Muita työttömiä tradenomeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Besserwisser ei pääse kirjautumaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Besserwisser ei pääse kirjautumaan

Vieras
Oon etsiny alani töitä kohta vuoden ajan ja tänään kypsyi lopullinen päätös alan totaaliseen vaihtoon, kun töitä ei kerran ole. Tästä liiketalouden ammattilaisesta tulee vanhusten viihdyttäjä ja hoitaja, jos kaikki menee nappiin. =)

Millaisia suunnitelmia "kollegoilla"?

Mäkään en pääse kirjautumaan :/ hyvä palsta taas..

Mutta asiaan.. en oo vielä valmis tradenomi, mutta mä luotan siihen että saan töitä vielä jostain.. kesäksi on varma työpaikka jo tiedossa taas ja tarvittaessa muulloinkin hiukan.. :D ei mitenkään hankalasti sanottu.. jos en mistään saa töitä, niin voisin perustaa oman yrityksen.. se kiinnostaisi nytkin jo, mutta en uskalla vielä aloittaa sellaista hommaa.. kun nyt ekaksi keksisi hyvän alankin.. :saint:

Täällä toinen! Tällä hetkellä äitiyslomalla tosin...
Tulevaisuus aivan avoin. Töitä ei oo koskaan omalta alalta löytynyt (matkailu).
Alanvaihdos mullakin mielessä.
Itse haaveilen lasten parissa työskentelemisestä. Saisi tehdä jotain oikeasti hyödyllistä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ImpiEllenAnna:
Mäkään en pääse kirjautumaan :/ hyvä palsta taas..

Mutta asiaan.. en oo vielä valmis tradenomi, mutta mä luotan siihen että saan töitä vielä jostain.. kesäksi on varma työpaikka jo tiedossa taas ja tarvittaessa muulloinkin hiukan.. :D ei mitenkään hankalasti sanottu.. jos en mistään saa töitä, niin voisin perustaa oman yrityksen.. se kiinnostaisi nytkin jo, mutta en uskalla vielä aloittaa sellaista hommaa.. kun nyt ekaksi keksisi hyvän alankin.. :saint:

Mulla(kin) on suuntautumisena yrittäjyys, mutta en uskalla näin pienellä paikkakunnalla koettaa yrittäjyyttä varsinkaan, kun hyvä liikeidea puuttuu.

Mä en ole lähteny noihin sijaisuuksiin ollenkaan, kun lastenhoito olis ollu vaikeaa toteuttaa. Olen siis etsinyt ainoastaan kokopäiväistä ja pitkäaikaista työsuhdetta, joka vastaa koulutuksen tasoa (esim. kauppoihin en oo hakenu ollenkaan).

Jospa sulla menis paremmin ja valmistuisit parempana aikana! =)

Olen laskentatoimen tradenomi, joka vaihtoi vanhusten ja vammaisten viihdytyksen tähän. Työt loppuivat pari viikkoa sitten ja päätin jatkaa maisteriksi. Jospa jotain fiksua hommaa irtoisi sitten! Vanhukset tarvitsevat meitä, samoin vammaiset eli toivotan kovasti onnea-se työ osaa olla myös erittäin antoisaa. Monet ihanat asiakkaat muistan ja heitä kaiholla ajattelen. Sitäkin, joka ensin mua löi, puri, potki ja kirosi ja sinnikkyydellä voitin tuon heittopussina käytetyn vammaisen, erittäin ruman miehen (syndrooma teki kasvoista aikas rujot) luottamuksen ja jo hän kerran kun lyödä kai aikoi ja vaihtoi sen yllättäen tiukkaan haliin. Siinä tuli kyynel silmään ja karski kaveri päätti viimein pehmetä. Puhumattakaan siitä ihanasta kerrasta kun hän oppi antamaan käsisuudelmia. AH! Mikä tapa aloittaa työvuoro saamalla kädelle suudelma, joka joskus jatkui kun herra ei saanut huulia "muka" irti kädestä!!

Vaihdoin kuitenkin alaa, koska olin tehnyt tuota vain päättääkseni miksi isona alan.

Alkuperäinen kirjoittaja yksi:
Täällä toinen! Tällä hetkellä äitiyslomalla tosin...
Tulevaisuus aivan avoin. Töitä ei oo koskaan omalta alalta löytynyt (matkailu).
Alanvaihdos mullakin mielessä.
Itse haaveilen lasten parissa työskentelemisestä. Saisi tehdä jotain oikeasti hyödyllistä! :)

Hyödyllistä ja samalla itselleen mielekästä työtä siis. =)

Harmittaa kyllä "heittää hukkaan" useiden vuosien koulutukset liiketalouden aloilta, mutta mikä muukaan tässä auttaa, kun työtilanne on surkea.

Tampereelta en kahden vuoden aikana löytänyt töitä vaikka kuinka hain. Helsingissä pääsin sitten heti kolmeen haastatteluun, joista kaksi sitten kiinnosti ja kumpaankin olisi otettu. Eli kyllä aika ja paikka voi ratkaista. (Nyt olen hoitovapaalla)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Olen laskentatoimen tradenomi, joka vaihtoi vanhusten ja vammaisten viihdytyksen tähän. Työt loppuivat pari viikkoa sitten ja päätin jatkaa maisteriksi. Jospa jotain fiksua hommaa irtoisi sitten! Vanhukset tarvitsevat meitä, samoin vammaiset eli toivotan kovasti onnea-se työ osaa olla myös erittäin antoisaa. Monet ihanat asiakkaat muistan ja heitä kaiholla ajattelen. Sitäkin, joka ensin mua löi, puri, potki ja kirosi ja sinnikkyydellä voitin tuon heittopussina käytetyn vammaisen, erittäin ruman miehen (syndrooma teki kasvoista aikas rujot) luottamuksen ja jo hän kerran kun lyödä kai aikoi ja vaihtoi sen yllättäen tiukkaan haliin. Siinä tuli kyynel silmään ja karski kaveri päätti viimein pehmetä. Puhumattakaan siitä ihanasta kerrasta kun hän oppi antamaan käsisuudelmia. AH! Mikä tapa aloittaa työvuoro saamalla kädelle suudelma, joka joskus jatkui kun herra ei saanut huulia "muka" irti kädestä!!

Vaihdoin kuitenkin alaa, koska olin tehnyt tuota vain päättääkseni miksi isona alan.

Mukava tuo kertomuksesi! =)

Mä mietin hetken kans noita maisterin opintoja, mutta päädyin sitten kuitenkin tähän ratkaisuuni, ihmisrakas kun olen ja työskentely tietokoneen äärellä 7,5 tuntia päivässä kauhistuttaa.

Onnea sun opintoihisi ja tulevaisuuteesi liiketalouden asiantuntijana! =)

Alkuperäinen kirjoittaja paikka on:
Tampereelta en kahden vuoden aikana löytänyt töitä vaikka kuinka hain. Helsingissä pääsin sitten heti kolmeen haastatteluun, joista kaksi sitten kiinnosti ja kumpaankin olisi otettu. Eli kyllä aika ja paikka voi ratkaista. (Nyt olen hoitovapaalla)

Mä en ole valmis muuttamaan. Meidän oma koti ja miehen työ on täällä. Kavereista ja sukulaisista nyt puhumattakaan.

Mä oon kans tradenomi, tällä hetkellä äitiyslomalla eikä ole työpaikkaa mihin palata. Taidan jäädä työttömäksi ja katsella jos jotain mielenkiintoista tulee. Joku hyöty liitosta kun saa parempaa rahaa kuin hoitovapaalla. Töihin en vielä kovasti haikaile kun lapsi niin pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Tradenomi kans:
Mä oon kans tradenomi, tällä hetkellä äitiyslomalla eikä ole työpaikkaa mihin palata. Taidan jäädä työttömäksi ja katsella jos jotain mielenkiintoista tulee. Joku hyöty liitosta kun saa parempaa rahaa kuin hoitovapaalla. Töihin en vielä kovasti haikaile kun lapsi niin pieni.

Mulla oli tuo sama, mutta päiviä käytettynä kohta jo 400...

Jaaha, opiskelut loppusuoralla, ja työllistymistilanne tämä!? Onhan mulla työpaikkakin mutta haluaisin kokopäivätyön tämän puolipäiväisen sijasta. Taloushallinnon tradenomiksi valmistun joulukuussa, pohjana yo-markkinointimerkonomi koulutus. Ja ikääkin ihan liikaa... :/

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Jaaha, opiskelut loppusuoralla, ja työllistymistilanne tämä!? Onhan mulla työpaikkakin mutta haluaisin kokopäivätyön tämän puolipäiväisen sijasta. Taloushallinnon tradenomiksi valmistun joulukuussa, pohjana yo-markkinointimerkonomi koulutus. Ja ikääkin ihan liikaa... :/

Sun paikkakunnalla tilanne voi olla paljon parempi. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:

Sun paikkakunnalla tilanne voi olla paljon parempi. =)

Kokkolassa?!!! :laugh: Nuoria valmistuu samaan aikaan huimia määriä! No enpä ainakaan dementoidu niin äkkiä, kun olen pistänyt aivoni ylikierroksille kolmena viime vuotena!

Kun nyt vain saisin tuo opinnäytetyön kirjoitettua ja kansiin, sitten en enää pieraisekaan amk:hon päin!

Kun nyt vain saisin tuo opinnäytetyön kirjoitettua ja kansiin, sitten en enää pieraisekaan amk:hon päin!

Mikä sulla on aiheena opparissa?

Erehdyttiin kaverin kanssa ottamaan aiheeksi "perehdytysopas Kpamk:lle". Ekaksi halusivat niin laajan että meidän aikamme ei olisi riittänyt sen laatimiseen ja nyt kun se on supistettu yleiseksi (yksikkökohtaiset erikoisuudet jäävät pois ) niin se on vieläkin aika työläs. Ongelma on myös tuo kun kaikki haluavat jotain, ja meilläkin on omia ideoita jotka haluaisimme toteuttaa.
Lisäksi emme tajunneet että aiheesta tulee hyvin julkinen, ja odotukset ovat suuret. Pitää ajaa säärikarvat ja pistää hame päälle kun on työn esittely...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tradenomi olen mutta en työtön. juuri vaihdoin elokuussa työpaikkaa. helsingissä tuntus ainaki olevan töitä.

Hyvä, että edes jossain päin Suomea tradenomikin pääsee omiin hommiinsa. =)

juu vaikkei ihan omaa alaa olekaan. markkinointia opiskelin, talouspuolella nyt.

Mikä sulla on aiheena opparissa?

Erehdyttiin kaverin kanssa ottamaan aiheeksi "perehdytysopas Kpamk:lle". Ekaksi halusivat niin laajan että meidän aikamme ei olisi riittänyt sen laatimiseen ja nyt kun se on supistettu yleiseksi (yksikkökohtaiset erikoisuudet jäävät pois ) niin se on vieläkin aika työläs. Ongelma on myös tuo kun kaikki haluavat jotain, ja meilläkin on omia ideoita jotka haluaisimme toteuttaa.
Lisäksi emme tajunneet että aiheesta tulee hyvin julkinen, ja odotukset ovat suuret. Pitää ajaa säärikarvat ja pistää hame päälle kun on työn esittely...

Tsemppiä loppurutistukseen kuitenkin. Pistäkin nätti hame sit kans! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Meritähti:
Mie oon saanut olla oman alan töissä, Tamperelainen trade. Tosin oon aloittanut nykyisessä paikassa 2006 lopulla ja silloin oli toki taloustilanne yleisesti parempi.

Niin oli parempi silloin.

Pitänee yhdistää nää kaikki ammatit sitten "isona" (toivottavasti ei nykyistä kookkaampana kuitenkaan) ja laittaa pystyyn hoivakoti vanhuksille (Facebookista saa mahtavia ideoita!). :D

Täällä myös tradenomi, jolle ei sitten millään tunnu löytyvän kunnon työtä (keskisuuri kaupunki pohjoisessa). Kauppaan menin opiskeluaikana reippaana tyttönä työhön ja siellä olen valitettavasti edelleen, turhauttavaa. Nyt aloitin opiskelut avoimessa yo:ssa ja ehkä jatkan niitä kokopäiväisesti jos ei muutosta tähän tilanteeseen tule.