muita pelkääjiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tsds
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tsds

Vieras
en uskalla mennä uimahalliin kun pelkään että saan sieltä jonkun pöpön. miettikää nyt kuinka monet alapäät on sielä vedessä lilluneet, ties minkä tulehduksen tai sp-taudin sieltä saa vaikka sellaisen ei muka pitäis olla mahdollista mut kuka tietää jos kuitenkin...

en uskalla aloittaa e-pillereitä enkä raskautua koska tuntuu siltä että aivan varmasti saan veritulpan tai sydäninfarktin...lapsi kuolee kohdussa tai saan keskenmenon tai kuolen synnytyksessä..

pelkoja on vaikka kuinka...

aina ajattelen että jos mulle tapahtuu jotain hyvää pian tulee tapahtumaan jotain pahaa, eli takaisin maksunaika... olen niin paha ihminen etten ansaitse mitään hyvää... ja sehän on selvä asia että rangaistukseksi sairastun syöpään ja kuolen...

ei kukaan voi mua rakastaa...

miks näin? :(

Ajattelet liikaa. Sitä sairastuu jos sairastuu, tai sitten sitä elää pitkään ja kuolee onnellisena. Täytyy nauttia niistä hetkistä mitä on, eikä ajatella liikaa mitä jos tai mitä jos ei.

Sun olis hyvä käydä juttelemassa ammattilaisen kanssa noista peloista. Jos ei mitään uskalla tehdä, ei sitä kyllä voi sanoa elävänsäkään. Jostain syystä sä et pidä itseäsi hyvänä ihmisenä ja sun kannattaisi selvittää, mistä se johtuu. Muuten sulla menee elämä ihan hukkaan.

Sun kannattaisi käydä juttelemassa jossain noista sun peloista. Pelkäämällä et pysty estämään mitään tapahtumasta jos on tapahtuakseen mutta pelkäämiseen on turha hukata koko elämänsä.

[QUOTE="a.p";23622647]sepä se miksi pidän itseäni niin huonona ja pahana?[/QUOTE]

Psykologi on oikeasti hyvä ihminen ratkomaan tällaisia asioita. Mulle valkeni todella moni asia kuin itsestään, kun sain ensin vähän apuja ammattilaiselta.

Ammattiauttajalle olisi hyvä mennä puhumaan peloista. Minullakin on ystäväpiirissä eräs mukava ihminen joka pelkää vaikka mitä, ihan absurdejakin asioita, esim. ei halua mennä Suomessa järveen uimaan koska pelkää haita. Aivan oikeasti, olen yrittänyt hänelle järkeillä asiaa monesti mutta kun hän pelkää haita niin hän pelkää. Huoh

Sinulla on jotain noitten pelkojen takana mikä pitäisi nostaa pöydälle ja hoitaa. Tällä "haikaverillani" on se että häntä lapsena kiusattu paljon ja hänestä on tullut arempi ja epäluuloisempi sen myötä :/

Ammattiauttajalle olisi hyvä mennä puhumaan peloista. Minullakin on ystäväpiirissä eräs mukava ihminen joka pelkää vaikka mitä, ihan absurdejakin asioita, esim. ei halua mennä Suomessa järveen uimaan koska pelkää haita. Aivan oikeasti, olen yrittänyt hänelle järkeillä asiaa monesti mutta kun hän pelkää haita niin hän pelkää. Huoh

Sinulla on jotain noitten pelkojen takana mikä pitäisi nostaa pöydälle ja hoitaa. Tällä "haikaverillani" on se että häntä lapsena kiusattu paljon ja hänestä on tullut arempi ja epäluuloisempi sen myötä :/

minuakin on kiusattu ihan pienestä asti olin niin pieni etten edes aluksi itse tajunnut että mua kiusataan. tää kiusaaminen on vaan jatkunut oikeastaan siihen asti että sain omia lapsia ja pääsin pois niistä piireistä. mutta aina aina jatkuvaa kiusaamista, alistamista, torjumista ja haukkumista...

mun on nytkin kamalan vaikea uskoa että avomieheni ylipäätänsä rakastais mua... ajattelen että sillä on varmaan joku muu syy olla mun kanssa kuin että haluaa ja rakastaa...

Mä pelkään syöpää ja kuvittelen kaikkien oireiden aina olevan syöpää. esim näppylä
Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja sain lääkettä. Nyt on paljon parempi ja mukava olla. Jos on paljon stressiä niin oireita ilmaantuu ja annosta pitää nostaa.
Hakisit apua.

Yhteistyössä