Muksu-soseista

  • Viestiketjun aloittaja Ammattilainen
  • Ensimmäinen viesti
Ammattilainen
Kuinka moni teistä "tajuaa" että ne ei ole kotimaisia? Mä oon hämmästynyt siitä että kaikki tutut joiden kanssa asia on tullut puheeksi, ovat luulleet että ne tehdään Suomessa. No, kaikille asialla ei varmaan ole sen suurempaa merkitystä, mut mä en periaatteesta osta niitä, vaikka ovat vähän halvempia. Haluan tukea suomalaista työtä, ja itsellekin ostan mahdollisuuksien mukaan kotimaista ruokaa.
 
sori oli capslokki päällä
MUKSUN HEDELMÄSOSEET ON AIVAN LIIAN VETELIÄ JA SITTEN NIISSÄ RUUISSA ON KAIKISSA JOKO MAITOTUOTTEITA TAI VEHNÄÄ, ELI EI KÄY MIKÄÄBN MEIDÄN ALLERGISELLE.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Kathy:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
No ooo, vastatkaa siihen mun kysymykseen. :xmas:
no en ollut edes ajatellut asiaa, että minkä maalaista sattuu olemaan :)
Mielenkiintoista. Ajatteletko sitä ostaessasi muita juttuja? Esim lihaa tai maitotuotteita? Ihan mielenkiinnosta kysyn, koska itse en juuri koskaan osta em. tuotteita muuta kuin kotimaista.
 
j
Hmm, en ole kyllä tajunnut ettei ole suomessa tehtyä.
Oon tainnu elää jossain omassa kuvitelmassa.
Noh, mielellään ostan kyllä kotimaista/kotimaassa tehtyä, (en niin mielellään näköjään että jaksaisin lukea koko purkin läpi) , mutta eipä me montaa purkkia Muksun soseita meijän muksulle ostettukkaan. :)
 
Mä tajusin tuon kun esikoisen aikaan tulivat markkinoille. Hänelle en niitä ostanutkaan, kun suosin usein suomalaista asiassa mikä hyvänsä. Pikkukakkonen sitten taas ei kovin mielellään piltin ja bonan lihasoseita syönyt alkuun, niin tarjosin muksun soseita ja ne maistuu. Jugurttisoseetkin menee paremmin muksun kuin muiden valmistajien. Saa nähdä miten herra syö noita 8kk mössöjä, että siirrytäänkö kotimaiseen vai onko nekin vielä liian mauttomia. :(
 
Mitkä soseet on edes suomalaisia? :ashamed:
Mulla on tässä Semper joka on Ruotsissa (valmistettu) ja Piltti Suomessa (valmistaja), mutta Piltti kuuluu Nestleen jota koitan boikotoida, mutta uusien kansien vuoksi oli pakko ostaa :D Yleensä ostan Semperiä ja Hippiä. Joskus Muksuakin.
 
j
... Ja vastaan vielä tuohon liha-maitotuotteet kysymykseen, että ne kyllä tsekkaan aina, siis sellaiset joista en jo etukäteen tiedä.
Oisin varmasti kattonut myös noi muksusoseet, ellei joku olisi saanu mua uskomaan että ne on kotimaisia :p
 
vvv
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Mitkä soseet on edes suomalaisia? :ashamed:
Mulla on tässä Semper joka on Ruotsissa (valmistettu) ja Piltti Suomessa (valmistaja), mutta Piltti kuuluu Nestleen jota koitan boikotoida, mutta uusien kansien vuoksi oli pakko ostaa :D Yleensä ostan Semperiä ja Hippiä. Joskus Muksuakin.
Aivan mutta Miksi poikotoit Nestleä?

 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu minäkään en osta kuin kotimaisia viinirypäleitä, persikoita, ananaksia!
:xmas: Niinpä. Mut jos luit mun alkuperäisen viestin, niin mä kirjoitin siinä että haluan tukea suomalaista TYÖTÄ. Vai onko sullakin sisälukutaidossa puutteita? :D
 
Mä en ole perehtynyt lastenruuissa ollenkaan siihen minkä maalaisia / missä valmistettuja mikäkin on. Eihän suomalaisuuskaan tarkoita että raaka-aineet välttämättä olisi 100% suomalaisia, mistä niistä tietää. Mutta meillä ei kovinkaan paljon Muksu-tuotteita käytetä koska ovat niin vetisiä (ainakin hedelmäsoseet) ja muutenkin niin pieni valikoima verrattuna muihin. Näin ainakin meidän kaupassa :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu minäkään en osta kuin kotimaisia viinirypäleitä, persikoita, ananaksia!
:xmas: Niinpä. Mut jos luit mun alkuperäisen viestin, niin mä kirjoitin siinä että haluan tukea suomalaista TYÖTÄ. Vai onko sullakin sisälukutaidossa puutteita? :D
Meillä käytetään Muumivaippoja ja nostetaan Suomi lamasta. :xmas: Älä muuten viitti ihan oikeesti nimitellä, tietty täällä keskustelu rönsyilee. Et voi olettaa, että voit määrätä mitä muut saavat kirjoittaa sinun aloitukseesi, on tää kuitenkin aika avoin ja iso palsta.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu minäkään en osta kuin kotimaisia viinirypäleitä, persikoita, ananaksia!
:xmas: Niinpä. Mut jos luit mun alkuperäisen viestin, niin mä kirjoitin siinä että haluan tukea suomalaista TYÖTÄ. Vai onko sullakin sisälukutaidossa puutteita? :D
Meillä käytetään Muumivaippoja ja nostetaan Suomi lamasta. :xmas: Älä muuten viitti ihan oikeesti nimitellä, tietty täällä keskustelu rönsyilee. Et voi olettaa, että voit määrätä mitä muut saavat kirjoittaa sinun aloitukseesi, on tää kuitenkin aika avoin ja iso palsta.
Ai huumoriakaanko ei sallita? No, se onkin vaikea laji. Mä vaan luulin että nuo hymiöt on sitä varten että niillä voi ilmaista milloin asia on tarkoitettu "vitsiksi".
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu minäkään en osta kuin kotimaisia viinirypäleitä, persikoita, ananaksia!
:xmas: Niinpä. Mut jos luit mun alkuperäisen viestin, niin mä kirjoitin siinä että haluan tukea suomalaista TYÖTÄ. Vai onko sullakin sisälukutaidossa puutteita? :D
Meillä käytetään Muumivaippoja ja nostetaan Suomi lamasta. :xmas: Älä muuten viitti ihan oikeesti nimitellä, tietty täällä keskustelu rönsyilee. Et voi olettaa, että voit määrätä mitä muut saavat kirjoittaa sinun aloitukseesi, on tää kuitenkin aika avoin ja iso palsta.
Ai huumoriakaanko ei sallita? No, se onkin vaikea laji. Mä vaan luulin että nuo hymiöt on sitä varten että niillä voi ilmaista milloin asia on tarkoitettu "vitsiksi".
Monikaan ei ymmärrä näitä vitseiksi, varsinkaan jos vähänväliä saa vastauksena "olet sisälukutaidoton."
 
joo
Olen ihan tajunnut (ilman heittomerkkejä) että eivät ole kotimaisia. Ostan niitä silti, tosin kyllä meillä on aika tasan Pilttiä, Bonaa ja Semperiä käytetty siinä ohessa vaihtelun vuoksi.
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Alkuperäinen kirjoittaja jep:
Juu minäkään en osta kuin kotimaisia viinirypäleitä, persikoita, ananaksia!
:xmas: Niinpä. Mut jos luit mun alkuperäisen viestin, niin mä kirjoitin siinä että haluan tukea suomalaista TYÖTÄ. Vai onko sullakin sisälukutaidossa puutteita? :D
Meillä käytetään Muumivaippoja ja nostetaan Suomi lamasta. :xmas: Älä muuten viitti ihan oikeesti nimitellä, tietty täällä keskustelu rönsyilee. Et voi olettaa, että voit määrätä mitä muut saavat kirjoittaa sinun aloitukseesi, on tää kuitenkin aika avoin ja iso palsta.
Ai huumoriakaanko ei sallita? No, se onkin vaikea laji. Mä vaan luulin että nuo hymiöt on sitä varten että niillä voi ilmaista milloin asia on tarkoitettu "vitsiksi".
Monikaan ei ymmärrä näitä vitseiksi, varsinkaan jos vähänväliä saa vastauksena "olet sisälukutaidoton."
Miten niin vähänväliä?
 

Yhteistyössä