MulattiVauva

• Viestiketjun aloittaja Monik
  • Ensimmäinen viesti
biologiankirjansa huolellisesti lukenut
Alkuperäinen kirjoittaja Lilli:
Tuleeko tällaisista lapsista aina saman värisiä sisarusten kanssa? Vai voiko olla niin, että osa lapsista on tosi vaaleita ja osa tosi tummia, vaikka olisivat samoista vanhemmista?
Ensimmäinen mulattisukupolvi (toinen vanhempi musta ja toinen vaalea) on melko tasavärisiä keskenään, mutta sitten jos kaksi mulattia edelleen saa lapsia keskenään, niin vaihtelut on paljon suurempia.

Ensimmäisessä sukupolvessa lapsi voi saada vain puolet tummia ja puolet vaaleita geenejä, mutta jos kaksi mulattia lisääntyy, niin tummia ja vaaleita geenejä tulee lapselle täysin satunnainen määrä.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja Monik:
Onko täällä ketään jolla lapsi/a afrikkalaisen kanssa?
Itse olen somalialaiselle miehelle raskaana ja mietin että onko vauva syntyessään jo tumma/vaalea vai kuin paljon tuo väri sitten voimistuu/haalistuu synnytyksen jälkeen?
Ap lienee jo nähnytkin vauvansa värin...

vieras
F1-kuski Lewis Hamilton on valkoisen äidin poika. On niin isänsä näköinen, etten tiennyt asiaa ennen kuin jostain sain kuulla.
Todennäköisyys vaaleaan lapseen on häviävän pieni

Meillä on kolme afrikkalais-suomalaista lasta. Keskimmäinen lapsista (poika) on kaikista vaalein, tummat silmät toki on, mutta tukka on jännän kuparinruskea ja loivaa kiharaa.

Esikoinen (poika) on hieman keskimmäistä tummempi, mutta tukka on samanvärinen, mutta kihara "tiukempaa".

Kolmonen (tyttö ) on kaikista tummin. Silmät ovat suuret ja tummat, ripset pitkät ja tuuhet, tukka tummanruskea (kuitenkin vaaleampi, kuin minulla syntyperäisellä suomalaisella) ja iho tumma, tukka menee pienelle spiraalikiharalle.

Afrikkalaisia kasvonpiirteitä lapsilla ei juurikaan ole, koska isä ei ole mitenkään normi afrikkalaisen näköinen.

Syntyessään olivat vaaleita. Ei erottanut, että ovat puoliksi tummia, paitsi ehkä silmistä.
Pepusta ei kyllä tulevaa väriä nähnyt, mutta mulattilapsilla on usein tummia läikkiä/tumma läikkä pepussa, joka katoaa ajan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Estu:
Meillä on kolme afrikkalais-suomalaista lasta. Keskimmäinen lapsista (poika) on kaikista vaalein, tummat silmät toki on, mutta tukka on jännän kuparinruskea ja loivaa kiharaa.

Esikoinen (poika) on hieman keskimmäistä tummempi, mutta tukka on samanvärinen, mutta kihara "tiukempaa".

Kolmonen (tyttö ) on kaikista tummin. Silmät ovat suuret ja tummat, ripset pitkät ja tuuhet, tukka tummanruskea (kuitenkin vaaleampi, kuin minulla syntyperäisellä suomalaisella) ja iho tumma, tukka menee pienelle spiraalikiharalle.

Afrikkalaisia kasvonpiirteitä lapsilla ei juurikaan ole, koska isä ei ole mitenkään normi afrikkalaisen näköinen.

Syntyessään olivat vaaleita. Ei erottanut, että ovat puoliksi tummia, paitsi ehkä silmistä.
Pepusta ei kyllä tulevaa väriä nähnyt, mutta mulattilapsilla on usein tummia läikkiä/tumma läikkä pepussa, joka katoaa ajan kanssa.

Estu, sinun lapsesi ainakin ovat tosi kauniita !

tälleen
Vanhin on tummin, toinenkin melko tumma. Näillä kikkarapäät. Nuorin on ihan täyssuomalaisen näköinen. En tosin tuedä ovatko sitten ihan aitoja mulatteja, koska isä arabi.

vieras
Mulla kaksi mulattilasta, poika ja tyttö. Syntyessään olivat melko vaaleita, tummuneet iän myötä. Sellainen asia ollaan muiden mulattilasten äitien kans huomattu, että synnärillä pisteet laskee värin takia, kun kätilöt ei osaa katsoa sitä luonnollista väriä, vaan vauva näyttää vähän siniseltä... pepun väristä ei ainakaan meidän lapsista ole huomannut tulevaa väriä, ihan ovat olleet vaaleapeppuisia :)

Meidän poika on isänsä näköinen, mutta tyttö on ihan selkeästi minun näköiseni, että kyllä niitä valkoisen äidin piirteitäkin periytyy, kun osaa katsoa sen värin "alle"! Meillä pojalla on melko suorat hiukset, tytöllä selkeästi kiharammat, mutta kummallakaan ei selkeästi afrokiharaa.

Niin, ja kyllä, kyllä minun lapset osaavat puhua suomea :D (ehkä joku ymmärtää ;) )

nukka
Taalla Lontoossa on kaikki mahdolliset varit sekaisin :D
Kylla muuten ensimmaisen polven mulateissakin voi olla hurjia eroja, saman parin lapset kuin yo ja paiva vareiltaan. Pojan koulussa on sisarukset joista toinen on tyypillinen mulatti mutta nuoremmalla sitten on lahes valkoiset afrokiharaiset hiukset, vihreat silmat ja iho aivan vaalea (ei ole albiino), on kuitenkin selvasti isansa lapsi sekin, kasvonpiirteet ja erikoisennakoiset silmat ovat samat. Isa on nigerialainen ja aiti britti.

Minun lapsilla on arabi-isa ja meilta loytyy yksi hyvin tumma, ruskeasilmainen isansa kopio. Sitten on yksi aivan vaalea vihreasilmainen suomalaisen nakoinen ja yksi jolla on ruskea tukka, vihreat silmat mutta on meidan lapsista kaikkein tummaihoisin.

X
Tulipa mieleen, vähän aikaa sitten tutustuin afrikkalaiseen naiseen. Hänen nähdessään lapseni, puoliksi afrikkalaiset, hän huudahti heti " Aah, he ovat aivan sinun näköisiä!!" :)
Taitaa tumma väri olla joillekin suomalaisille niin "häiritsevä" tekijä, ettei ihmisessä muuta nähdä.

vieras
syntyessään oli lähinnä kiinalaisen näköinen,musta tumma tukka ja aika vaalea iho, silmät tummat.. lähempänä puoltavuotta iho alko tummumaan ja hiukset kihartumaan.. nyt koululaisena suorat hiukset, iho ruskea ja ehkä jonkun verran afrikkalaisia piirteitä, mutta ei niin selvästi etteikö voisi luulla esim, arabiks..

vieras
Jossain lehdessä oli joskus juttu, että tutkijoiden mukaan sinisilmäiset, punatukkaiset ja vaaleaihoiset katoaa maailmasta, koska rodut sekoittuu ja nämä edellämainitut on jotenkin heikosti periytyviä tms, en muista valitettavasti oikeaa tieteellistä sanaa... oisko se niin, että sinisilmäisyys, punatukkaisuus ja vaaleaihoisuus ei periydy, jos molemmilla vanhemmilla ei ole tätä geeniä?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
syntyessään oli lähinnä kiinalaisen näköinen,musta tumma tukka ja aika vaalea iho, silmät tummat.. lähempänä puoltavuotta iho alko tummumaan ja hiukset kihartumaan.. nyt koululaisena suorat hiukset, iho ruskea ja ehkä jonkun verran afrikkalaisia piirteitä, mutta ei niin selvästi etteikö voisi luulla esim, arabiks..
Mä sanoin synnytyssalissa, että niin, joka neljäs maailmaan syntyvä lapsi on kiinalainen, kun meidän poika näytti ihan kiinalaiselta pesun ja pukemisen jälkeen lakki päässään kapaloissa tuhistessaan :D

hohhoijaa, taas tätä mamu sitä manu tätä. Hitto siitä et kaikkia yhdistää sama tekijä: ihmisyys. TOSIN taitaa sekin olla aika utopistista, sillä mitä inhimillisyydellä on tekemistä rasismin kanssa. Samalla pallolla sitä asutaan!

:hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Estu:

Estu, sinun lapsesi ainakin ovat tosi kauniita !
Kiitos! =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla kaksi mulattilasta, poika ja tyttö. Syntyessään olivat melko vaaleita, tummuneet iän myötä. Sellainen asia ollaan muiden mulattilasten äitien kans huomattu, että synnärillä pisteet laskee värin takia, kun kätilöt ei osaa katsoa sitä luonnollista väriä, vaan vauva näyttää vähän siniseltä... pepun väristä ei ainakaan meidän lapsista ole huomannut tulevaa väriä, ihan ovat olleet vaaleapeppuisia :)

Meidän poika on isänsä näköinen, mutta tyttö on ihan selkeästi minun näköiseni, että kyllä niitä valkoisen äidin piirteitäkin periytyy, kun osaa katsoa sen värin "alle"! Meillä pojalla on melko suorat hiukset, tytöllä selkeästi kiharammat, mutta kummallakaan ei selkeästi afrokiharaa.

Niin, ja kyllä, kyllä minun lapset osaavat puhua suomea :D (ehkä joku ymmärtää ;) )
Meidän lapsilla ei kyllä pisteet ole laskeneet, 10 pistettä saaneet kaikki.

mulatin aiti
Alkuperäinen kirjoittaja värilläkö muka väliä:
Miettisit ennemmin miten ihmeessä saat homman sujumaan. Täällä on aika monta ketjua tosi hankalista sekaliitoista.
no enemman taalla on ketjuja sekavista valkoisten valisista liitoista :)

sukupuutto uhkaa
Jossain lehdessä oli joskus juttu, että tutkijoiden mukaan sinisilmäiset, punatukkaiset ja vaaleaihoiset katoaa maailmasta, koska rodut sekoittuu ja nämä edellämainitut on jotenkin heikosti periytyviä tms, en muista valitettavasti oikeaa tieteellistä sanaa... oisko se niin, että sinisilmäisyys, punatukkaisuus ja vaaleaihoisuus ei periydy, jos molemmilla vanhemmilla ei ole tätä geeniä?
Sinisilmäisyys ja punatukkaisuus ovat peittyviä ominaisuuksia, joten ne "jäävät jalkoihin" jos toinen vanhemmista on ruskeasilmäinen ja mustahiuksinen. Joten kyllä, valitettavasti punatukkaisuus ja sinislmäisyys käyvät sitä harvinaisemmiksi mitä useammin näitä geenejä kantavat lisääntyvät esim. afrikkalaistaustaisten kanssa. Tummat silmät ja hiukset periytyvät voimakkaammin ja punaiset/vaaleat hiukset & siniset/vihreät silmät katoavat.

Yhteistyössä