Mulla ei ole sydäntä viedä isältä koiraa pois.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kamala tilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kamala tilanne

Vieras
Joudun jalkaisin ravaamaan siellä monta kertaa päivässä hoitamassa koiraa. Olen väsynyt, mutta mulla ei ole sydäntä viedä sitä pois siltä. Tarttisin apua mutten tiedä mistä pyytää. Se itkee ja huutaa ikäväänsä ja kuolee suruun jos vien sen pois.

Isällä on syöpä ja keuhkoahtaumatauti.

Voithan sä palkata jonkun käymään siellä; joka käyttää koiran ulkona ja antaa sille ruokaa. (esim. monet nuoret ja opiskelijat vois tulla mielellään) Ainakin esim. yhden lenkin verran päivässä. Sä voit sitten hoitaa muut jos tuntuu että jaksat. Laita ilmoitus jonnekkin suomi24:seen ja paikallisen kaupan ilmoitustaululle.

Jos vain on mahdollista, niin älä vie sitä koiraa, varsinkaan jos sun isäs jää sitten ihan yksin.
Mun vaarilla oli koira, joka jouduttiin lopettamaan koska sillä oli sairauksia, ja se oli jotain ihan järkyttävää, miten vaari siihen suhtautui, itkeskeli, masentui, ja lopulta lakkasi syömästä.

[QUOTE="vieras";26640999]Voithan sä palkata jonkun käymään siellä; joka käyttää koiran ulkona ja antaa sille ruokaa. (esim. monet nuoret ja opiskelijat vois tulla mielellään) Ainakin esim. yhden lenkin verran päivässä. Sä voit sitten hoitaa muut jos tuntuu että jaksat. Laita ilmoitus jonnekkin suomi24:seen ja paikallisen kaupan ilmoitustaululle.[/QUOTE]

Tällaista olen miettinyt. Olen pari kertaa nähnyt ilmoituksen, mutta ilmoittaja on ollut 12 v, ihan liian heiveröinen ulkoiluttamaan isoa ja kiskovaa koiraa. Ehkä mun pitäisi alkaa taiteilemaan ilmoitusta.

[QUOTE="hmm";26641031]Ainakin noilla 4h kerhoilla on dogsitter-palveluita. Eläinkauppojen kautta, koirakeskustelufoorumeiden yms. saat varmasti apua.[/QUOTE]

Tää on melkoinen tuppukylä mutta alan etsimään.

[QUOTE="aapee";26641033]Tällaista olen miettinyt. Olen pari kertaa nähnyt ilmoituksen, mutta ilmoittaja on ollut 12 v, ihan liian heiveröinen ulkoiluttamaan isoa ja kiskovaa koiraa. Ehkä mun pitäisi alkaa taiteilemaan ilmoitusta.[/QUOTE]

Laita ilmoon ikäraja, esim. 15 vuotta ja maininta isosta koirasta. Tai sitten kyselet tuolta 4H yhdistykseltä, ne ei vaan toimi joka paikkakunnalla ja on kalliimpia kuin pimeästi palkaten. Tietty voi olla luotettavampia. Mutta nuoria niilläkin yleensä on töissä.

[QUOTE="vieras";26641037]ota isä ja koira luoksesi asumaan[/QUOTE]

Ei käy, meillä on allergikko enkä altista lapsiani katsomaan niitä kipu- ynnä paniikkikohtauksia.

jos koira on rotukoira, voi myös kasvattaja, jolta se on ostettu, olla halukas auttamaan tai lähin rotuyhdistys. Googlettele onko samalla tai lähimmillä paikkakunnilla "koirakerhoja", koiraharrastustoimintaa, koirakursseja tai muuta vastaavaa, sieltä varmasti löytyy koiraosaavia ihmisiä jotka voi auttaa joko itse tehtävässä tai sopivan ihmisen hakemisessa.

Jos vain mahdollista, niin älä ota sitä koiraa pois isältäsi.

Omalta isältäni kuoli koira kuusi vuotta sitten ja hommasimme hänelle uuden, kun isäni oli niin surkeana monta viikkoa koiran kuoleman jälkeen.

Nykyisin isäni asuu yksin (tilanne aika sama kuin teillä, mutta koira on pienikokoinen) eikä jaksa käyttää koiraa lenkillä. Käyn hakemassa koiran välillä meille/ kunnon lenkille, mutta pois en koiraa ota, sillä muuten isäni joutuisi olemaan kotonaan aivan yksin, eikä liikkuisi ollenkaan ulkona.

miten monta kertaa päivässä koiraa nyt täytyy hoitaa, jos sillä seuraa kuitenkin on isästä? Kolme kertaa ulos joista kerran kunnolla, ja kerran ruoka?

onko se mahdoton järjestää, jos isä ei kuitenkaan vuosia enää elä?

Alkuperäinen kirjoittaja mikä ongelma?;26641343:
miten monta kertaa päivässä koiraa nyt täytyy hoitaa, jos sillä seuraa kuitenkin on isästä? Kolme kertaa ulos joista kerran kunnolla, ja kerran ruoka?

onko se mahdoton järjestää, jos isä ei kuitenkaan vuosia enää elä?

No kun mulle tulee päivässä yhteensä n. 12 km kävelyä tuon takia, enkä jaksaisi joka päivä. Omat lapsetkin pitäisi hoitaa. Siksi etsin apua. Olen soitellut, mutta vielä ei ole natsannut.

Monet ihmiset tekevät vapaaehtoistyötä ihmisten avuksi. Olen itse vapaaehtoistyössä ja sinun kaltainen tilanne olisi juuri sopiva vapaaehtoistyötä. Ota selvää paikkakuntasi vapaaehtoiskoordinaattorista. Voit hyvinkin saada apua.

• Tykkää
Reactions: Heartless Bitch