Muita pienituloisia?

  • Viestiketjun aloittaja huh
  • Ensimmäinen viesti
huh
Juuri tarkastin tämän vuoden verotustani että olenhan maksanut tarpeeksi veroja ettei tule mätkyjä ensi vuodelle.

Tämä vuoden tulot: ½ vuodelta kotihoidontukia (+ sisaruslisät ja kuntalisät) 4700e sekä sen jälkeen ½ osa-aikatyön palkkatulot n.6500e pyöreesti.

Ei varmaan ole ketään muuta näin huonotuloista täällä? Kauhee miten huonot tulot. Mutta juu, oma valintani olla osa-aikatöissä ja onhan tässä taloudessa tietysti mieskin ettei tarvitse itse noilla kustantaa asumista ja laskuja.
 
homelo
itse olen pienituloinen tienaan n. 34000 euroa vuodessa ja mies melkein 60000 euroa.
rahat ei oikein riitä. Ei päästä kahta kertaa vuodessa etelään, asuntolainaa on 30000 euroa ja autosta 10000. RAht ei riitä
 
vieras
Onko tämä vitsi? Mä saan kuussa nyt käteen n. 1100 euroa kun olen kht-tuella ja teen osa-aikatöitä ja tuossa lapsilisät. Mies saa 1300 käteen ja eletään oikein mukavasti.
 
j
Alkuperäinen kirjoittaja homelo:
itse olen pienituloinen tienaan n. 34000 euroa vuodessa ja mies melkein 60000 euroa.
rahat ei oikein riitä. Ei päästä kahta kertaa vuodessa etelään, asuntolainaa on 30000 euroa ja autosta 10000. RAht ei riitä
Onko sulla tullu tuloihin liikaa nollia, vai liian vähän menoihin?
Noilla tuloilla teistä ei saa pienitulosia tekemälläkään.
Ihan itkettää kun ette pääse kahta kertaa vuodessa etelään noin surkeilla tuloilla;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Mulla jää kuussa 600 euroa lapsilisineen kaikkineen ja miehelleni 1700e, ollaan varmaan köyhimpiä??
Kuten sanottu, meillä netto n. 2400 euroa ja pärjätään mainiosti. Kohta tippuu tulot 70 eurolla.
 
köyhä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Mulla jää kuussa 600 euroa lapsilisineen kaikkineen ja miehelleni 1700e, ollaan varmaan köyhimpiä??
Kuten sanottu, meillä netto n. 2400 euroa ja pärjätään mainiosti. Kohta tippuu tulot 70 eurolla.
Joo, pärjättäs varmaan mekin, muttako maksellaan asuntolainaa
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tämä vitsi? Mä saan kuussa nyt käteen n. 1100 euroa kun olen kht-tuella ja teen osa-aikatöitä ja tuossa lapsilisät. Mies saa 1300 käteen ja eletään oikein mukavasti.
montako lasta?
Meillä on tulot noin 2000e lapsilisien kanssa ja meitä on yhtensä 6. Tiukkaa teke, mutta joka päivä on ruokaa syöty,laskut maksettu ajoissa ja vaatteita on ihan riitämiin.
Harrastetaan maksullista urheilua ( vuosimaksu ja joskus on leirimaksuja päälle) mutta mieluummin laitan rahat perheen hyvinvointiin kuin esim autoon. liikunta on osa meidän perheen elämää, kuljetan koulu/työ /harrastus/ asiointimatkat yleensä pyörällä, myös talviaikaan
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Mulla jää kuussa 600 euroa lapsilisineen kaikkineen ja miehelleni 1700e, ollaan varmaan köyhimpiä??
Tähän vaikuttaa hyvin paljonmyös lasten lukumäärä. Toki kolme lasta kuluttaa esim enemmän kuin yksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Mulla jää kuussa 600 euroa lapsilisineen kaikkineen ja miehelleni 1700e, ollaan varmaan köyhimpiä??
Kuten sanottu, meillä netto n. 2400 euroa ja pärjätään mainiosti. Kohta tippuu tulot 70 eurolla.
Joo, pärjättäs varmaan mekin, muttako maksellaan asuntolainaa
Niin mekin. Ja autolainaa ja kahta opintolainaa.

rollolainen, 2 lasta.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja köyhä:
Mulla jää kuussa 600 euroa lapsilisineen kaikkineen ja miehelleni 1700e, ollaan varmaan köyhimpiä??
Kuten sanottu, meillä netto n. 2400 euroa ja pärjätään mainiosti. Kohta tippuu tulot 70 eurolla.
Joo, pärjättäs varmaan mekin, muttako maksellaan asuntolainaa
Niin mekin. Ja autolainaa ja kahta opintolainaa.

rollolainen, 2 lasta.
mä maksan kahta opintolainaani pois niin että maksan kumpaakin yhtensä 100e/kk, se on sellainen määrä jonka pystyn myös työttömänä maksamaan. Kohta nekin on pois maksettu enää noin 2vuotta ja niitä ei oo enää.

 
meillä miehen kanssa yhteenlasketut tulot noin 1600e/kk,kun ei kumpikaan töissä tällä hetkellä (sairaslomalla molemmat)
Hyvin on tultu silti toimeen,kävimme espanjassa viime kuussa (säästimme puoli vuotta...) :)
Uusi televisio olisi myös aikeissa ostaa ja muutenkin sisustusjuttuihin satsata vaikkei entisissäkään mitään vikaa. :ashamed:
Säästämällä ja järkevällä rahankäytöllä arkielämässä ollaan tultu hyvin toimeen :D
Toki jos lapsi tulee niin olisi suotavaa,että saisin aloitettua työt kun silloin rahanmeno hieman toista luokkaa kuin meillä kahdella aikuisella :(
 

Yhteistyössä