Muita tupakoinnin lopettaneita? (liikunta asiaa)

Lopetin siis tupakoinnin monen vuoden sauhuumsien jälkeen.
Nyt kuuakusi ilman enkä enää vanhaan vois ryhtyä (tulee oksennus refleksi pelkästä ajatuksesta).
kertaakaan en ole katunu ja liibalaaba..eli koen oelvani savuton ja nautin siitä.

eilen sitten hyppäsin pyörän selkään ja valitsin oikeen stadin pyöräilykartalta sellasen maisemareitin,22km jossa ylä-ja alamäkeä,suurin osa hiekka alustaa.eli ennen olis ollu tosi rankka lenkki ja olis joutunu pysähtymään kun ei olis jaksanut.
Nyt ajoin koko lenkin 1,5tunnissa,vauhti oli tosi kova..sykemittari ei edes huutanut hoosiannaa niinkun yleensä,sain pidettyä sykkeet aisoissa.
ja mikä parasta,mun e itarvinnu pysähtyä kertaakaan,ei tuskanhikeä,ei kyyneleitä.
Hapenottokyky on ihan mieletän verrattuna entiseen.
Miten mä olen voinu ikinä urheilla kun olen tupakoinut..ehkä mulla ei oo ikinä ollutkaan huono kunto vaan se tupakointi on vaikuttanut hapenottokykyyn jne. ja vaikuttanut siihen suoritukseen.

Ihan mielettömät fiilikset :xmas:
 
faktaa
Onnittelut <3

Tupakoinnin vaikutusta ei huomaa ennekuin on liian myöhäistä. Ihminen, joka ei pahemmin liikuntaa harrasta ei tarvitse hapenottokykyään. Yleensä tupakointi ja liikkumattomuus kulkee käsikädessä. Siinä vaiheessa, kun ollaan lekurilla on keskimäärin puolet keuhkoista tuhoutunut.
 
mun äiti kuoli keuhkoihin levinneeseen paksunsuolensyöpään 41vuotiaana,vaikkei hänen kuolemansa/tai se syöpä johtunut suoraan siitä tupakasta niin se sai mut miettimään näitä asioita toisella tavalla..ja myös mun isä kuoli syöpään 42vuotaana.
:ashamed:
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mun äiti kuoli keuhkoihin levinneeseen paksunsuolensyöpään 41vuotiaana,vaikkei hänen kuolemansa/tai se syöpä johtunut suoraans iitä tupakasta niin se sai mut miettimään näitä asioita toisella tavalla..ja myös mun isä kuoli syöpään 42vuotaana.
:ashamed:
Tiedät, että on tuota rasitetta suvussa. Toimit sen mukaan. Se on oikein.

Osanottoni.
 
juu
Tupakoinnin lopettaneena tosin jo 8v takaperin muistan miten kiva oli tunne kun alko liikunta tuntumaan erilaiselta just ton hapenottokyvyn paranemisen ansioista :D ja aika kiva juttu seki että ei aamulla maistu pahalle suussa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Tupakoinnin lopettaneena tosin jo 8v takaperin muistan miten kiva oli tunne kun alko liikunta tuntumaan erilaiselta just ton hapenottokyvyn paranemisen ansioista :D ja aika kiva juttu seki että ei aamulla maistu pahalle suussa :D
tulee mieleen nuoruus/lapsuus kun ei vielä polttanut ja se miltä liikunta silloin tuntui..tulee sellanen "terve" hiki..eikä lihasten hapenpuutteesta johtuva "happi ei kulje"-tila :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
mun äiti kuoli keuhkoihin levinneeseen paksunsuolensyöpään 41vuotiaana,vaikkei hänen kuolemansa/tai se syöpä johtunut suoraans iitä tupakasta niin se sai mut miettimään näitä asioita toisella tavalla..ja myös mun isä kuoli syöpään 42vuotaana.
:ashamed:
Tiedät, että on tuota rasitetta suvussa. Toimit sen mukaan. Se on oikein.

Osanottoni.
eipä pääse koskaan itseään syyttämään etteikö olis edes yrittänyt tehdä oman terveytensä eteen mitään =)

 
Mä haluun kans lopettaa!!!!!!!!!!!!!!!


Miten sen teit???
Mä oon koittanu herratie montako kertaa, turhaan :'( :(
Nyt viime viikolla oli jo apteekissahakemassa champix kuuria, mutta se meni ketuiksi, kun en saanut pelkkää aloitus pakkausta, mikä maksaa 52e vaan ne on yhdistettynä ja maksaa 105e. Mulla ei oo varaa pistää kerralla niin paljoo rahaa pillereihin... :ashamed: :ashamed:
 
näin
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä haluun kans lopettaa!!!!!!!!!!!!!!!


Miten sen teit???
Mä oon koittanu herratie montako kertaa, turhaan :'( :(
Nyt viime viikolla oli jo apteekissahakemassa champix kuuria, mutta se meni ketuiksi, kun en saanut pelkkää aloitus pakkausta, mikä maksaa 52e vaan ne on yhdistettynä ja maksaa 105e. Mulla ei oo varaa pistää kerralla niin paljoo rahaa pillereihin... :ashamed: :ashamed:
Hui kamalaa. Sehän maksaa saman verran mitä 20 päivän tupakat. Ei siihen todellakaan voi olla varaa!!!

Jouluksi pääsisit Amsterdamiin shoppailemaan säästyneillä rahoilla, jos nyt ottaisit sen kuurin ja lopettaisit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä haluun kans lopettaa!!!!!!!!!!!!!!!


Miten sen teit???
Mä oon koittanu herratie montako kertaa, turhaan :'( :(
Nyt viime viikolla oli jo apteekissahakemassa champix kuuria, mutta se meni ketuiksi, kun en saanut pelkkää aloitus pakkausta, mikä maksaa 52e vaan ne on yhdistettynä ja maksaa 105e. Mulla ei oo varaa pistää kerralla niin paljoo rahaa pillereihin... :ashamed: :ashamed:
Hui kamalaa. Sehän maksaa saman verran mitä 20 päivän tupakat. Ei siihen todellakaan voi olla varaa!!!

Jouluksi pääsisit Amsterdamiin shoppailemaan säästyneillä rahoilla, jos nyt ottaisit sen kuurin ja lopettaisit.
Siinä se onkin kun mun täytyis lopettaa röökinpoltto jotta olis rahaa sellaseen ja sittenhän mä en tarttis niitä ja kun siihen en jotenki vaan pysty :(
 
siis tää kuulostaa tosï kaupalliselta mutta kun me duunikaverin aknssa arvottiin lopetuspäivä niin mä luin sen "Stumppaa Tähän"-kirjan..mä uskon että se kirja jotenkin sai mut ymmärtämään mistä riippuvuus johtuu jne.
Ja tän kirjan kirjottaja oli itse polttanut oliskos se vajaa 100tupakkaa päivässä ja kun ymmärsi mistä siinä riippuvuudessa on kyse ja kirjoitti tuon kirjan niin lopetti seinään.

käytin 2 päivää microtabeja ja sit lopetin nekin.
Mun mielestä tää on aihn sama kun se että yrittää colla syömättä vaikka karkkia taikka lopettaa juomisen..tai helppoa se aiankin mulle oli.

mä oon varmaan nykyään tylsä,mä en enää polta,en käy baareissa taikka juo ja urheilen..en myöskään ole nähnyt viimeisen kuukauden aikana parasta ystävääni kun kerran,liittyyköhän nää aiat jotenkin toisiinsa :whistle: :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
siis tää kuulostaa tosï kaupoalliselta mutta kun me duunikaverin aknssa arvottiin lopetuspäivä niin mä luin sen "Stumppaa Tähän"-kirjan..mä uskon että se kirja jotenkin sai mut ymmärtämään mistä riippuvuus johtuu jne.
Ja tän kirjan kirjottaja oli itse polttanut oliskos se vajaa 100tupakkaa päivässä ja kun ymmärsi mistä siinä riippuvuudessa on kyse ja kirjoitti tuon kirjan niin lopetti seinään.

käytin 2 päivää microtabeja ja sit lopetin nekin.

Mä jo viime viikolla olin ajatellut että nyt maanantaina lopetan mutta joku kalvaa vieläkin etten haluais... En tiedä mikä, aina on joku syy ettei "voi " lopettaa...
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä jo viime viikolla olin ajatellut että nyt maanantaina lopetan mutta joku kalvaa vieläkin etten haluais... En tiedä mikä, aina on joku syy ettei "voi " lopettaa...
Sillä on nimi.

Riippuvuus.


Se taas on sairaus.

Ja lopettaminen = parantuminen.


Eikä kukaan ole koskaan sanonut, että se olisi helppoa.


Niin palkitsevaa se on, että moni siitä kunnialla suoriutuu.

 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Mä jo viime viikolla olin ajatellut että nyt maanantaina lopetan mutta joku kalvaa vieläkin etten haluais... En tiedä mikä, aina on joku syy ettei "voi " lopettaa...
Sillä on nimi.

Riippuvuus.


Se taas on sairaus.

Ja lopettaminen = parantuminen.


Eikä kukaan ole koskaan sanonut, että se olisi helppoa.


Niin palkitsevaa se on, että moni siitä kunnialla suoriutuu.

 
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
siis tää kuulostaa tosï kaupoalliselta mutta kun me duunikaverin aknssa arvottiin lopetuspäivä niin mä luin sen "Stumppaa Tähän"-kirjan..mä uskon että se kirja jotenkin sai mut ymmärtämään mistä riippuvuus johtuu jne.
Ja tän kirjan kirjottaja oli itse polttanut oliskos se vajaa 100tupakkaa päivässä ja kun ymmärsi mistä siinä riippuvuudessa on kyse ja kirjoitti tuon kirjan niin lopetti seinään.

käytin 2 päivää microtabeja ja sit lopetin nekin.

Mä jo viime viikolla olin ajatellut että nyt maanantaina lopetan mutta joku kalvaa vieläkin etten haluais... En tiedä mikä, aina on joku syy ettei "voi " lopettaa...
Juu tuossa kirjassa puhutaan tuostakin :D :D
Kirjottaajn mukaan tilanne on vähän sama kun tulee raskaaki tai menee uuteen työpaikkaan,kaikki "uusi" hirvittää (tää koski ainakin mua ksoka en enää muistanut miltä tuntui olla polttamatta)..ja mua vähän ehkä pelotti että minkälaista mun elämä tulee olemaan ilman tupakkaa.

mula ons e helppo ettei meillä polta kukaan muu,eli ei oo puolisoa joka polttais.tosin mun kaikki kaverit polttaa ja se oli aina paha paikka kun tavattiin
 
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
siis tää kuulostaa tosï kaupoalliselta mutta kun me duunikaverin aknssa arvottiin lopetuspäivä niin mä luin sen "Stumppaa Tähän"-kirjan..mä uskon että se kirja jotenkin sai mut ymmärtämään mistä riippuvuus johtuu jne.
Ja tän kirjan kirjottaja oli itse polttanut oliskos se vajaa 100tupakkaa päivässä ja kun ymmärsi mistä siinä riippuvuudessa on kyse ja kirjoitti tuon kirjan niin lopetti seinään.

käytin 2 päivää microtabeja ja sit lopetin nekin.

Mä jo viime viikolla olin ajatellut että nyt maanantaina lopetan mutta joku kalvaa vieläkin etten haluais... En tiedä mikä, aina on joku syy ettei "voi " lopettaa...
Juu tuossa kirjassa puhutaan tuostakin :D :D
Kirjottaajn mukaan tilanne on vähän sama kun tulee raskaaki tai menee uuteen työpaikkaan,kaikki "uusi" hirvittää (tää koski ainakin mua ksoka en enää muistanut miltä tuntui olla polttamatta)..ja mua vähän ehkä pelotti että minkälaista mun elämä tulee olemaan ilman tupakkaa.

mula ons e helppo ettei meillä polta kukaan muu,eli ei oo puolisoa joka polttais.tosin mun kaikki kaverit polttaa ja se oli aina paha paikka kun tavattiin
Mun mies polttaa ja kaikki kaverit polttaa... Jotenkin jo siitäkin tulee paineita... Mies luoas lopettaa kanssa JOS mä olen kuukauden ilman. Mut millä ku aina ku tuo käy tupakalla niin munkin tekee mieli ihan himona..

Kannattaako ensin vähentää ja sitten lopettaa vai kerrallako se täytyy lopettaa?
 
Mä lopetin Champixilla ja nyt savuttomuutta takana 11 viikkoa, 6 päivää. Polttamatta jääneitä tupakoita on kertynyt 1415 kpl ja rahaa on säästynyt 325,62 ?. Eli lääkekuuri on maksanut itsensä jo takaisin! (puhelimessa laskuri joka tzemppaa todella paljon)
 
mä lopettaisin kerralla,varsinkin jos helposti alkaa huijaamaan itteään (mä olen justiin sellanen)
vieroitusoireita oli parin päivän päästä,siis sydän hakkas hulluna,oli tosi höperö olo enkä välillä edes ymmärtänyt mitä esim kaveri oli justiin sanonut.
mutta empä oo enää niin udeesti pahalla päälle,ei veetuta..tää pitää jokaisen itte kokea,vaikee selittää miltä tuntuu :D
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Kannattaako ensin vähentää ja sitten lopettaa vai kerrallako se täytyy lopettaa?
Ensimmäinen asia, mikä kannattaa tehdä selväksi on se, että se saattaa olla pitkä prosessi. Ja se, että sen pitkittäminen on turhaa.

Useimmat lopettajat lopettavat monta kertaa. Siinä vaiheessa, kun luulee selvinneensä antaa mieli periksi ja ottaa vain vähän, jonka jälkeen on taas koukussa. Tälläiset virheet opettavat sen, että jossain vaiheessa tajuaa olla tekemättä niitä.

Kerrasta lopettaminen on hyvä asia. Vähentäminenkin on hyvä asia.

Lopeta kerrasta ja lopeta nyt. Jos retkahdat myöhemmin tänään tai huomenna, niin ensimmäinen lopettaminen on sitten kokeiltu. Voit lopettaa keskiviikkona jo uudestaan.

Vähentäminenkin toimii. Jos poltat nyt 20 päivässä, niin laita tupakan jälkeen ajastin pyörimään. Vähintään 2-tuntia ennenkuin saat polttaa taas. Laita joka tupakan jälkeen kello käymään. Yritä saada jotain järkevää tekemistä hetkelle, jolloin aika tulee täyteen, jotta se venyy entisestään. Kun huomaat olleesi kolme tuntia ilman, niin tiedät, että pystyt siihen. Nosta aika kolmeen tuntiin.

Ihan sama, miten sen tekee. Kunhan sen tekee.

Jokainen vuosi, jonka poltat on 1800 euroa tupakkaan. Terveydelle ei ole hintaa.
 
....
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ja siitä vähentämiestä.
mitä enemmän vähennät,sitä enemmän kroppas sitä tupakkaa haluaa.
Enemmän tai vähemmän kärsimystä kerrallaan. Aivan sama lopputulos. Tupakointi loppuu jossain vaiheessa.

Vähentäessäkin se päätös lopettamisesta on jossain vaiheessa tehtävä.
 
Pink Lily mie ku luulin olevani ainut tän tupakkapakotuksen kanssa. Tahtois kans lopettaa mutta eihän siitä mitään tule. Nyt tosin oon jo päässy hyvään vähentämisen alkuun, päätin, että omaa askia en enää osta eli sillon ko ukko on kotona niin poltan sen askista muutaman hassun. Mut silti, tekis vaan mieli istua ulkona käryyttämässä :headwall:
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja PinkLily:
Kannattaako ensin vähentää ja sitten lopettaa vai kerrallako se täytyy lopettaa?
Ensimmäinen asia, mikä kannattaa tehdä selväksi on se, että se saattaa olla pitkä prosessi. Ja se, että sen pitkittäminen on turhaa.

Useimmat lopettajat lopettavat monta kertaa. Siinä vaiheessa, kun luulee selvinneensä antaa mieli periksi ja ottaa vain vähän, jonka jälkeen on taas koukussa. Tälläiset virheet opettavat sen, että jossain vaiheessa tajuaa olla tekemättä niitä.

Kerrasta lopettaminen on hyvä asia. Vähentäminenkin on hyvä asia.

Lopeta kerrasta ja lopeta nyt. Jos retkahdat myöhemmin tänään tai huomenna, niin ensimmäinen lopettaminen on sitten kokeiltu. Voit lopettaa keskiviikkona jo uudestaan.

Vähentäminenkin toimii. Jos poltat nyt 20 päivässä, niin laita tupakan jälkeen ajastin pyörimään. Vähintään 2-tuntia ennenkuin saat polttaa taas. Laita joka tupakan jälkeen kello käymään. Yritä saada jotain järkevää tekemistä hetkelle, jolloin aika tulee täyteen, jotta se venyy entisestään. Kun huomaat olleesi kolme tuntia ilman, niin tiedät, että pystyt siihen. Nosta aika kolmeen tuntiin.

Ihan sama, miten sen tekee. Kunhan sen tekee.

Jokainen vuosi, jonka poltat on 1800 euroa tupakkaan. Terveydelle ei ole hintaa.

Mun ätytyy kokeilla tota, mä poltan päivässä 12-15 tupakkaa että kuvittelis ettei oo paha juttu lopettaa mut pään sisältä se taitaa olla enemmän kiinni... Taidan alottaa heti ton homman... Meen nyt pihalle ja laitan sen kellon soittamaan sen jälkeen 2h päästä.... Täytyisköhän mun laittaa joku tukiryhmä ketju pystöön tonne :whistle: :D Tuki on mulle tärkeetä ja täältä (kotoa) ei sitä heru, koska oon niiiiin monta kertaa ollu lopettamassa ja ratkennu heti.... :ashamed:
 

Yhteistyössä