Muksu-soseista

  • Viestiketjun aloittaja Ammattilainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Minä kyllä tiesin että ovat ulkomaisia. Ei juurikaan käytetty, hedelmäsoseet on älyn makeita.
Sitä jotain bataattisapuskaa poika tykkäs joskus syödä, muita en tainnut maisteluttaakaan.
 
En ole kyllä edes miettinyt asiaa. Ostan lähinnä hedelmäsoseita ja niissä katson vain hedelmäpitoisuutta ja sitä ettei ole ylimääräistä makeutetta. Näiden perusteella siis teen ostopäätöksen.

Tosin olen kyllä huomannut muksuissa laatuvaihtelua mm. päärynäsose on välillä lähes lohkeavaa ja välillä taas niin lirua, ettei lusikassa pysy. :/
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä kyllä tiesin että ovat ulkomaisia. Ei juurikaan käytetty, hedelmäsoseet on älyn makeita.
Sitä jotain bataattisapuskaa poika tykkäs joskus syödä, muita en tainnut maisteluttaakaan.
Ilmeisesti teillä ei sitten syödä hedelmiäkään, kun ne on yhtä makeita...?
 
En tiennyt. En ole katsonut niistä purkeista, että missä tehty. Yleensä kyllä suosin kotimaisia tuotteita, mutta nuo on ollut niin helposti ostettavissa, kun ovat kaupassa se sixpäkki tyrkyllä aina. :) Jotain lihasoseitakin saattaa olla Muksua, mutta lähinnä olen katsonut vain että lapseni söisi monipuolisesti. Tämä purkkivaihe on niin lyhyt ja meille on kotimaisuutta tärkeämpää totuttaa mahdollisimman moniin makuihin plus tietty jos vauva mieltyy johonkin, niin sitä ostetaan useammin.

vieras:
Ilmeisesti teillä ei sitten syödä hedelmiäkään, kun ne on yhtä makeita...?
Kurkkaappa sosepurkin sisältöön, että kuinka paljon sen soseen sokeripitoisuudesta on lisättyä hedelmäsokeria ja rupea sitten ämpyröimään. Eli kyllä hedelmäsoseet ovat makeampia kuin hedelmät itse.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Marsipaanileipuri:
Mä taas tänään tuskailin, kun hedelmäsose oli niin luirua, että vauva käytännössä imi sen lusikasta. Eipä tuollaisella koostumuksella suun motoriikka kauheasti kehity...
vetelyys johtuu osaksi siitä, että esim omena täyshedelmäsoseessa ei ole muutakuin omenaa, eli siinä ei ole tärkkelystä eikä muutakaan. Askorbiinihappo tasoittamassa hapokkuutta...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
En tiennyt. En ole katsonut niistä purkeista, että missä tehty. Yleensä kyllä suosin kotimaisia tuotteita, mutta nuo on ollut niin helposti ostettavissa, kun ovat kaupassa se sixpäkki tyrkyllä aina. :) Jotain lihasoseitakin saattaa olla Muksua, mutta lähinnä olen katsonut vain että lapseni söisi monipuolisesti. Tämä purkkivaihe on niin lyhyt ja meille on kotimaisuutta tärkeämpää totuttaa mahdollisimman moniin makuihin plus tietty jos vauva mieltyy johonkin, niin sitä ostetaan useammin.

vieras:
Ilmeisesti teillä ei sitten syödä hedelmiäkään, kun ne on yhtä makeita...?
Kurkkaappa sosepurkin sisältöön, että kuinka paljon sen soseen sokeripitoisuudesta on lisättyä hedelmäsokeria ja rupea sitten ämpyröimään. Eli kyllä hedelmäsoseet ovat makeampia kuin hedelmät itse.
Jos hedelmäsosepurkissa lukee, ettei ole lisättyä sokeria, niin eihän siinä silloin ole.
 

Yhteistyössä