mUITA KETÄ HALUIS LAPSEN MUT MIES EI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä kaksi lasta jo ennestään ja haluisin kovasti vielä yhden. Mies ei ole asiasta yhtään innostunut, vaikka olen kuumeillut asiaa jo reilun puolivuotta. Täytyykö mun oikeesti vaan hyväksyä asia et me ei saada enää sitä kolmattalasta? Vai kantsiiko vielä yrittää taivutella?
Miten teillä on asian kanssa tehty lopulta?

Meillä väännetään kättä siitä ekasta... Mä kuumeillut jo kauan mutta mies vaan ei lämpene. Tuttavapiirissä aika hankalia vauvoja ollut ja siks kai empii... Mutta ehkäpä se joskus lämpeää. Teillä sentään jo kaks lasta. Mutta mä ehkä vaivihkaa yrittäsin jutella et miks ei haluais kolmatta ja sit ehkä vaan sillontällön juttelisin että ois se niin kiva jos meilläkin ois vielä vauva...

Meillä... Eka lapsi olis kyseessä. Mies on viime aikoina ilmoittanut ettei tiedä haluaako koskaan lapsia (ennen halusi), en tiedä mitä teen, itselleni se olisi niin tärkeää.

Me odotetaan nyt kolmatta. Kaikki lapset on olleet ihan yhteinen toive, ei taivutteluja kumpaankaan suuntaan.

Jos mies kuitenkin jossain vaiheessa olisi sitä mieltä, että ei enempää, niin sitten minäkin tyytyisin olemassaoleviin.

Kaikki lapset olen miettinyt myös sillä mielellä, että pärjäisin yksin niiden kanssa.
Mutta en halua ehdoin tahdoin hankkia lisää lapsia, jos mies ei ole jo idea-vaiheessa hommassa mukana. Arki kun on helpompaa kun lasten isä ihan omasta tahdostaan haluaa osallistua lasten kanssa touhuamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Me odotetaan nyt kolmatta. Kaikki lapset on olleet ihan yhteinen toive, ei taivutteluja kumpaankaan suuntaan.

Jos mies kuitenkin jossain vaiheessa olisi sitä mieltä, että ei enempää, niin sitten minäkin tyytyisin olemassaoleviin.

Kaikki lapset olen miettinyt myös sillä mielellä, että pärjäisin yksin niiden kanssa.
Mutta en halua ehdoin tahdoin hankkia lisää lapsia, jos mies ei ole jo idea-vaiheessa hommassa mukana. Arki kun on helpompaa kun lasten isä ihan omasta tahdostaan haluaa osallistua lasten kanssa touhuamiseen.

Peesaan.
lasten pitää olla yhteinen toive.

Meillä mä kuumeilin ja itkin ekan perään kauan. Mies eka että ei koskaan lapsia ja piste. Sit vuosien kuluessa taipui mutta sanoi et yks riittää. Taas kuume ja itkin että mä en kestä jos en saa lasta enää. Oli tosi kova ja paha kuume, itkeskelin jne. Kuumeen ymmärtää vasta kun sen kokee. Lopulta ehdoton mieheni taas taipui. Nyt haluan kolmannen ;D ja mies että EI! Mutta nyt kyllä hyvät perusteet: meillä edelleen vähän rahaa, alapää tohjona, synnytys tehny pahaa jälkee ja seksielämä kärsinyt. Seksi miehelle tärkeetä ja pelkää et viimesetki rippeet menis seuraavan synnytyksen myötä. Itseasiassa pelkään kyllä nyt synnytystä joten ei kai viisasta edes haaveilla kolmannesta. Mutta kun :´(

meillä jo kaksi poikaa,haluisin tulevaisuudessa vielä iltatähden,mies ei....pakko se on mun osalta hyväksyä ettei kolmatta tuu :(
olen kumminkin iloinen siitä että minulla on kaksi aivan ihanaa poikaa,ja kuopuskin vielä vasta 9kk.

Meillä mulle tullut ensin kuume (nyt on yksi lapsi) ja oon miehelle enemmän ja vähemmän puhunut asiasta. Itse kuitenkin molemmilla kerroilla päättänyt, joskin ollut hyvin tietoinen minun mielipiteestäni. Nyt siis yritämme toista.

Yksi lapsi ennestään, nyt 1,5 vuotta. Mulla on alkanu nostamaan päätään jonkinlainen vauvakuume - en haluais tän esikon jäävän ainoaksi lapseksi. Haluaisin kovasti hälle siskon tai veljen ja mun mielestä nyt olis just sopiva aika aloittaa yrittäminen. Mies sanoi ei kun asian hälle esitin :( Nyt en tiedä mitä tehdä. Mun mielestä kun oikeasti on todella todella tylsää ajatella, että meidän lapsi jäis ainoaksi, mutta eihän miestä voi isäksi toisen kerran pakottaakaan...

meillä yksi tyttö 1v 8kk ja minä olen halunnut toista lasta jo yli puoli vuotta mies haluaa odottaa...
aina välillä asian otan puheeksi jä välillä en pitkään aikaan.. haluan kuitenkin että mieheni on hommassa täysillä mukana, sillä on ihana isä kun on halunnut lastamme.

joskus kun käy pieniä vahinkoja niin toivon niin että yhdestä kerrasta tärppäin, mutta ei.. taas ne alkaa kohta.. varmaankin..

Alkuperäinen kirjoittaja sannulii:
joskus kun käy pieniä vahinkoja niin toivon niin että yhdestä kerrasta tärppäin, mutta ei.. taas ne alkaa kohta.. varmaankin..

Meillä mies taas pitää todella todella hyvin huolen, ettei pieniäkään vahinkoja satu, koska meidän eka lapsi oli vahinko ja ihan yhdestä ainoasta kerrasta tärppäsi. Eli mun täytyis mies saada oikein todella puhuttua samalle kannalle... huokaus..

Yhteistyössä