muita n. -33kg tiputukseen Vol. 2!!!!

En minäkään osaa yhdistää lapsuuteen ylipainoani, tai ehkä siten et meillä ei tosiaankaan ollut mitään herkkuruokia syötiin todella tavallista ja yksipuolista kotiruokaa, oli ihme jos oli makkaraa tms. Osin se johtui varmaan siitäkin et vanhempani oli vanhan kasvatuksen saaneita, heillä ei ollut rahaa laittaa ruokaan ja asuimme maalaistalossa. Nyt sitten kun on rahaa ja tavaraa kaupassa sorrun herkästi ostamaan herkkuja ihan kuin siitä edestä etten niitä lapsena saanut. Ja olen surusyöppö, senkin tiedän ja tunnustan... lohdutan itseäni ruoalla, palkitsen oikein....

Aika hyvä raivari sulla, ja syystäkin, nyt ei varmaan saa kampaamoaikoja hevillä...
pikaista paranemista sulle.

Ja yritän muistaa tuon et viikarilla on kasvunhetki, vaikka se niin pirun vaikeaa välillä onkin..... :kieh:

Onpas täällä juttua tullut sitten eilisen...väsyttää kauheesti niin luin miten luin.

Mä olen aina ollut pyöreähkö,mutta varmaan ylipainoa alkoi kertyä 10veenä kun isälle muutin. Ei mekään roskaruokaa harrastettu,ihan kotiruokaa,mutta kaippa ne annokset ja karkit tähän on johtanut. Ja etten ole koskaan oppinu syömää vihanneksia/kasviksia. Sillon kun miehen kanssa yhteen muutettiin niin tuli paljon tilattua pikaruokaa ja ostettua eineksiä. Eipä ole hirveesti sellasia tänä vuonna meillä näkynyt,isännälle ja neidille joskus jos nopeesti on saatava purtavaa.

Tänään oli paino 76,9kg,että ei mitään uutta. Kyllästyn kohta omaan itsekuriini(ai mikä se on) ja samoihin vaakalukemiin. Tänää pitää paistaa kirjolohisuikaleita ja yrittää syödä maltillisesti kun kaloreitahan kalassa on...

[/b]HattiWatti78 välittäjä kävi. Ei syynännyt mielestäni mitään,ihan yleissilmäystä vaan. Arvioksi antoi 2000e enemmän kuin itse maksettiin vuosi sitten. Se ihan yllätti meidät koska ei haettu mitään voittoa tms.,lähinnä kunhan pois saa.Toi 2000 euroohan menee välittäjän palkkioon jos menee kaupaksi. Mies ei olisi ottanut kun keittiö+olkkari+kylppärikuvat,mutta kun kerroin mielipiteeni asiasta niin otti makkareistakin :whistle: Itteeni ainakin ärsyttää katsoa myytäviä asuntoja joissa tyyliin 2kuvaa,tai kerrankin oli keittiöstä 4kuvaa :eek: Ja kun makkarit me ollaan laitettu.

Nyt on kai mentävä kanakeiton pariin,ja sitten poika hereille.

Lapsuudesta Mä kävin koulua bussimatkan päässä ja päivät oli pitkiä.. Aamupalaks vetäsin kaakaokupillisen, ala-asteella söin koulussa mitä söin ja karkilla paikkasin loput, yläasteella kävin ehkä 3 kertaa ruokalassa.. siis kävin, söinköhän kertaakaan.. Äiti anto rahaa mukaan, ostin joka päivä valtsusta 2 karjalanpiirakkaa ja mars-patukan+ kotiinpäin tullessa jotain karkkia.. kotona oli aina ruoka-ajat, mutta söin jos maittoi.. eikä kukaan pakottanut. Menin töihin jo 16 vuotiaana ja siitähän ura aukes. Asuin kotona ja rahaa riitti aina kekseihin, herkkuihin jne. Kilot pysyi kohtalaisesti kurissa 20 asti, mutta sitten repes.. nyt oon jo reilusti ylipainoinenkun olen tällanen pätkä. Ne penskat joita mä ruokin saa terveellistä ja monipuolista ruokaa, jos ei maistu niin sitten ei . Seuraavan kerran ruokaa tulee kun on ruoka-aika ja välipaloja ei meillä syödä.. siis muut kuin minä salaa :'(

ellapuu Tuo lapsen menettäminen on varmastia asia, joka pistää arvot taas oikeaan järjestykseen. Niin kamalaa kun se onkin vois tehdä oikein hyvää meille kaikille. Sitä vaan vouhotetaan pienistä asioista ja menee muka niiin huonosti. Unohtuu tässä kovassa menossa että asiat on kuitenkin aika hyvin.. Pitäis osata nauttia jokaisesta päivästä, huomisesta kun ei tiedä.. Tuo vauva-juttu pelotti mua ihan kamalasti odotusaikana, kun meillä on perheessä tuo down-laps. Oli mennyt ultran seulasta läpi ja totuus selvis vasta kun alkoi syntymään ennenaikojaan.. Vaan hyvinhän tämä elämä kehitysvammaisenkin lapsen kanssa on sujunut. On vaan vaatinut vähän erilaisia ponnisteluja kuin tavallisen lapsen kanssa. Ehkä meillä on käynyt tuuri tämän asian kanssa.. ollaan päästy aika helpolla.

Nyt koulutaxia vastaan..

-Anu-

muoks.. pyydän ymmärrystä.. näppäimistä loppuu patterit ja kaikki kirjaimet ei tule..tosin lisään sekaan myös ylimäärisiä näillä nakki-sormillani.. Jälkikäteen tekstin korjaaminen on niiiin rankaa että en millään enään viitsisi.. koettakee kestää immeiset..

Terv. nimim. 1/2 savolaista 1/2 suomenruotsalaista.. Asun lähellä Bemböleä ( = Hölmölä ) ehkä ihan oikeassa paikassa..

Ilmottelen vaan viikon painon, joka oli eilen 124,8kg :kieh: :kieh: Hurrrrja -100g pudotus.
Syö motivaatiota tällanen |O Tosin ihan oma vika :ashamed: Miehellä oli synttärit sunnuntaina ja kaffepöydässä oli täyskäriä ja keksiä, joita piti sitten kaksin käsin ahtaa *porsas!*

Iltaa tai melkein taas yötä!

Tämä päivä on sujunut vauhdikkaasti. Aamulla pöllytin nuo kaksi oksennus ja ripulitaudista eloonjääneet jälkeläiseni suihkuun, vaihdoin kaikkien lakanat ja desinfioin molemmat vessat. Jossain välissä kävin myös kuopuksen kanssa leikkikentällä parantamassa maailmaa.

Syödä olen muistanut mutta tälläkertaa ihan terveellisesti. Nutriletilla aloitin kauniin aamun ja siitä oli hyvä jatkaa kaalilootalla. Illalla kävin myös lenkillä, niin että olo on nyt kerrassaan mainio :)

Meinasin kyllä masentua kun katsoin itseäni ilkosillani peilistä :ashamed: Aivan kaamea röppövatsa, miten ihmeessä olen moisen vattan suostunut mukaani ottaa? Kyllä siitä pitää eroon päästä. Aivan kamalan runsaat oli myös tissit ja jalat! Huh-huh, mamma tarpomaan vaan lenkille aina kun ehtii. Näin on!

* :heart: Alma*

Paino on sitten +200g eli 85.9kg Ihan olen ollut taas kiltisti pisteillä, mutta paino on vaan kiikkunut tuossa hujakoilla. Mitähän mahtaa olla ens viikolla. Edellinen pudotus oli kyllä niin niin "iso" :LOL: että siinä oli pakko olla mukana joku nestevajaus.. Tai sitten mun kroppa sitkuttaa samoissa lukemissa useamman viikon ja humpsauttaa kerralla enemmän.. Eilen oli joku ruokahaluton päivä. Voitteko kuvitella että suklaanhimo iski illalla ja pisteitä tutkiessani niitä olis riittänyt koko levyn määrälle.. Taidan olla tulossa kipeäks tai sitten mua siunataan jo toisilla luomu-menkoilla tänä vuonna :LOL: Kaikki ei kuitenkaan ole nyt ihan normaalia.. Ei koskaan ikinä milloinkaan ole ollut noin sairaasti pisteitä iltasella jäljellä.

Lenkit on tainneet karista tuohon yhteen päivässä. En meinaa enään keretä aamulenkille, kun on niin kamalasti kaikkea touhua. Kesäkuun alusta vaakalaudalla on myös tuo päivälenkki. Täytyy vaan olla tosi tarkkana tuon ruuan kanssa, kun ei ole noita lenkin tuomia varapisteitä..

Tänään on taas porkkanakeitto-päivä.. Mulla alkaa kohta iho kellertää.. Kauankohan tuo soppa oikein maistuu..

SydänAlma
Minäkin vetäisen aina aamusella nutrin. On kamala nälkä ja kiire. Ja mun herkkä prinsessan kurkku ei pysty nielemään aamusella mitään terveellistä.. Jos kokiksella ja pullalla vois päivän aloittaa niin hyvin uppois.. :D

Ja vielä tuosta painosta.. Kun oppis ottamaan sopivan rennosti tän laihiksen. Tän pitäis kuitenkin kestää loppuelämä, eikä koko aikaa voi ajatella syömisiä. Herkkuja sopivassa suhteessa muuhun.. Jos tänään herkuttelen ei se tarkoita että putken pitäis kestää koko viikkoa.. Ihan selkeä syömisongelma vaikka ei olekaan anoreksiaa tai bulimiaa. Miten oppis suhtautumaan luonnollisesti ruokaan.. Help.. |O

-Anu-

.................................lähtökg/cm...........VK kg/Pudotus.....Tavoite
Iines79 .............116kg/169cm............ - kg/ - kg................70kg
Jennan äiti ........86kg/153cm..........76,9kg/-0,2kg........60-70kg
Kiin ...................129kg/184cm...........124,8kg/-0,1kg......100kg
Taata ................80kg/152cm...............- kg/ - kg................57kg
nöpö80 .............89,3kg/158cm........77,5kg/+/-0kg.....alle 60kg
martsu76 ...........92kg/158cm............. - kg/ - kg................70 kg
ellapuu ..............92kg/163cm............. - kg/ - kg.................70 kg
anuaanua ..........89kg/158cm...........85,9kg/+0,2kg............70kg
niinuliinu ...........128kg/175cm............. - kg/ - kg................99kg
Röntän Tönttä....88,7kg/163cm........85,8kg/+0,8kg............70 kg
SydänAlma.........96,4kg/168 cm........... - kg/ - kg..........68-70kg
Ruoste................97kg/166cm.............. - kg/- kg............67-70kg
nuppu1982........100kg/168 cm............. - kg/ - kg....alle 70 kg

Masua kasvattavat ja tasapainoilevat:

HattiWatti78......117,7kg/172cm........104,6kg/+0,6kg

Huomenta,

Mä en nyt ole aivan varma, että onko tuossa kaikkien painonsa ilmoittaneiden lukemat. Jos jollain puuttuu koko rivi, niin olkaa hyvät ja tehkää mulle rivi valmiiksi :whistle:. Mä oon poistanut tiedot jos henkilö ei ole "ilmoittautunut" palstalla viime aikoina.

Sitten tuossa kun selasin viestejänne, niin onko mulla mennyt jotain totaalisesti ohi vai onko RöntänTönttä raskaana?!? Muistaakseni luin maanantain viestistä, että vauva on mahassa. Kuinkas uusi juttu tämä on? Jos uusi niin paljon onnea :flower:, jos olet jo aikaisemmin kertonut, niin pyydän anteeksi etten ole huomannut aikasemmin :ashamed: . Kumpi on oikea vaihtoehto? Jos vauva on tosiaan masussa niin sitten huiskis huiskis HattiWatin kanssa samaan listaan :) .

Iines79: Mulla lähtöpaino oli 96,5 kg. Noin pyöreästi. Niin monta kertaa olen painonpudotuksen aloittanut etten enää muista mikä milloinkin oli lähtöpaino. Maanantaina punnitsin. Tällöin paino oli 95,4 kg ja tänään (että pääsisin rytmiin mukaan) 94,8 kg Tavoitepaino olisi tosiaan 70 kg. Jää nähtäväksi milloin sen saavutan kun vielä imetän mutta viimeistään vuoden päästä kesällä pitäisi olla niissä lukemissa.

Nyt on tavoitteet mulla selkiytyneet! Tavoite kun selkiytyi niin alkoi pikkuhiljaa tapahtumaankin. Ruokavaliota en ole nyt rukannut ja jos paino tippuu liikunnan lisäämisellä niin en rukkaakaan. Maito loppuu jos liian nopsaan pudottelen ja ei ole hyväksi vauvallekaan.

Imetyksen lopettaminen on käynyt monta kertaa mielessä. Vielä en ole ryhtynyt sanoista tekoihin. Tyttö syö toisinaan ihan huvikseen yöllä (sille minusta ainakin tuntuu!). Lähes 10 kk:n ikäinen pitäisi selvitä ilman syöttöjä yön yli. Tytölle on ihan hyvästä että vielä imetän kun hänellä on maitoallergia. Jospa hän siedättyisi niin ettei tarvitse korvikkeita antaa vaan voidaan siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Ei syö vahingossakaan soijakorviketta! Eli kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä!

Eilen kävin kuntopyörällä polkemassa 9 km lenkin. Hikilenkki olikin. Poljin aika nopsaan eli korkealla sykkeellä. Hyvä olo tuli vaikka oli rankka lenkki. Muistankohan minä juoda riittävästi kun nesteitä poistuu enemmän kuin ennen. Täytyy kiinnittää siihen huomiota.

Keskimmäinen kävi herättämässä pienimmäisen, joten täytyy lopetella :wave:

että viikonlopun syömiset hmmm ja eilinen ku TAAS kerran sorruin ja ostin kaupasta irtokarkkeja :ashamed: nostivat painoa niinkin huimasti ku +800 :headwall: ja kyllä ottaaa päähän ja urakalla |O eli paino taas 86.2

Iines79 jos vaan viitsit niin haluaisin listaan tän aamun painon joka oli 76,2kg, eli -900g viime viikkoon :D Eilen kun oli aika paha lukema...

Kyllä suosittelen vähäistäkin liikkumista kaikille kun siitä hyvästä voi sitten kahvin kanssa syödä vaikka pari piparia :whistle: eilen tosiaan vetäsin 1 1/2 suklaatäytekeksiä,painoltaan 22g/kpl niin hitusen kadutti kun laskuriin merkkasin,n. 150kcal tosta vaan :eek:
Ilman illan kävelylenkkiä olisi voinut jäädä iltapala heikonlaiseksi. Hirvittää jo kun työt loppuu 4 1/2 viikon päästä niin ei tule enää rataslenkkejä. Tänään olin reipas ja tulikin 1h käveltyä aamulla.

anuaanua sanos muuta että ei tämän pitäs mikään pikadieetti olla. Mutta kuinka pystyy jatkamaan näillä eväillä kun paino on ok? En usko että itse jaksan ihan näin,mulla on tosi ykspuolista ruokaa yleensä... Kohtuus pitää vaan muistaa... Ja ihan kamalaa jos tulevassa mahd raskaudessa lihonkin jotain 20kg,olis kauheeta kun ekastakin tuli vaan 7kg :eek:

Malttia jälleen kaikille!

Lenkki tehty..

Aamun shoppailin Sellossa ja äsken kävin pakollisen nukutus-kierroksen =)

Turhaan hehkutin sitä suklaalevyn pistemäärää..Tässä olen lueskellut kaikki oppaat jotka löysin ja tiedot kyllä vaihtelee, mutta ei mulla kyllä ihan noin paljoa niitä pisteitä ollut jäljellä.

Kauppareissulla vetäsin suklaapötkön kun meinas taju lähteä.. Vinkki vinkki.. yhdellä nutrilla ei pärjää 5 tuntia varsinkaan jos kävelee koko ajan.. :LOL: :LOL: Olis ollut nyt sen "banaanin" paikka. Kuinkahan kamalia kaloripommeja ne välipalakeksit oikein on.. täytyy tutkia..

Jennan äiti Kyllä me tää paino-asia hallitaan ja pidetään mielessä vaikka raskauduttaiskin.. Mulla ainakin tulis syötyä varmasti terveellisemminkin kuin nyt, jo ihan niiden sokereiden takia. Vauvveli motivoi pikkusen paremmin kuin tyhmä peili, jonka saa tarvittaessa höyrytettyä suihkun aikana :kieh:
Mulle painoa tuli n. 13-15 kg ja paria kiloa vaille ne oli lähteneet kuukauden sisällä. En edes imettänyt kuin muutaman viikon.. Sitten panostinkin syömiseen ja otin reilusti kiloja takaisin. 83 painoin kun aloin odottamaan.. Tuo meidän vekara ei oikein osannut arvostaa tissiä.. Tissin kun lykkäs suuhun tavalla tai toisella.. Vekara oikein yökkää.. Pullosta oppi juomaan ja tissittelyt jäi. Aluks yritin kyllä pumpata, mutta... aika hankalaa se oli tuskin maitokaan oli vielä edes kerennyt nousta. Oli muuten silloin pikkusen huono-äiti fiilis. Toivottavasti kiinnostuu naisten rintavarustuksista hieman enemmän isompana poikana :LOL:

Olen yrittänyt asennoitua/ varautua kesään keksimällä jo nyt paljon tekemistä. Jos jään vaan hiekkikselle penskojen kanssa niin aivan varmasti ehdin syödä paljon.. Mutta jos ollaan menossa eväiden kanssa tai ilman niin liikettä tulee pakosti ja syömiseenkään ei jää niin kovasti aikaa. Syksyllä nähdään toimiko suunnitelma B)

Jos sovittais ja läppästäis kättä päälle että ei kadota lopullisesti kesän aikana |O Vaikka menis ihan persiilleen koko homma ( kiva asenne jo valmiiks |O ) niin täällä roikutaan. Tämä porukka on jotenkin niiiin mukava, oikea kotiäidin henkireikä :hug: :hug: :hug: Ja jos onnistutaan lisääntymään niin eikun roikutaan vaan edelleen täällä.. :LOL:

-Anu-

Voi kökkö miten mun pinna on tänään tiukalla... :ashamed: Meinasin äsken pärähtää työkavereille mutta sain pidettyä mölyt mahassani. Asia on kyllä inhottava ja vanhanaikaista koulutustason mukaan lajittelua. Mä kun en ole samaa tasoa kun suurinosa, niin mua kohdellaan silleen ikävästi kakkaduuneilla (mä kun en ole tohtori vaan ihan ammattikorkean käynyt surkimus). Nakit on tyyliä "tyttö tossa on rahaa, käytkö ostaan kuppilasta mulle eväät", "kahvipannussa ei oo kahvia, keitätkö" ja henkilö on juuri seissyt itse kahvipannun vieressä ja olis voinut samassa ajassa keittää itselleen kupin kahvia. JA KUN KAHVIN LAITTAMINEN EI OLE MUN DUUNI |O !!! Onneksi vaan 45+vuotiaat on täällä näitä ajatuksiltaan vanhanaikaisia.

anuaanua: Minä ainakin aion pysyä teitä rasittamassa näillä valituksillani ;) . Mä kans tykkään hirmuisesti meidän porukasta, kun puhellaan kaikkea mahdollista läskeistä vauvoihin ja parisuhde-asioihin :LOL: .

Mä en vieläkään ilmoita painoani. Vaa'alla oon käynyt mutta tulos on niiiiiin paljon plussalla etten kehtaa ilmoittaa :ashamed: . Ens viikon maanantaina uudella alulla. Mä lasken kesällä sen varaan, että kun ollaan muutettu, niin meidän savikasatontti tarjoaa mulla paaaaaljon pakollista hyötyliikuntaa. Mä olen ihan älytön puutarha-ihminen. Istuttaisin jos jotakin rehua mutta pohjatöitä on vielä todella runsaasti. Eli koko kesä ja syksykin menee pihalla kökkiessä :D . No, eka hommataan kaivinkone tekemään isommat asiat ja sitten Iines tarttuu lapion varteen.

Alkuperäinen kirjoittaja Mandi:
Iines79: Mulla lähtöpaino oli 96,5 kg. Noin pyöreästi. Niin monta kertaa olen painonpudotuksen aloittanut etten enää muista mikä milloinkin oli lähtöpaino. Maanantaina punnitsin. Tällöin paino oli 95,4 kg ja tänään (että pääsisin rytmiin mukaan) 94,8 kg Tavoitepaino olisi tosiaan 70 kg. Jää nähtäväksi milloin sen saavutan kun vielä imetän mutta viimeistään vuoden päästä kesällä pitäisi olla niissä lukemissa.

Nyt on tavoitteet mulla selkiytyneet! Tavoite kun selkiytyi niin alkoi pikkuhiljaa tapahtumaankin. Ruokavaliota en ole nyt rukannut ja jos paino tippuu liikunnan lisäämisellä niin en rukkaakaan. Maito loppuu jos liian nopsaan pudottelen ja ei ole hyväksi vauvallekaan.

Imetyksen lopettaminen on käynyt monta kertaa mielessä. Vielä en ole ryhtynyt sanoista tekoihin. Tyttö syö toisinaan ihan huvikseen yöllä (sille minusta ainakin tuntuu!). Lähes 10 kk:n ikäinen pitäisi selvitä ilman syöttöjä yön yli. Tytölle on ihan hyvästä että vielä imetän kun hänellä on maitoallergia. Jospa hän siedättyisi niin ettei tarvitse korvikkeita antaa vaan voidaan siirtyä suoraan tavalliseen maitoon. Ei syö vahingossakaan soijakorviketta! Eli kärsivällisyyttä, kärsivällisyyttä!

Eilen kävin kuntopyörällä polkemassa 9 km lenkin. Hikilenkki olikin. Poljin aika nopsaan eli korkealla sykkeellä. Hyvä olo tuli vaikka oli rankka lenkki. Muistankohan minä juoda riittävästi kun nesteitä poistuu enemmän kuin ennen. Täytyy kiinnittää siihen huomiota.

Keskimmäinen kävi herättämässä pienimmäisen, joten täytyy lopetella :wave:

pakko heittää kommenttia:meillä kahdella maitoallergisella oli vauvana sellainen tilanne,että eivät sietänet soijaakaan yhtään!
Nyt kyllä kun ovat 4v ja 7v niin käy molemmille,mutta aiemmin ei mitenkään..
nyt olisi tarkoitus taas testata tuo vanhempi että joko kestää maitoa..viime altistus puoli vuotta sitten..

ellapuu No nyt päästiin asiaan.. Tuota maitoallergiaa tai jotain sinnepäin olen pitkään pohtinut..Sanoppa oma mielipiteesi.. Ollaan käyty läpi kaikki kaupan vauva-maidot ja ainut joka sopii on nannin jauhe. En kyllä ole kokeillut niitä sairaan kalliita allergia-jauheita.. No nestemäisistä maidoista pojan vatsa reagoi samantien. Alkaa kamala ilman kerääntyminen ja mahan vääntö. Ja kun kakka tulee housuun se polttaa siinä silmän räpäyksessä pyllyn ihan vereslihalle.
Maidon-vellin ja vauva-jugurtin jälkeen yrjöää ihan kaaressa, vielä reilun 7kk ikäisenäkin. Nyt juo maitoa n.3-4dl/vrk ja loput sotken jauheen ruuan sekaan, juo vettä ruokajuomana. Hyvin on kasvanut ja on kaikin puolin kehittynyt ihan ok.
Olen miettinyt että ratkeaakohan tää mysteeri kun siirrytään oikeaan maitoon vai leviääkö koko homma siinä vaiheessa käsiin.. Mulle maito ei sovi, en ole allerginen tai hyva-kavereita, mutta joku siinä vaan mättää..Uusin riesa on atooppiset läiskät jotka vaan lisääntyy rasvauksesta huolimatta.. Eivät vielä aiheuta häiritsevää kutinaa, ainakaan poika ei raavi niitä..

Osaatkos valaista mulle mistä vois olla kyse..

-Anu-

Alkuperäinen kirjoittaja Iines79:
Huomenta,

Mä en nyt ole aivan varma, että onko tuossa kaikkien painonsa ilmoittaneiden lukemat. Jos jollain puuttuu koko rivi, niin olkaa hyvät ja tehkää mulle rivi valmiiksi :whistle:. Mä oon poistanut tiedot jos henkilö ei ole "ilmoittautunut" palstalla viime aikoina.

Sitten tuossa kun selasin viestejänne, niin onko mulla mennyt jotain totaalisesti ohi vai onko RöntänTönttä raskaana?!? Muistaakseni luin maanantain viestistä, että vauva on mahassa. Kuinkas uusi juttu tämä on? Jos uusi niin paljon onnea :flower:, jos olet jo aikaisemmin kertonut, niin pyydän anteeksi etten ole huomannut aikasemmin :ashamed: . Kumpi on oikea vaihtoehto? Jos vauva on tosiaan masussa niin sitten huiskis huiskis HattiWatin kanssa samaan listaan :) .
Hih, joo raskaana ollaan . La 1.8 että parisen kuukautta vielä ku jaksais tän mahan kans. Neuvolassa oon kysyny isteistä niin ihan ok laskea ja oon lisänny 2 päivälle, tulee syötyy paljon terveellisemmin näin :D Kiitosta vaan onnittelusta :heart:

anuaanua mä kovasti suunnittelin ennen esikoista että alan syömään kasviksia ja terveellisemmin...No eipä se oikein toiminut kun terveys oli loistava ja raskaus eteni loistavasti. Painoa oli mullakin päälle 83kg raskauden alussa,ja sokerirasitukseenhan mä jouduin,mutta ei lukemat heilunut mihkään. Ei voi olettaa ettei seuraavalla kerralla sairastuisi,joten en ajatellutkaan repsahtaa jos raskaudun.

Tämä palsta on todellakin loistava paikka,me ei edes olla heinäkuuksi suunniteltu mitään joten kotonakin valitettavasti taidetaan paljon olla...
Ei hitsi suihkuun pitäs vääntää ittesä. Mulla ollu kauhee väsymys eilen ja tänään,samoin pinna niiiiiiin kiree että ukonkin kanssa aika hiljasta,ärsyynnyn aivan mitättömistä pikku jutuistakin :ashamed: Eikä tuo neiti auta asiaa kun juoksee 20 kertaa sängystä pois,enkä voi seurata ohjelmia... Elämä on.

Heips kaikille!!!

Täällä tökkii tämä touhu ihan perkuleesti... en vain saa iteä niskasta kiinni ja en kyllä ole etes yrittänytkään. tänään paino oli 72,4kg muistaakseni sama ku jokunen viikko sitten mutta viimeviikolla pääsin jo tulokseen 71,4 mutta sen koommin tuollaista ei ole sitten näkynytkään.
Päätin tänään että kun ensi viikko ollaan reissussa niin se viikko saa mennä vielä lepsusti mutta sitten tähän on tultava taas kyllä stoppi. tämä kuukausi on tainnu mennä niin ettei juuri grammaakaan ole tippunut.
Mutta palaillaan taas, ensi viikolla tuskin pääsen koneelle mutta sen jälkeen sitten.
Taata

Aurinko paistaa ja ulkona on jo kuuma!!
Herätys oli sitten klo.4.. Miten ton pikku-ukkelin sais tajuamaan että kannattaa kakata illalla ja syödä niin paljon kun vaan tarjotaan |O Eihän se uni tullut silmään kun olin tuota aikani vessassa puunannut, puuroa meillä keiteltiinkin jo viideltä :|

Pistin kaikki kukantaimet pihalle, naapurit vaan hymyilivät kauniisti kun tuolla kukonlaulun aikaan kaivelin kukkapenkkejä.. Joo, mulla saattaa olla pikkusen hullunleima.. :LOL: Meni ihan hermo noihin kukkakärpäsiin, oikein päättivät pistää jotkut lisääntymiskamppanjat pystyyn ja kärpäsiähän riitti. Täytyy pistää loppuihin kukkiin myrkyt kun lähdetään pihalle.

Paino oli eilen päivällä 200g vähemmän kuin oli aamulla ollut, sitten söin lasagnea ja ou nou, nyt ollaan taas oikein huippulukemissa.. oma vika, kuka käski..vaan oli se hyvää :/

Me lomaillaan just niin pitkälle että keretään illaks kotiin nukkumaan :LOL: Taitaa rajoittua noihin pääkaupunkiseudun nähtävyyksiin..

Nyt hommiin, että keretään seuraavalle rastille ajoissa..Mukavaa päivää kaikille

-Anu-

Hyvät kanssasisaret!

Jatkossa jos esitän hiukankin vaihtoehtoa lipsua laiharistani jollakin tekosyyllä (kuten juhlat ja kiireet yms) niin nalkuttakaa ja nimitelkää isoksi lehmäksi TAI JOTAIN edes. Mä kävin vaa'alla ja voi elämä sentään
! Jatkan tiukkaa linjaa tästä aamusta. Ja jos yo-juhlissa ja miehen synttäreillä syön liikaa, niin maanantaina jatketaan extra-tiukkaa linjaa. Ja jos siihen mennessä on selvinnyt oonko raskaana ja jos en ole, niin testaan niitä Nutriletteja. Näin. Tämä on suunnitelma.

anuaanua: Meidän pikkujätkällä oli samanlainen vaihe, muistaakseni siinä 8-10 kk ikäisenä, että kakka tuli aina aikaisin aamulla tai aamuyöstä ja sit joko oli peppu ärhäkkään punainen tai herättiin todella aikaisin. Meillä vaan lapsukainen ei vieläkään herättele aamulla. Ellei ole ollut hereillä jo reippaasti toista tuntia, joten yleensä oli niin, että tortut oli väännetty aikoja sitten ja peppu oli huonossa kunnossa :/ .

Taatalle ja Katarille paljon tsemppiä!

Lomasta: Niin mikä loma? Varmaan muutetaan ja siivotaan ja kierretään huonekalukauppoja koko se kolme viikkoa. Eli kotona oon minäkin. Reissut on varmaan päivän juttuja Zoolandiaan ja Muumimaailmaan kun molemmat kohteet on tässä lähellä. Särkänniemeen tekis mieli mut ei taideta vielä tänä vuonna mennä ellei omaksi huviksi lähdetä. Mun vanhemmilta on taas sinne lyhyt matka.

Onpas täällä töissä hiljaista... No, saanpa olla rauhassa :D . Kaunista päivän jatkoa jokaiselle!

-Iines-

Ellapuu: Tuo sama on tullut mullakin mieleen että toi soija kävisi pienen mahaan tai jotain. Suurin määrä mitä on mennyt oli 60 ml. Sen jälkeen tuli stoppi eikä ole suostunut juomaan enää ollenkaan. Maitoallergia on diagnosoitu ja soija korvikkeena. Rahatilanne sellainen että konkurssi tulee jos joutuu ostamaan niitä 50 e korvikkeita!

Tänään menen uimaan! Jee! Ikävä kyllä flunssa tekee tuloaan. Kurkku kipeä, muita oireita ei vielä ole. Toivottavasti menee tällä ohi! Uintia en kuitenkaan anna tämän häiritä.

Lääkärissä käyty.. Sokerit ok, paino voi kuulemma junnata pitkäänkin samoissa lukemissa vaikka mitä tekis.. Sain kyllä säälivän katseen :kieh: kun kerroin tästä mun urakasta. Kilppari-kokeisiin sain varmuudeksi lähetteen, mutta tuskin niissä on häikkää.
Kauankohan jaksan tätä kyttäämistä jos tuloksena on +/- 200g. Pakko joskus on näkyä jotain..

No samalla pyysin poitsulle lähetteen maito-hommien tiimoilta, eipähän tarvitse enään pähkäillä. Täällä on toinen jolla ei oikeesti ole varaa ostaa niitä 80 egen soija-purkkeja.. Kuinkahan pahaa jälkeä oikeesti tulee, jos vähän oikastaan siinä hommassa :'( :'( saakohan noista kauramaito jne. muista kaupan vaihtoehdoista tarvittavat rakennusaineet.. Ja samalla katsovat mitä sen kalan kanssa tehdään :D Jos vaikka oikeesti syödään pari kertaa sitä siellä :LOL: Täytyykin nyt miettiä ja laittaa valmiiks ylös noi hedelmät joista tulee reaktioita, ei niitä sitten kysyttäessä muista.

Iines79 Joku henkinen painostus vois antaa mullekin vahvistusta tähän hommaan.. Meidän 2:lla ihanalla luokanvalvojalla oli aikoinaan tapana sanoa mokattuaan, että ruoskivat toisiaan kulmantakana. . Ja asia tulis sillä sovitettua. Kun valmistuttiin ostettiin näille pinkit raipat :LOL: Siinähän sitten mätkivät toisiaan..

Ovuloivat ihmiset huomio !! Tuntuuks munasarjojen kohdilla sellasta menkkamaista jomotusta ja painetta. Pientä särkyä?? Sen pistävän kivun tunnen, mutta tämä "viikon" jomotus on täysin uus tuttavuus. Tai sitten oikeasti on tulossa ne luomu-menkat?? Voisko yks raskaus oikeasti saada aikaan tällasen ihmeparantumisen :LOL: :LOL: tän 20 vuoden aikana mulla on ollut keskimäärin 2-4 menkat vuodessa, ilman teroja. Jos nyt alkais toimia ihan ittekseen ja kunnolla :) Ja sitä ovulointiahan tietysti toivon, ne menkat sais sen jälkeen jäädä tulematta ;)

Nyt myyrän-hommiin eli kaivamaan äitienpäiväruusut kukkapenkkiin..

Heips..

-Anu-

Yhteistyössä