Mukavaa kun sossu maksaa naapurin yh äidille kaikenlaista veronmaksajien rahoilla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis häh, saadakseen sossusta rahaa on oltava työtön työnhakija ja haettava ensin jotain ensisijaista toimeentolon muotoa. Sen lisäksi pitää myydä kaikki mahdolliset osakkeet tai muu omaisuus. Jos kieltäytyy työkkärin palveluista, niin toimeentuloa leikataan roimasti. Ei sillä herroiksi elele...

Mä olen sitten varmaan jossakin muussa valtiossa kuin Suomessa kun en saa sossusta mitään jättisummia ja saa maksatettua siellä vaikka mitä.

Joo, mekin saimme vuosia vuosia sitten muutaman kuukauden toimeentulotukea ja siinä kaikki mahdolliset kulut sisältyivät siihen toimeentulotukeen valmiiksi eli sillä oletettiin maksettavan telkkariluvat, lehdet, bussiliput yms., joista liikkuu legendaa, että sossu maksaa. En ymmärrä kuka noita juttuja levittää, leveilevätkö sossun asiakkaa tahallaan mukamas suurilla tuloillaan vai levittävätkö katkerat sivustaseuraajat puppujuttua:o

stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki

(poistin linkin edestä "www", kun tänään kaikki linkit jäävät taas valvojien seulaan)

Siis häh, saadakseen sossusta rahaa on oltava työtön työnhakija ja haettava ensin jotain ensisijaista toimeentolon muotoa. Sen lisäksi pitää myydä kaikki mahdolliset osakkeet tai muu omaisuus. Jos kieltäytyy työkkärin palveluista, niin toimeentuloa leikataan roimasti. Ei sillä herroiksi elele...
Asunto-osakkettaan ei tarvitse myydä, jos siinä itse asuu ja asumistukeakin siihen saa.

Vuosi-pari sitten tuli TV:stä Kukkaron Herraksi -ohjelma, jossa yksinhuoltaja äiti lopetti työnteon, koska hän sai samat rahat kotona makaamalla. Ja tuo summa oli ihan älytön eli 1700 euroa/kk. Velkaneuvoja näytti viralliset luvut ja laskelmat.

Naurettavaa, maksaa tuollaisia summia kotona loisivalle, kun monet työssä käyvätkään eivät saa yhtä paljon rahaa.

meidän sukulainen sai soskusta lapsen synnyttyä rahaa tililleen. vaunuihin sai 150e ja sänkyyn 80e, hoitopöytään 80e ja kaikkeen mahdolliseen sai. Hän kuului lastensuojelun piiriin ja sai paljon ylimääräistä. Joulunakin sai 250e harkinnanvaraista, kun meni sukulaisiin lomalle. Näistä rahoista oli tarkoitus osallistua ruokakuluihin, ostaa asian mukaisesti lahjoja kaikille jne. Monet pesukoneet hän on saanut, kun myi aina entisen ja muutti taloon jossa tarvi oman koneen. Monet pyörät, sukset ja luistimetkin sai. Muskarin ja liiku leikki kerhonkin sosku maksoi. Nyt tosin lapsi otettiin huostaan, joten lapselle ikävä tai sit ei. Nyt tätä aikuista naista hyysää diakoni, ostaa sängyt , antaa ruokakortteja ja maksaa rästivuokria. Tämä taas siksi diakonin mielestä ,koska kyseinen äiti menetti lapsensa ja näin ollen hänen elämänsä on pilalla.

Alkuperäinen kirjoittaja meidän sukulainen;23375582:
meidän sukulainen sai soskusta lapsen synnyttyä rahaa tililleen. vaunuihin sai 150e ja sänkyyn 80e, hoitopöytään 80e ja kaikkeen mahdolliseen sai. Hän kuului lastensuojelun piiriin ja sai paljon ylimääräistä. Joulunakin sai 250e harkinnanvaraista, kun meni sukulaisiin lomalle. Näistä rahoista oli tarkoitus osallistua ruokakuluihin, ostaa asian mukaisesti lahjoja kaikille jne. Monet pesukoneet hän on saanut, kun myi aina entisen ja muutti taloon jossa tarvi oman koneen. Monet pyörät, sukset ja luistimetkin sai. Muskarin ja liiku leikki kerhonkin sosku maksoi. Nyt tosin lapsi otettiin huostaan, joten lapselle ikävä tai sit ei. Nyt tätä aikuista naista hyysää diakoni, ostaa sängyt , antaa ruokakortteja ja maksaa rästivuokria. Tämä taas siksi diakonin mielestä ,koska kyseinen äiti menetti lapsensa ja näin ollen hänen elämänsä on pilalla.

Itse hyväosaisena tunnen suurta myötätuntoa sukulaisesi ilmeisen rankan elämäntilanteen vuoksi

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä sossusta saa hyvin;23374652:
Kyllä sossusta saa ihan hyvin rahaa. Silloin kun elimme toimeentulotuella viime vuonna niin meidän perheelle 2 aikuista + 2 lasta, jäi vuokran jälkeen rahaa erilaisten tukien muodossa n. 1200e kuussa. Mun mielestä aika hyvin kotona makaamisesta.Siitä maksettiin sitten ruoka ja laskut ja varaa jäi kyllä ostella vaatteita, käydä syömässä ulkona, ravintolassa...

Jaa.meillä on sossun laskelman mukaan 8hengen perheelle hyväksyttävät menot 2160euroa. Isommat lääkekulut tms päälle. Odotan innolla että saatas liiton päätökset ja alkais pyöriä talous ilman sossua.

Ja mitä muka? Tasan tarkkaan kelan vammais/hoitotuki ei kuulu toimeentulotuen piiriin kaikki muu kyllä. Mahdolliset kuntoutusreissujen matkat maksavat. Niin ja sen osastoreissun laskun. Ei tuolla oo sossussa mitään vakiokorotusta mt-potilaille saati muille sairaille, samalla viivalla ovat vaikka menoja olisi sairauden takia enemmän kuin jos olisivat terveitä. Ja harkinnanvaraisia saa vain syystä. Eikä niitäkään joka kuukausi myönnetä jos myönnetään lainkaan!

Meillä tääkin lasketaan tuloihin mukaan.

Se on kumma, että on olemassa ihmisiä, jotka ei käsitä toisten tosiaan hyväksikäyttävän noita sosiaalipalveluja. Ja juuri nämä hyväksikäyttäjät sitten leimaavat ne muutkin asiakkaat.

Eniten mua vituttaa se, että meidän kolmelapsinen perheelle jää sen jälkeen kun palkoista on maksettu kaikki pakollinen saman verran mitä toimeentulotukiasiakkaille kuukausittain kuuluu.
Kun meille tuli lapsi, etsittiin sänkyä "annetaan" palstalta ja tiedän, että samaan aikaan eräs palstalainen sai mm. 150€ sänkyyn, 200€ vaunuihin. Meillä ei ole KOSKAAN ollut 200€ vaunuja ees!

[QUOTE="essi";23375803]Se on kumma, että on olemassa ihmisiä, jotka ei käsitä toisten tosiaan hyväksikäyttävän noita sosiaalipalveluja. Ja juuri nämä hyväksikäyttäjät sitten leimaavat ne muutkin asiakkaat.[/QUOTE]

Minäkin ymmärrän ja hyväksyn toimeentulotuen tilapäisen käytön mutta kun on ihmisiä jotka eivät viitsi parantaa tilannettaan vaan ollaan vuosia tai jopa vuosikymmeniä toimeentuloasiakkaina sitä en ymmärrä.

Minä sain sossusta muistaakseni jonkun 200 euroa kaikkiin lastentarvikkeisiin, siitä sitten sängyt ja rattaat sun muut vempeleet. Ihan hyvä raha, olin kiitollinen. Mutta siitä toimeentulotuestako mun olisipitänyt ne tarvikkeet sitten hankkia? Ei olisi pahemmin ruokaan jäänyt rahaa.

Kysymys ihmisille: Mitä kuuluu sossun maksamiin terveydenhuoltokuluihin. Sain synnärilaskun ja aika kova pala on näistä "tuloista" mennä sitä makselemaan... Auttaako sossu tässä asiassa yhtään, kun toimeentulotukiasiakas olen?

Ite oon ollut kaksi kuukautta "sossun asiakkaana", eikä sieltä kyllä rahaa tipu kenellekään, ellei todellakaan ole MITÄÄN omaisuutta, ei osakkeita, autoa tai muuta normaalia. Lisäksi noi sossun lomamatkat ovat sellaisia surullisten luuseriperheiden kokoontumisajoja, joilla kaiken maailman ongelmatapauksia yritetään edes vähän sosialisoida ja aktivoida, että niissä ei ole mitään kadehtimisen arvoista. Eikä sossusta todellakaan irtoa ilmaiseksi uusia lastenrattaita tai muuta krääsää.

Jos naapurillasi on sossun masseilla varaa mihinkään ekstraan, niin mäkin veikkaan, että raasu myy persettään tms.

Itse jouduttiin aikaisemmin olemaan soskun asiakkaana ja kyllä sieltä rahaa sai vaikka oli auto ;D Ja kyllä me saatiin lastenvaunut,pinnikset ym.uutena!

Minä sain sossusta muistaakseni jonkun 200 euroa kaikkiin lastentarvikkeisiin, siitä sitten sängyt ja rattaat sun muut vempeleet. Ihan hyvä raha, olin kiitollinen. Mutta siitä toimeentulotuestako mun olisipitänyt ne tarvikkeet sitten hankkia? Ei olisi pahemmin ruokaan jäänyt rahaa.

Kysymys ihmisille: Mitä kuuluu sossun maksamiin terveydenhuoltokuluihin. Sain synnärilaskun ja aika kova pala on näistä "tuloista" mennä sitä makselemaan... Auttaako sossu tässä asiassa yhtään, kun toimeentulotukiasiakas olen?

Niin, sehän on vaan elämänvalintoja alkaa pukaamaan niitä muksuja sossun asiakkaana. Toiset meistä käy töissä, säästä rahaa äitiyslomaa ja hankintoja varten. Että kyllä, IHAN ITSE ne asiat pitäisi hankkia. Jos synnärilasku tulee yllätyksenä eikä siihen ole varaa, niin sä olet kyllä pulassa elämäs kanssa. Vai etkö tiennyt että lapsi pitää synnyttää? Ilmeisesti et, ethän ole ehkäisystäkään kuullut.

Vuosi-pari sitten tuli TV:stä Kukkaron Herraksi -ohjelma, jossa yksinhuoltaja äiti lopetti työnteon, koska hän sai samat rahat kotona makaamalla. Ja tuo summa oli ihan älytön eli 1700 euroa/kk. Velkaneuvoja näytti viralliset luvut ja laskelmat.

Naurettavaa, maksaa tuollaisia summia kotona loisivalle, kun monet työssä käyvätkään eivät saa yhtä paljon rahaa.

Tuo on kyllä todella paljon. Itse olen tällä hetkellä kotona alle 3-vuotiaan lapsen kanssa. Saan kuukaudessa noin 1100€, asumistuki, kotihoidontuki, hoitolisä, lapsilisä ja vähän korkempi elatusmaksu.
Jos haen sossusta rahaa, saisin sitä noin 50-80€/kk riippuen sähkölaskuista jne.
Missä mun 1700€/kk?

[QUOTE="Anne";23375970]Tuo on kyllä todella paljon. Itse olen tällä hetkellä kotona alle 3-vuotiaan lapsen kanssa. Saan kuukaudessa noin 1100€, asumistuki, kotihoidontuki, hoitolisä, lapsilisä ja vähän korkempi elatusmaksu.
Jos haen sossusta rahaa, saisin sitä noin 50-80€/kk riippuen sähkölaskuista jne.
Missä mun 1700€/kk?[/QUOTE]

Tosiaan, riippuuhan se varmasti vuokrastakin, meillä jää vuokran ja kotivakuutuksen jälkeen 600€/kk.

Mulla kyllä sossu otti huomioon lapsen hoitotuen.Vähensi lääkekulut tästä hoitotuesta,jotka oli kyseiselle lapselle määrätty,joka sai hoitotuke.Kuulemma hoitotuki tarkoitettu lapsen sairaudesta johtuviin menoihin.Ymmärrä kyllä,mutta kun tuo hoitotuki ei kattanu edes mun töistä pois olemisia ja bussi matkoja,kun isä(erottu) ei nyt joka kerta voinut olla hänkään töistä pois pojan terapioiden ja kontrollien vuoksi =(.Näin ainakin meidän sossussa oli jokunen vuosi sitten.Onneksi päästiin eroon sossusta ja sain parempipalkkaisen työn.

Juu ei tässä maassa pärjää kukaan muu kun yksinhuoltaja tai juoppo.

Meillä 5 henkinen perhe, mies töissä, mä kotihoidontuella ja joka kuukausi ollaan just ja just siinä sossun rajalla. Vituttaa, mitään tukia ei saa mistään, miehen tulot syö mun tuet kaikki työmarkkinatuesta lähtien. Eipä kukaan maksele elareita, ei asumistukia, ei päivähoitomaksuja, jne jne.

On se helvetti kumma että yh mamman ei tartte edes päivähoitomaksua maksaa. Vaikka vetää äijältä elarit ja varmaan saa käteen paremmin ku moni muu työssäkäyvä/kotihoidontuki perhe.
Ei tarvi, vaikka lapsilla isä, jolla kunnon tulot.

Eli meitä rankaistaan siitä että meillä on toimiva parisuhde.:kieh:

Niin ja sossun asiakkaaksi jouduttin sen vuoksi,että vaikka töissä kävinkin,niin töistä poissa olot vähennettii palkasta,mitä pekkasilla ei voinut kuitata.Jouduin maksamaan melkein täydet hoitomaksut ja kelan mukaan emme saaneet edes asumistukea kuin pari kymppiä =(.Jäihän sitä vajetta sitten,että toimeentulotukeen olimme oikeutettuja....

Yhteistyössä