Muljumiset ja tiheälyöntisyyskohtaukset ym. muilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äite rv 29
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äite rv 29

Vieras
Raskaanakin rv 29 ja tuntuu että nyt tulee entistä enemmän. Alkoivat ed.lapsen syntymän jälkeen 4v sitten. Käytössä bisoprolol 2.5mg... Onko hormonaalista että enemmän raskaana niitä? Mikä muu vois auttaa? Yhtäkkiä saattaa muljahtaa/tulla lisälyönti ja yleensä siihen liittyy aina jännä yskimistarve :O ei aina mut usein. Saattaa muutenkin lyödä tosi hitaasti ja sitten yhtäkkiä nopeesti. Verenpaine on matalahko mulla.. 110/60 korkeimmillaan, 90/50-60 matalimmillaan... Näillä viikoilla vielä väsyttääkin normia enemmän. Mikä oudointa, rytmihäiriöt tulee just vähän esim päikkäreiltä heräämisen jälkeen tai nukkumaan mennessä. Toki pitkin päivää muljahtelee välillä muutenkin... Ahdistaa. :(

Rytmihäiriöt usein tuleekin, varsinkin ne harmittomat, silloin kun olet levossa. Rasituksessa tulevat muljut on sitten niitä, mistä kannattaa jo lääkärille mainita.

Ja kyllä, raskausaikana muljahdukset ja tiheälyöntisyys usein lisääntyvät.
Voit silti neuvolassa ottaa asian puheeksi.

Onnea odotukseen :)

Mulla ne on aina olleet pahimmillaan raskausaikoina. Silloin tosiaan kun ne tulee levossa, ei pitäisi olla huolta. Mulla on tätä kirjoittaessakin taas niitä, ei se mukavaa ole, mutta niihin on jo tottunut.

Mulla rv 31 ja sama juttu. Ei ole aikaisemmin ollut sydämen kanssa mitään ongelmia, mutta nyt raskaana tulee noita muljahduksia, jotka olen rytmihäiriöiksi tulkinnut. Verenpaine on minullakin tosi matala.

Käyn aktiivisesti jumpassa ja spinningissä, siellä kaikki ok. Nämä rytmihäiriöt tulevat nimenomaan iltaisin kun asetun sohvalle makaamaan. Lisäksi leposyke on noussut aika korkeaksi nyt raskauden aikana. Olen kuitenkin tulkinnut nämä raskaudesta johtuviksi ja vaarattomiksi..

Kiitti vastauksistanne! :) eli ei tartte vissiin paniikissa olla? Mikä ihme se yskimistarve/yskittävä olo vois olla...vai oonkohan tulossa muutenkin kipeeksi. Selkä muutenkin jumi ja koko rintakehä...

Yhteistyössä