Muita Turun seudulta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vilperi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla oli kanssa neuvola tällä viikolla ja verenpaine oli hivenen kohonnut ja sokerista yksi plussa, mutta ei neuvolan täti ollut vielä huolestunut. Turvotusta ei ole kyllä ollut, pikemminkin on sormet aina jäässä. Eikä mullakaan niitä sydänääniä oikein löydetty...

Tuossa kesäkuun synnyttäjien ketjussakin olen ainoa, joka on ilmoittanut synnytyssairaalaksi Tyksin, tosin aika moni ei ole ilmoittanut mitään. Tietyusti onhan se jokaisen oma asia, mitä haluaa itsestään kertoa. Tuntuu vaan, että hesalaisia ja tamperelaisia on liikeellä vaikka kuinka. Kyllä niitä odottajia kuitenkin kaupungilla näkyy runsaasti ja jahka kevät tulee ja vaatetus kevenee. Isäni sanoi tänään, että nyt kyllä maha alkaa näkyä...

Terveisin: Minttu

Ilmoittaudun mukaan Turun odottajiin. Heilun vielä hereillä kun on niin paha olo että ei nukkuminenkaan onnistu. Ja sitten pelottaa vielä se että mitäs kun herää olo on kahta kauheampi. Menossa rv 7+5. Neuvolaan eka aika on tuossa 23.1. Toivottavasti tämä vielä iloksi kääntyy. Hassua että vaikka ei yhtään alkoholia juo niin silti 24/7 krapula oireet. :) Missä on täällä päin odottajille suunnattua joogaa??

Tervetuloa uudet odottajat joukkoon! =)

Mitä tarkoittaa tuo ""24/7 krapula"" ? Mä oon miettiny sitä aikasemminkin täällä palstalla, mut en oo jaksanu ihmetellä sitä enempää :)

Mulla on vaihtelevasti paha olo ja sellanen ällö painontunne tuolla alavatsassa, nukkumaan mennessä varsinkin haittaa, vaikee löytää mukavaa asentoa.

Mitäs muille kuuluu?

Vilperi rv10+0(-1)

Onneksi tuo paha olo on alkanut häipyä, silloin tällöin vaan ilmestyy, rv nyt 17+5. Tänään tuli kyllä vähän kiire lähtö aamulla ettei myöhästy luennolta ja kahvilassa alkoi silmissä mustua. Iltapäivällä kyllä nukutti taas ihan hillittömästi.

heippa!

Samasta kolkasta ollaan ja menossa ihan alkutaival eli 6+1. olen tässä kahden vaiheilla alkuraskauden ultran kanssa yksityisellä...kantsiiko mennä vai ei. Löysin lääkärikeskuksen jossa omavastuuosuudeksi jää 50 euroa, eikä se tunnu kamalan pahalta hinnalta. Muussa tapauksessa asia selviää vasta maalikuun puolessa välissä..ja sinne on niin pitkä matka.

Heippa Turkulaiset =)
Täällä on myöskin yksi turkulainen. Tosin en ole enään odottaja vaan 4kk tyttövauvan äiti. Ihan uteliaisuuttani tulin kurkkimaan turkulaisten ketjua ja huomasin, että edullisia äitiysvaatteita kaivataan. Minulla olisi vielä jäljellä:

1. Vaaleat sammarit H&M Mama, koko S ,hinta 10 €
2. Mustat Caprihousut H&M Mama, koko M, hinta 10 €
4. Mustat joustavat housut H&M Mama, koko M, hinta 10 €

10. T-paita, (musta) edessä teksti: safety on board, Missymom, koko M, hinta 6 €
11. Hihaton paita (musta), Missymom, koko M, hinta 6 €
12. Imetysliivit x2 (valkoiset) koko 80C, hinta 10 €

Kuvat löytyvät osoitteesta:
http://www.nellineilikka.com/

pääsivulta on linkki kirpputorille.

JA huom! Tarjouksia otetaan myöskin vastaan.

Tarja

Hei Sinikukka =)

Minun sähköposti on tarja@nellineilikka.com
Nellin sivuilla on myös palaute kohta mitä kautta voit ottaa yhteyttä ja löytyy sieltä puhelin numerokin =)

ystävällisesti: Tarja

Heippa turkulaiset,

Olin kokonaan unohtanut tämän ketjun, mutta yritänpä taas pysyä mukana.

Täällä mennään rv 17+1 ja paha olo on hävinnyt, väsyttää edelleen ja selkä on kipeä (ilmeisesti syynä huonokuntoiset lihakset). Pitäisi neuvolassa kysellä jotain apua, kipu kun tuntuu olevan hermoperäistä ja säteilee jalkoihin.

Viime viikonloppu oli rankka: torstaina illalla alkoi pieni ruskehtava vuoto ja pelästyin tietysti hirveästi. Vuoto pikkuhiljaa lisääntyi, mutta ei missään vaiheessa muuttunut runsaaksi. Sunnuntaiaamuna soitin sitten jo TYKSiin kun olin näkevinäni vuodossa punaistakin ja maanantaina kävin päivystyksessä. Kaikki oli kuitenkin onneksi kunnossa ja nyt vuoto on suurimmaksi osaksi loppunut. Kaikki hyvin siis täällä.

Äitiysvaatteiden tarve alkaa mullakin olla ajankohtainen, mutta lähinnä housuja tarvitsen ja ilmeisesti saan miehen siskolta kahdet.

Oli puhetta siitä, että tällä seudulla ei taida olla kovin paljon odottajia näillä palstoilla. Heinäkuisissa taidan itsekin olla ainoa ""TYKSiläinen"".

Millaista liikuntaa harrastatte? Meillä on koira, jonka kanssa ulkoilun hoitaa pääasiassa mies nyt kun on niin liukasta ja uimaan pitäisi mennä. Siitä joogasta olisin myös kiinnostunut.

moi Rinkeli ja muut,

Minäkin meinaan itseni löytää Tyksistä loppukesällä, mutta la siirtyi heinäkuun lopusta elokuun alkuun.

Vielä en äippävaatteita tarvitse (tosin yhden housut on alesta valmiina jo), rv kun on vasta 12+0.

Liikunnasta; käyn koiran kanssa ulkona 2-3 kertaa päivässä, lisäksi olen käynyt hiihtämässä ja sählyäkin vähän. Tuosta sählystä en oikein tiedä, että mihin asti siellä on järkevä pusertaa..? neuvola antoi jonkun ""liikunta raskausaikana""-ohjelapun, jossa oli, että pulssi ei sais nousta yli 150 pidemmäksi aikaa kuin vartin kerrallaan. Luulenpa, että pulssi sählyssä on aika korkeella...
Onko jollain tietoa tästä rajoituksesta?

Moikka =)

Käsittääkseni toi 150 sykeraja tarkoittaa sitä, että pitkää aikaa pulssi ei saisi olla niin korkea. Haittaa ei ole jos pulssi käy 150 ---> ja sen saa tasaantumaan hyvin.

Itse liikuin raskausaikana paljon. Vielä viikko ennen laskettua-aikaa kävin sienestämässä ja lyllersin liedossa olevan hyppyrimäen päälle. Sydän hakkasi tuhatta ja sataa mutta onneksi tasaantui suht helposti.

Mukavaa sunnuntai päivän jatkoa!

Moi vaan kaikille!

Kyllä mulla alkaa kovasti jo olla äitiyspöksyt käytössä, just vielä mahtuu toppahousut kiinni ja istuvammat housut ei enää millään. Viikko sitten oltiin teatterissa ja ajattelin laittaa bleiseri päälle, mutta ensimmäinen ei mennyt kiinni, toinen oli aivan järjettömän näköinen ja lopulta kolmas meni kiinni ja oli siedettävän näköinen, mutta ei kyllä enää kauaa.

Tasan viikko sitten sunnuntaina tuntuivat ekat liikkeet kun illalla sängyssä oikein keskittyi, mutta tänään pikkuinen potki jo päivällä kun istuin paikoillani. Aika jännää... Äitini kärsii masennuksesta, eikä ole oikein ottanut mitään kantaa pikkuiseen, mutta tänään hän jopa kyseli kaikenlaista ja muisteli aikaa kun minä olin masussa. Syntymäpäiväni ja lasketun ajan välillä on vain viisi päivää, joten aika samoihin aikoihin on äidille aikoinaan tapahtunut. Hän jopa löysi jostain merkinnän, että hän oli tuntenut ekan kerran minun potkuni 15.1. eli samana päivänä kuin minä.

Terveisin Minttu ja pikkuinen 18 + 3

Yhteistyössä