Muita "syöksysynnyttäjiä"?

Kuumeilemme neljännestä kovasti......kuopuksemme,joka syntyi 03/06 tuli maailmaan oikeasti niin vauhdilla,että pienoinen trauma siiä jäi.Esikoinen 06/03 ja keskimmäinen 11/04 syntyivät suunnilleen 7 tunnissa jos alkamiseksi lasketaan lapsiveden meno ja todellisten synnytyssupistusten alkaminen.Kuopus taas tuli niin,ettei mieheni ehtinyt lähellekkään sairaalaa,lapset jäivät yksin (onneksi yöunille ja naapurit kotona) nukkumaan ja ystäväni ehti juuri ja juuri auttaa minut synnytysosaton takaovesta sisään ja konttasin saliin,kun jo aloin ponnistamaan.Kätilöt olivat kirjanneet saapumiseni kello 22.30 ja vauva oli rinnoillani 22.40.
Kovasti siis haluaisimme neljännen,mutta vähän arveluttaa se synnytys....ehdinkö edes autoon?Ja olisiko niin,että nyt oli kyseessä vain monien sattumien summa,kuten se,että olin strepto b-positiivinen.Eli onko teistä joku kenties synnyttänyt näin vauhdilla ja tullut sen jälkeen raskaaksi ja synnyttänyt sitten vähän kauemmin.....vai onko se aina niin,että synnytykset vain nopenevat kerta kerralta?


Kiitos lukeneille:)
 
moi Kassu! :wave:

Mua alkoi vähän kauhistuttaa, kun meilläkin toi esikoinen syntyi aika nopsaan (7 tuntia lapsivedestä, 4,5 siitä kun alkoin kunnon supistukset) ja vielä 4 päivää ennen la. Ja kun suvussa on näitä nopeita synnytyksiä, itse synnyin 2:ssa tunnissa ja 10 pv ennen la.

Kun puhuttiin siitä sektiosta aiemmin, niin nyt kävin miettimään, että jos ja kun se toinen joskus saadaan (hieman ennen aikaista vielä, tiedän :ashamed: ) niin entä jos se haluaisikin syntyä ennen sitä suunniteltua päivää... Menikö nyt sekavaksi tää selostus? Tehtäisköhän mulle sitten kuitenkin sektio vai toivottaisko vaan parasta...? Kun seuraava on kuulemma monesti vielä isompikin... :eek:

Hieman aiheen vierestä nyt siis meni, mut tämmösiä mä aloin miettimään kun luin sun synnytyksestä B) Noh, eiköhän mulla oo reilusti aikaa murehtia tota vielä... :D
 
kassu harmaana
Allunmamma,heissulivei :D

Jos niin ihanasti nyt käy,että saatte pienokaisen alulle ja synnytykseen asti edetään,niin sun tilanteen huomioon ottaen kyseeseen tulee siis suunniteltu sektio ja jos vauva alkaa tulemaan ennen sektiopäivää,leikataan sinut sitten "akuutisti".Ole huoletta:taitavat leikkautiimit ovat tässä sinun tukesi ja turvasi!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.10.2006 klo 14:51 kassu harmaana kirjoitti:
Allunmamma,heissulivei :D

Jos niin ihanasti nyt käy,että saatte pienokaisen alulle ja synnytykseen asti edetään,niin sun tilanteen huomioon ottaen kyseeseen tulee siis suunniteltu sektio ja jos vauva alkaa tulemaan ennen sektiopäivää,leikataan sinut sitten "akuutisti".Ole huoletta:taitavat leikkautiimit ovat tässä sinun tukesi ja turvasi!
ei välttämättä , myös ennenaikasesti käynnistetty synnytys on mahdollinen
 
iiris
Ei oo mitään järkee rupee sectoimaan, vaikka vauhdikkaasti on edellinen alakautta tullut. Täälläpäin on ainakin järjestelykysymys, että voi sopia käynnistyksen synn. sairaalaan, ettei oo riskiä synnyttää kotiin tai matkalle. Voit kertoa pelostasi Äpkl:lla ja loppuraskaudessa voitte sopia lääkärin kanssa ajan milloin pääset sairaalaan kypsyttelyyn/käynnistykseen.
 
Allunmamma harmailee
Niin, sen verran voisin muille selvittää tilannettani, että en "saa" enää synnyttää alakautta suuren repeämisriskin vuoksi (esikoisen syntyessä reperi sulkijalihas ja pätkä peräsuolta) Siksi lähinnä mietin, että tehtäisiinkö silti sektio, jos lapsi tulisikin etuajassa... Mutta ei tosiaan vielä ajankohtaista :)
 
Niin,siis tiesin tämän Allunmamman tilanteen,että sektio olisi edessä anyway:)Ja itse en missään nimessä sektiota haluaisi,mutta kiitos tiedosta,että olisi mahdollisuus järkätä käynnistys!!!!
 
SynnytyksiäKOlme
Esikoinen tuli "normaalisti" kuudessa tunnissa, vedet meni siis silloin. Supistuksista laskien neljässä tunnissa. Keskimmäinen syntyi tunnissa, vedet meni kotona ja sairaalassa ehdimme olla 20min. Kuopuksesta saimme ohjeeksi lähteä jos "mahassa tuntuu hiemankaan oudolta". Lähdimme sairaalaan aamuyöstä klo 5 ja matkalla tuntui ensimmäinen kunnon supistus. Vartia vaille kuusi oli poika maailmassa,minuutti siitä kun lapsivesi meni... Kaikki lapsemme ovat syntyneet samalla raskausviikolla 38+0.
 
SynnytyksiäKOlme
Unohdin mainita että keskimmäisen aikana ei b-streptokkinäytettä otettu mutta kuopuksen kohdalla näyte osottatui positiivikseksi. Keskimmäinen joutui kyllä tehotarkkailuun ja antibioottihoitoon mutta b-streptokikista ei kukaan mitään sanonut.
 
Hei! Minulla neljä synnytystä takana. Eka tuli käynnistettynä 5 tunnissa, toinen käynnistettynä 4 tunnissa, kolmas "luomuna" 3 tunnissa. Neljännen kohdalla pelkäsin myös etten ennätä ajoissa sairaalaan, jos synnytykset lyhenevät tuota tahtia. Mutta kuinkas ollakaan, neljäs synnytys oli kaikista hitain; 7 tuntia kun lapsi oli syntynyt ja siihen vielä tunti että saatiin istukka tulemaan. Eli voi aivan hyvin hidastuakin. Olen kuullut, että monesti kolmannen jälkeen voi tapahtua hidastumista vaikka aikaisemmat olisivatkin syntyneet vauhdilla. Tai sitten vauhti vain kiihtyy. Vaikea ennustaa. Pitänee vain "kuunnella" itseään kun synnytys alkaa olla lähellä.
 
moikka!

Mulla esikoinen syntyi 3h 55min ekasta supparista laskettuna ja toinen 1h 50min.
Nyt odottelen kolmatta ja kävin juttelemassa tästä pikavauhdista TAYSin gynen kanssa. Oli sitä mieltä, että jos masuasukki suostuisi olemaan yksiössään vk 38 saakka, niin käynnistetään synnytys silloin.
Epäili samaa kuin minä, että en ehdi lähellekään sairaalaa, jos tämä päättää lähteä tulemaan itsekseen. Etenkin, kun edellisestä synnytyksestä aikaa vajaat 2v....
 
eka synnytys 3h 40 min ja toinen 1 h 50min,eikä ole kukaan puhunut että olisivat olleet erikoisen nopeita,molemmat tosin käynnistettyjä,kolmatta nyt odottelen ja saapa nähdä lyheneekö aika vielä..käynnistys näyttäisi taas olevan edessä,että sairaalassa olen jo valmiina..
 
kiitos kaikille vastanneille,lisääkin kokemuksia olisi kiva kuulla:)Enköhän uskalla sitä neljättäkin lähteä yrittämään......syntyy sitten kotona,jos on syntyäkseen:)Olen kuullut,että melkein kaikki kotona ei-suunnitellusti syntyneet vauvat voivat lähes poikeuksetta hyvin!


Kassu
 
Mulla ensimmäinen synnytys kesti 2tuntia. Pelottaa myös että mites nopeasti seuraava tulee. Kävi vielä niin että ei mitään ennakoivia supistuksia vaan synnytys lähti melko räjähtäen käyntiin kun lapsivedet meni. Itse synnyttämistä en sinänsä pelkää mutta sitä pelkään että en seuraavalla kerralla ehdi sairaalaan.
 

kakkonen syntyi 2h30 min ja kolmas 1h20 min(ekasta supistuksesta)nyt ootan neljättä rv 17 ja kyllä hieman hirvittää..ja olikohan se niin että syöksysynnytykseksi lasketaan synnytys joka kokonaisuudessaan kestää alle 3h.
 
Täällä odotellaan neljättä syntyväksi hetkellä milloin hyvänsä. Ja vähän kyllä jännittää kuinka sinne synnärille asti keretään. Ajomatkaa on tunnin verran. Meillä esikoisen synnytys kesti 4,5h ja toinen synnytys 2,5h ja kolmas 2h15min. Jokainen synnytys on tähän asti alkanut samanlailla, aamuyöllä kamalalla alaselän säryllä. Että olen helposti tiennyt mistä on kyse. Toivottavasti tämäkin synnytys alkaisi samalla tavalla, niin olisi helppo heti tietää mistä on kyse. Kuopuksen kohdalla kerettiin oleen sairaalassa vajaa puoli tuntia, kun poika oli jo maailmassa. Ja jo kotona, kun puin takkia päälleni, oli supistukset niin kipeitä, että en sitä takkia itse pystynyt pukemaan. Ajomatka oli kieltämättä aika tuskallinen. Lapset onneksi saadaan hoitoon mummulaan, joka on parin kilometrin päässä meiltä. Synnärikassi ja lasten hoitotavarat on olleet jo jonkin aikaa valmiina lähtöä varten.
 
Täällä kanssa yksi joka vuonna 2000 juuri ja juuri kerkes sairaalaan sisään. Mies oli autoa parkkeeramassa ja tyttö oli jo maailmassa kun astu sairaalan ovesta mies sisään.

Synnytys saliin en kerinnyt vaan ensimmäiseen toimenpiden huoneeseen ja omat vaatteet oli edelelen päällä. Henkilökunta repi housut jalastani ja siinä samassa tyty oli maailmassa. Sisään tuloni kirjattu 18:30 ja tyty synty 18:31 että näin meillä.

Seuraavaa kun aloin odottamaan niin pelotti aivan kamalasti se kerkiinkö sairaalaan ja olin todella valpas kaikkien suppareden sunteen. Poika olis varmaan mennyt yliaikaiseksi mutta menin synnärille kuulostelemaan suppareiden kanssa ja kerroin pelostani. Sairaalassa oli hiöjaista ja niinpä päätettiin että kalvot puhki ja odottamaan no 1 h 27 min meni ja poika oli maailmassa. ei onneksi ollut niin kiire hällä tänne kuin siskollaan.

Mutta nyt taas jännitän tämän uuden tulokkaan kanssa että missä ja milloin päättää syntyä.
 
Eka synnytys 3h45min. Toka synnytys 1h20min, tuosta tuon 20 min kerkesin sairaalassa olla. Ekan ja tokan synnytysten väli oli kuukautta vajaa 9 vuotta... nyt odotellaan kolmosta ja ikäeroa kakkoselle ja kolmoselle tulossa 1v7kk. Mietityttää kerkeenkö edes sairalaan synnyttämään...<br><br>
 
Onko nopea synnytys ominaisuus, joka kulkee suvussa vai ei? Kun äitini ja äidinäitini ovat olleet molemmat syöksysynnyttäjiä, niin onko todennäköistä, että minäkin olen? Vai onko sillä mitään vaikutusta?
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 12:26 minna kirjoitti:
Onko nopea synnytys ominaisuus, joka kulkee suvussa vai ei? Kun äitini ja äidinäitini ovat olleet molemmat syöksysynnyttäjiä, niin onko todennäköistä, että minäkin olen? Vai onko sillä mitään vaikutusta?
Ainakin meillä on niin, että äitini kaikki synnytykset on olleet piiitkiä ja imukupilla minutkin on maailmaan autettu. Että ainakin täällä on äidillä ja tyttärellä aivan erilaiset synnytyskokemukset... =)
 
Hei... ei syytä paniikkiin, itse synnytin viimeksi 32 MINUUTISSA. Kuopus oli minun seitsemäs. Edelliset kaksi on käynnistetty ennalta sovitusti, ettei tarvitse kotiin synnyttää (vaikka se onkin nykyään taas muodissa). Synnytykset kesti 52 min ja 45 min. Muksu nro neljä syntyi 1t 45min:ssa, silloin ehdin just ja just sairaalaan. Silloin kyllä pelkäsin puolessa matkassa kuinka käy, että joutuuko mies kätilön hommiin.
 
Mulla kesti eka synnytys 3,5 h. Kalvot puhkesi kotona ja samantien alkoi supistukset.

Toisen synnytys alkoi supistuksilla ja kesti 11h.

Kolmannessa kotona puhkesi kalvot, mutta supistuksia ei kuulunut kuin vasta n.5 tunnin päästä. Siitä kestikin 1,5h, niin lapsi oli jo sylissä.
 
äitimummu
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.11.2006 klo 12:26 minna kirjoitti:
Onko nopea synnytys ominaisuus, joka kulkee suvussa vai ei? Kun äitini ja äidinäitini ovat olleet molemmat syöksysynnyttäjiä, niin onko todennäköistä, että minäkin olen? Vai onko sillä mitään vaikutusta?
Saattaa olla periytyviä. Minä ole syöksysynnyttäjä ja tyttärelläni oli ensimmäinen synnytys, käynnistys sellainen, tosi helppo ja nopea.
Myös minun äitini on ollut syöksysynnyttäjä. Minä olen syntynyt sellaisella vauhdilla: isä juossut osastolle edellä kertomaan,että nyt tullaan synnyttään. Kun olen ollut maailmassa, on parkkipaikalla kellosta katsotusta ajasta kulunut 5 minuuttia.
 

Yhteistyössä