Muita masuun piikittäjiä? (marevan, fragmin, tms)

niin ja tosta epiduraalista on kuulema olemassa joku yleinen käytäntö, sen voi ottaa selville äitiyspolilla käydessään. Miulla ainakin on useampi ultra ton piikityksen takia; koko raskauden aikana vissiin yht. 5 tai 6 ultraa.
Miulekaan se yleinen käytäntö ei ole vielä selvinnyt, mutta pitää muistaa vaikka maanantaina kysyä kun miula on taaaas kontrolli:)
Viime synnytyksessä sain epiduraalin kun olin piikittänyt lasketun ajan jälkeen vaan puolet ruiskun annoksesta päivässä. --ja edellisen kerran aamulla, synnytys alkoi siis illalla ja epiduraalin sain varmaan joskus ennen puolta yötä.

Hei kaikille, vinkistä löysin tämän pinon, kylläpä meitä on monta! Itse olen nyt muutaman päivän piikittänyt fragminia, mulla on perinnöllinen geenivirhe mikä lisää laskimotukoksen riskiä. Nyt on rv 37 menossa ja piikitän 6 vkoa synnytyksen jälkeen.

Monia huoletti epiduraalin/spinaalin saaminen synnytyksessä. Mulle Taysin sisätautilääkäri määräsi fragminia 2 pienenä annoksena päivässä, silloin se ei kuulemma vaikuta puudutuksen saamiseen. Ihmetteli, miksi muualla annetaan 1 iso annos päivässä. Jos asia kovasti huolettaa, kannattaa kysyä lääkäriltä tätä mahdollisuutta!

Luce 36+2

Hiphei, minäkin nyt täällä!
Kiva et on muitakin samassa tilanteessa... Vaikka tietenkin ois paras, ettei kenenkään tarvitsis pistelllä!

Mun piti aloittaa varmuuden vuoksi Klexane heti kun testi oli plussaa. Maanantaina menen ekaan ultraan ja siellä keskustellaan varmaan myös Klexanesta. Mä oon pistellyt nyt 40mg aamuisin. Ja on kyllä inhottava piikki! Eikö sitä vois saada jotenkin ohuemmalla neulalla? GRRR...

Mulla on sama geenivirhe FII, kun Susangilla. Ei kyllä ole ikinä oireillut, eli ei laskimotukoksia yms. Mutta huolestuttaa keskenmenon riski, jos ei käytä tota Klexanea. Joten ihan tunnollisesti sitä pistelen.

Kurjaa, jos pitää pistää vielä synnytyksen jälkeenkin..

J84
Huomenta :wave:

Täällä olisi yksi geenivirheen perijä joka aloittaa piikittämisen aina tuossa rv25 kohdalla ja sitä jatkettiin 6vk vielä synnytyksen jälkeen. Kahden aikaisemman raskauden kohdalla olen piikittänyt Fragmin 25000 IE/KY anti-Xa/ml ja hinnaltaan 25kpl laatikko oli 128,77?, aamulla 0,2ml = 5000 yksikköä ja illalla 0,2ml = 5000 yksikköä. Toi geenivirhe on periytynyt mun isältä, sillä on Faktorin III mutaatio, lääkkeenä myös Fragmin ja mulla on Faktorin V mutaatio, pojille se ei ole onneksi periytynyt. Mun kaksi serkkulikkaa (ovat vielä sisaruksia keskenään) kantavat myös periytyvää geenivirhettä isän puolella, mutta heillä se on lievempänä, muistaakseni joku F ? Leiden ja käyttävät Klexanea. Onkohan mulla mitään mahkuja tuohon Klexaneen ja vielä, kun se on paljon halvempaa kuin Fragmin tai ainakin heidän 50kpl paketti oli puolet halvempi kuin minun 25kpl. Edellisen synnytyksen jälkeen pudotin painoanikin (TAYS:n hematologi jaksoi tuosta painosta aina rutista), että seuraavassa raskaudessa en painon takia ainakaan tarvitsi tuota Fragminia noi vahvana...mitä vahvempaa sen kalliimpaa :/ Niin ja käyntejä tuon hepariinihoidon takia TAYS:ssa on 5-6kpl ja joka kerta on myös ultra.

Edellisessä synnytyksessä en käyttänyt kivunlievityksiä juurikin siksi, että voin pistää normaalit annokset välittämättä siitä, että saisinko epiduraalia vai en. Saman aion tehdä tämän kolmannen kohdalla, sillä synnytyksestä jäi niin hyvät muistot.

Täällä yksi piikittelijä :wave:

Mulla Leiden m faktori V ja klexane piikki mennyt vk 6 alkaen. Jatketaan sitten synnytyksen jälkeen tableteilla 6 vk. Piikki menee aina kerran päivässä ja olisko ollut 0,4ml.

Jellona84 se on samaa hommaa se Leiden mutaatio Faktori V kaikki =) Hoitona joko klexane tai Fragmin. Riippuu vissiin lääkkeen määrääjästä yms.

Mitään muuta haittaa ei tuosta taida olla kuin se ettei perätilan kääntöä voi verenvuotoriskin takia tehdä ja tosiaan ennen synnytystä 12 t pitäisi olla ottamatta lääkettä. Epiduraalin kai saa silti, mutta olisi hyvä jos siinä olisi se väli. Noissa lääkkeissähän se vaikutusaika katkeaa eli eivät säily elimistössä. Mullekin lääkäri muistutti (kun välillä jäänyt piikki väliin) ettei yksi vielä mitään mutta älä unohda kahta. Laskin et 16 piikkiä on jäänyt väliin raskausaikana. Nyt pitää lopussa skarpata! Vaikka koko raskausajan nuo on yhtä tärkeitä muistaa ottaa! Se tulppariskihän on alusta saakka ja jossain on myös tutkittu alkuraskauden keskenmenoja liittyen juuri näihin geenivirheisiin.
Mulle ei ainakaan sanottu etten saisi halutessani epiduraalia. Sitä vaan sitten seurataan vissiin hieman normaalia tarkemmin.

Caro + masukki 35+4

Hei,

Lääkäri soitti tänään ja sanoi, että minulta on löytynyt factor v leiden geenivirhe. Tämä tuli ilmi, kun minua tutkittiin kohtukuoleman jälkeen (rv 41+2). Uusi raskaus on haaveissa ja pyörryn jopa verikokeesta, onko tuo piikitys ainut hoitokeino? Kauhistuttaa tuo ajatus, mutta pakkohan siihen on ryhtyä, jos muita vaihtoehtoja ei ole.

Yhteistyössä