muita raskaana olevia joilla liian matalat hb:t koko rask.ajan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paniikissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paniikissa

Vieras
eli itsellä tilanne että hb laski 130 alle sataan 18+ jälkeen, pysytellyt siinä KOKO raskauden ajan eli nyt lasketun ajan paikkeilla, olen syönyt välillä rautaa tuplana, välillä ollut syömättä, nestemäistä rautaa ja obsidania, neuvolasta sanottu vain että kuulun siihen osaan naisia joilla rauta ei imeydy...ok, mutta kuulin vasta nyt että liian matala hb voi aiheuttaa sikiölle aivovaurioita, oliko raja 90 ja minulla keikkunut koko ajan tuon 95-100 sormenpäästä :(
nyt alkoi jännittää kamalasti mitä vauvalle on aiheutunut...

No mulla oli hb aika tarkkaan 100 koko raskauden ajan. Lapsi on nyt 9-vuotias ja erityisluokalla oppimisvaikeuksien ja lievien käytöshäiriöiden takia, olen ihan varma, että johtuu alhaisesta hemoglobiinista :( Mutta minkäs sille mahtoi, lisärautaa napsin minkä ehdin, eipähän vain auttanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla oli hb aika tarkkaan 100 koko raskauden ajan. Lapsi on nyt 9-vuotias ja erityisluokalla oppimisvaikeuksien ja lievien käytöshäiriöiden takia, olen ihan varma, että johtuu alhaisesta hemoglobiinista :( Mutta minkäs sille mahtoi, lisärautaa napsin minkä ehdin, eipähän vain auttanut.

jaksamista!! tätä juurikin pelkään, miten vauva-aika/leikki-ikä sujuivat?

Mulla on aina ollut alhainen hemoglobiini, esikoista odottaessa sadan hujakoilla.
Nyt tässä raskaudessa oli jopa 86 ihan alkuraskaudesta jo. Nyt rv 18, ja uskoisin hb:n nousseen obsidanin myötä sinne sadan hujakoille...

Esikoinen on kohta kolme, ja aivan normaalisti kehittynyt reipas iloinen poika.

Mulla oli ekassa raskaudessa ja vauvalla oli synnyttyään myös alhainen hb. Tutkittiin, mutta ei löytynyt selitystä. Olisko ollu 1-3kk iässä kun vauvalta kontrolloitiin hb ja jos olis ollu jonkun arvon alle, olis joutunu rautakuurille.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Mulla oli ekassa raskaudessa ja vauvalla oli synnyttyään myös alhainen hb. Tutkittiin, mutta ei löytynyt selitystä. Olisko ollu 1-3kk iässä kun vauvalta kontrolloitiin hb ja jos olis ollu jonkun arvon alle, olis joutunu rautakuurille.

Mulla oli muuten vauvalla hb 240 kolmen päivän ikäisenä...vähän oli korkea...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jaksamista!! tätä juurikin pelkään, miten vauva-aika/leikki-ikä sujuivat?

Kiitos.
Vauvana oli ihan tavallinen, joskin kiukustui helposti. Leikki-iässä alkoivat ongelmat näkyä, kavereiden kanssa nujakoi usein ja käytti väkivaltaa saadakseen tahtonsa läpi, päiväkodin tätejäkin kohtaan. Oppimiskyky oli myös ikätovereista selkeästi jäljessä.
Nyt on saanut ikäisiään kiinni oppimisessa jo ihan hyvin, mutta tavalliselle luokalle siirtäminen ei käytöksen takia vielä tule kysymykseen.

Mä luotan siihen, että niinkauan kun itse olen hyvävointienn niin vauvakin voi hyvin ja kasvaa normaalisti (Syön siis terveellisesti ja monipuolisesti itse).
Lukemista viis.

Mä luotan siihen, että niinkauan kun itse olen hyvävointienn niin vauvakin voi hyvin ja kasvaa normaalisti (Syön siis terveellisesti ja monipuolisesti itse).
Lukemista viis.

Ole varovainen.Synnytin juuri 4 viikkoo sit ja valmiiksi alhainen hb laski rajusti.Istukan poiston aikana verta vuoti noin 2 litraa ja hb oli 53.Sain 4 yksikköä lisäverta eikä sitkään noussu kuin 67;aan.Synnytystä seuraavana päivänä pyörryin ja iskin itteni kipeästi lattiaan niin et meni pari päivää ennen kuin pystyin edes piteleen vauvaa.Olin 4 päivää sairaalas ja lähtiessä hemo oli noussu 83;een ja silti heitti päässä pitkään niin et pelkäsin et kaadun vauva sylissä.

Hb ollu aina huono, 5 lasta eikä kenelläkään ole todettu mitään tuollaista, 5nnen odotusaikana anemia. Mä olen sitä mieltä että vauva ottaa tarvitsemansa kyllä ja se on äiti joka kärsii.

2 aikaisemman raskauden aikana ei tällaista ole ollut vaan hb:t olleet ok. nyt olen koko raskausajan hengästynyt kaikesta (jopa pään kääntämisestä) eli en kyllä koe olleeni hyvävointinen syömisistäni jne. huolimatta. pahoinvointi ollut myös selkeästi voimakkaampaa, enkä tarkoita alkuvaihetta (vaikka sekin) vaan myös tätä loppuvaiheen kuvotusta kun paineentunnetta palleassa...:(

Yhteistyössä