahatilannetta parantaisi.

Kotihoito olis lapsille huonompi vaihtoehto. On kokeiltu. Mies ei yksin pärjää niiden kanssa.

Oon käynyt henk. koht. verotoimistossa koska mun mielestä liian korkea. Mutta niitten laskelmien mukaan ihan kohdillaa. Ei pitäisi tulla mätkyjä mutta ei liiemmin palautustakaan. Se selviää sitten ensi vuonna.

Joka tapauksessa taloudellinen tilanteenne kuulostaa suht hyvältä kertomasi perusteella.. Toki jos yllätäviä rahanreikiä tulee niin kyllä niistäkin selviää sumplimalla asioita.. Kun niistä pienemmilläkin tuloilla selvitään.. Se on niin hyvä tunne sen jälkeen kun on selvinny esim jonku ison autoremppa laskun jälkeen, vaikka autonhajoomis hetkellä tuntuu niin epätoivoselta ku olla ja voi.. mut aina ne jotenki asiat lutviintuu..

Jos miehesi ei pärjää kolmen kans, niin osa hoitoon.. esim et 1v ois koton isän kans..?? tai sit kaikki osapv hoidossa ni ei olis niin pitkää päivää hoidettavana..

Aika omituista.
Mä olen myös lähihoitaja, peruskk palkka vähän enempi päälle 8% kokemuslisiä. En valvo, mut teen iltaa ja viikonloppua. Olen osittaisella hoitovapaalla, eli vajaata listaa teen ja mä tienaan käteen enempi kuin sä.
Meillä on kahdet tulot, maksetaan järkyttäviä summia autolainaa, asuntolainaa kuukaudessa.
Ruokakauppaan menee helposti 600-800e kuukaudessa.
Ennen tilipäivää ollaan kyl ihan p.a, mut olen sit jatellut et kyl tän kärsii, kun nyt maksaa niin joskus omistaa :)
Ja 114€ ei millään riittäis 2vkon ruokiin, mä käyn 2 krt/vko kaupassa, keskimäärin 70€/reissu.

Yhteistyössä