Muita odottajia joilla maha ei näy rv 24?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
Tuossahan se kysymys tulikin. =)

Mulla on se tilanne, että oon rv 24 ja mahaa ei juuri yhtään näy (tavallista enemmän), ei siis minkäänlaista vauvamahaa... Harmittaa kun kavereilla maha on pullahtanut esiin jo joskus rv 15 jälkeen. Olenko ainoa vai onko muitakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Pienimahainen odottaja:
Alkuperäinen kirjoittaja RippeR:
No eipä oikeestaan, eikä nyt rv 29+6:kaan näy esim villapaita tai nappipaita päällä.

Olette kuinka paljon ylipainoisia? Johtusko siitä kun mahaa muutenkin?

no itse olen ainakin bmi:ltäni alipainoinen, eli bmi on 19.. :) että mahaa ei todellakaan ole ylimääräistä.

vatsan näkyminenhän johtuu siitä millaisessa asennossa kohtusi on. Itselläni se on erittäin voimakkaasti kallistunut taaksepäin, eli vauva pystyi kasvamaan huomaamattomana sisälläni ja vasta loppuraskaudesta näkyi vähän uloskinpäin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Mulle ei ole kukaan sanonut miten paljon mun kohtu on kallistunut ja minne päin. "Pelkään" vaan, että maha ei näy koskaan toisille. :(

En mäkään tiedä mihin päin mulla on kohtu kallistunut, sitä ei oo koskaan sanottu..Istukka on edessä en tiedä vaikuttaako se siihen miten maha kasvaa..

Ja vielä tuohon ylipaino hommaan, tätä oon ihmetellyt monesti, miksi ihmiset luulevat että odottaja on ylipainoinen jos maha ei näy vasta kuin viimeisillään kunnolla?

Ja mua mietityttää se, että miksi kaikki luulee, että maha tulee heti näkyviin, jos olet alipainoinen tai muuten laiha odottaja?

mulla ei näkyny ekasta ollenkaan, tokastakin vasta joskus 35 vkon paikkeilla...

Ja miksi sen pitäs näkyä? Mulla ei ollu mitään tarvetta esitellä mahaani...

Ja vielä tuohon ylipaino hommaan, tätä oon ihmetellyt monesti, miksi ihmiset luulevat että odottaja on ylipainoinen jos maha ei näy vasta kuin viimeisillään kunnolla?

Ja mua mietityttää se, että miksi kaikki luulee, että maha tulee heti näkyviin, jos olet alipainoinen tai muuten laiha odottaja?

Sanoppa mulle sekin..

Kirjoitin tuon vaan kun multa on niin monesti tultu heti kysymään paljonko ON ylipainoa eli heti oletettu että olen ylipainoinen.

Mäkin painoin sillon normaalisti 52kg, rv 33 painoa oli 59kg.

Alkuperäinen kirjoittaja jos yhtään lohduttaa:
mulla ei näkyny ekasta ollenkaan, tokastakin vasta joskus 35 vkon paikkeilla...

Ja miksi sen pitäs näkyä? Mulla ei ollu mitään tarvetta esitellä mahaani...

Kyllä mä haluaisin, että mun maha näkyy. =) Olisi ihana silitellä sitä pyöreää palloa, pitää tiukkoja paitoja ja nauttia raskaudesta eri tavalla kuin nyt. Ehkä mä sitten olen jotenkin outo...

Miten sulla ei sit näkynyt ollenkaan koko raskauden aikana? Miten vauva mahtui kasvamaan sisälläsi ilman, että se näkyi ulospäin?

Joo,en mäkään ole ylipainonen ihan normi ja maha ollut aina littee ja hoikka.
Mulla 4 raskautta ja aina siinä 24-26 viikolla masu pullahtanut sillai ulospäin että sen huomasi ilman vaatteita.30 viikolta vasta näkyi selkeesti ulos ja musta tuntui tosi ikävän lyhyeltä raskausaika kun vain alle 10 viikkoa oli se ihana masu.

Lääkäriltä kysyin kun kaksosia ootin eikä masu näkynyt kuin vähäsen 20 viikolla.Sanoi että kohtu ihan oikeen kokoinen mutta kun on taaksepäin kallistunut kohtu,se vaikuttaa ja pienet luut lantiossa.Tä tekee sen että vauva/vauvat mahtuu kasvamaan luisessa lantiossa pitkään ja kun kohtu taaksepäin se kestää se "pullahdus" vähän kauemmin.

Mä olin kateellinen naisille joilla näkyi aiemmin.Vaikka 4 raskautta niin silti se aika masun kanssa oli niin lyhyt...
Vieläkin masua ikävä!!

Mutta siitä pullahduksesta,mulla tuli melko nopeeta sitten se masu kun alkoi pullahtaa,eli ihan kahessa viikossa tapahtu iso muutos.
Ollaan kuvattu joka raskaus eli dokumettia löytyy eikä ole ihan muistin varassa vaan!!

Yhteistyössä