Mul on varmaan sit vaihdevuodet alkaneet jo =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rollolainen

Vieras
Täytän ens vuonna vasta 40v =(

Öisin hikoilen kuin pieni porsas.
Olen aina kiukkuinen kuin ampiainen
Kuukautiset ketävät nykyään noin viikon ja nyt on alkanut tulemaan pientä tuhruvuotoa viikon päästä kuukautisista.

RAskaana en voi olla kun mulle on vuosia sitten tehty sterilisaatio ja mitään hormooneja en ole vuosiin käyttänyt. käyttäysyn kuitenkin samalla tavalla kuin silloin nuorempana käyttäessäni hormonaalista ehkäisyä.

mä oon vanha =(

Mulla ollut samankaltaisia oireita jo 5 vuotta ja olen nyt 43v. Suututtaa ja vituttaa aina vain enemmän. Yhdet menkatkin jäi väliin jokin aika sitten ja raskaana en ollut. Kierto lyhentynyt ja PMS -oireet niin hankalia jo, että perhe kärsii :( Hikoilua, muistin heikkenemistä, nivelkipuja.... ARRRRRGH!

Tuttja merkkejä teillä. Ikää 42v ja välillä kierto venyy ( ei ovulaatiota silloin?? ), välillä kunnon oviskivut, vuoto runsaanpaa ja välillä hyytymäistä, välivuotoja silloin tällöin. Muttään tulehdusta tms ei löydy, joten...

Kannatata muuten piipahtaa lääkärissä ettei kyse ole jostain vakavammasta.
Ylimääräisten vuotojen syyt on syytä selvittää, lisäksi yöhikoilu voi olla oire jostain muusta.

Ap - se on naisen osa se..ei mahda mitään..MUTTA..ei siulla varmaan i h a n vielä menopaussi ole - taitaa olla Premenopaussi.:)
Vaihdevuodet - Lääkärikirja - Naisten kanava - Poliklinikka.fi

Välillä tosiaan kierto heittelee(lyhyempi/pidempi) ja tulee noita tuhruvuotoja - ei joka kuukausi.
..myös kk vuodon määrä vaihtelee.

Muistakaatte, jotta apuja löytyy: Luontaistuotekaupan hyllyltä tai ihan Lääkäriltä resepti jos oireet vaikeita, ylivoimaisia kestää.
(itselläni mieliala lääke pahoihin PMS-oireisiin - Seronil 20mg 1tbl/vrk)

..ja huomaa heti jos jää pidemmäksi aikaa(usita päiviä/vko) lääke poijjes käytöstä..muutun ilmestyskirjan pedoksi!!!!!:vampire:

Voimasia kanssasisarille:kiss:

Ps. Serotoniinin takaisinottajat vaikuttavat mielialaan - ei tule noita voimakkaita masis, raivo tai itkupuuskia..mutta kuumiin aaltoihin ja nivelkipuihin ei..itse käytän niihin esim. Vitamore Totalia
Vitamore Total 60 tabl. - 23,20EUR - Verkkoapteekki.fi
..auttaa kun muistaa sään-nöl-li-ses-ti käyttää!=)

Markkinoilta löytyy p a l j o n Luontaistuotteita helpottamaan noita vaivoja - kannattaa kokeilla, sopiva varmaanhin useimmalle löytyy.=)
(mm. valkoinen jauho, sokeri, alkoholi, tupakka lisäävät oireita:|)

..ja vielä:attn:..NYT viimeistään kannattaa käydä Kilpirauhaskokeissa jos et ole käynyt..liika tai vajaatoiminta aiheuttaa suuren määrän erillaisia kurjia oireita.

Vajaatoiminta

Kilpirauhasen vajaatoiminta | Tietoa ja kokemuksia kilpirauhasen vajaatoiminnasta

Oireet ovat yksilöllisiä.
Oireita muun muassa: väsymys, uneliaisuus, heikkous, voimattomuus, ruokahaluttomuus, masennus, palelu, ajatuksen ja puheen hitaus, muistihäiriöt, aloitekyvyttömyys, ummetus, painonnousu, nivel- ja lihaskivut, iho tuntuu kuivalta ja hilseilee, hiustenlähtö, hiukset tunutvat ohuilta ja karkeilta, haju- ja makuaistin huononeminen, kuulon huononeminen, heikentynyt seksuaalinen halu, kuukautishäiriöt, lapsettomuus, keskenmenon vaara.

LIIKATOIMINNAN OIREET

Väsymys

Hikoilu, alentunut lämmönsieto, jano

Lämmin kostea iho

Lisääntynyt ruokahalu, mutta usein painon lasku, vilkastunut suolen toiminta

Sydäntykytys, rytmihäiriötaipumus, varsinkin eteisvärinä

Hermostuneisuus, unettomuus

Käsien vapina

Hauraat helposti irtoavat hiukset

Hengenahdistus

Suurentunut kilpirauhanen (=struuma)

Lihasheikkous

Oireita voi olla molemmista yllä luetelluista - vaaja&liikatoiminnan oireet ryhmistä ja sil-ti-kin kyseessä jompi kumpi - Vajaatoiminta tai liikatoiminta!

Sain pitkään omalta TK lääkäriltä ruinata Thyroxin koelääkitystä( lääkärin mielestä verikokein arvot suht Ok, mutta miulla oireita pal-jon ja olo p**ka)..
..nyt Thyroxin lääke vajaatoimintaan ollut yli vuoden käytössä ja vieläin saa välistä lääkeannosta ruukata kohdilleen.

Viimeksi muokattu:
Ei oo kyllä kovin todennäköistä, että vaihdevuoden alkais jo 39-vuotiaana. Voihan ne alkaa, mutta erittäin harvinaista. Mä sain öisiä hikoilukohtauksi silloin, kun käytin mielialalääkettä, Cipralexia.

Lääkäriin, mars mars!

Yhteistyössä