Muita kellä paino ei ole noussut, nousee hitaasti raskaana.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja xxx
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
X

xxx

Vieras
Menin lukemaan että äidin hidas painon nousu voi kieliä lapsenkin huonosta kasvusta. Ja arvatkaapas vain huolettaako nyt.

Onneksi ensiviikolla lääkärineuvola niin voin kysellä asiasta.

Rv nyt 26 ja paino noussut hurjat 600g yhteensä koko raskauden aikana.

Pitäisi varmaan yrittää luottaa siihen että vauva voi hyvin kerran liikkuu vilkkaasti.
Mutta edellisissä raskauksissa painoa tullut 20kg niin tämä on niin outoa kun ei toi paino nyt nouse. Toisaalta, hyvähän se vain on. Mutta silti asia mietityttää.

Todennäköisesti lähtöpaino on suurempi kuin edellisissä? Ei vaikuta painonnousun hitauteen, mutta määrällisesti yleensä vaikuttaa. Onko ollut pahoinvointia? Jos olet ultrassa käynyt niin kyllähän sieltä näkee kasvaako sikiö normaalisti vai ei, ovat tarkkoja.

No 5kg oli lähtöpainoa enemmän kuin edellisessä. Eli ei mitenkään älyttömän paljon ja vielä normaalipainoin rajoillakin.
Oli alussa pahoinvointia, mutta sekin helpottanut.

Siitä edellisestä ultrasta on jo aikaa..... Eli ei voi varmaksi oikein tietää.

Mä kyllä luulen että tämäkin painonnousu on ihan normaalia. Mie vain olen tälläinen huolehtia, ja kun menin vielä lukemaan tuollaista, ja kun aiemmissa raskauksissa tottui että paino nousee.....
Tarviis sen lääkärin sanomaan mulle että kaikki hyvin. Jospa se neuvolalääkäri sen tekisi.

t: ap

Ei mullakaan ole noussut nyt kuin 300g ja rv24. Ekalla kerralla nousi 13kg josta on 10 jäljellä ja olen ajatellut että varmaan osittain siitä johtuu ettei nyt ole noussut ja olen vaan tosi tyytyväinen asiasta. Syönyt olen kyllä ihan normaalisti. Ei sullakaan varmaan mitään ihmeellistä ole jos vauva kasvaa ja liikkuu hyvin. Meillä ainakin on kasvettu ihan reippaasti vaikka painoa ei ole tullutkaan. Monesti olen kuullut et jos on ennestään vähän ylimäärästä niin ei välttämättä seuraavissa raskauksissa paino nouse niin paljoa.

Nyt rv 34+1 ja painoa tullut +1kg...huomenna on taas neuvola niin tietää tarkemmin tuon painotilanteen...tässä kuitenkin ollut joulu ja uusvuosi niin voipi olla et paino jonnin verran tullut.Mulla lähtöpainoo sen verran paljon että ihan hyvä vain jos painoa ei tule paljoa,mutta ainakin rakenne ultrassa vauva oli kasvanut hyvin ja ennuste sillon syntypainoksi oli lähemmäs 4kiloa...

jos vatsa kasvaa, niin kaikki ok varmasti. En muista viikkoja ja painoja, mutta terkan kanssa ihmeteltiin PITKÄÄN kun paino ei noussut mihinkään ja maha oli kuitenkin iso. No, lopulta tuli kuitenkin 17 kiloa painoa! Joka onneksi lähti parissa kuukaudessa synnytyksen jälkeen.

Mulle tuli tosta pojasta yhteensä koko raskauden aikana hiukan vajaa 5kg lisää painoa.
Sf-mitta normaali koko ajan, painoarvioo ei sillon tehty kertaakaan, poika synty viikolla 39+0 ja painoi 2510gr ja oli 47cm.

Nyt oon raskaana ja eka painoarvio tehtiin rv 28+1 oli 1100gr ja eilen tehtiin toinen painoarvio rv 34+0 ja se oli 1850gr.
sf-mitta on nyt ollut isompi kuin pojasta, ja tähän mennes on tullut painoa lisää 4.9kg.

Minulla viikkoja 17 ja paino ei ole noussut yhtään. Alussa nousi vähän, alle 2 kg, mutta pahoinvointi ja kolmen viikon flunssa vähensivät syömistä niin, että sekin paino putosi. Olen sentään säännöllisesti syönyt, ja ihan tavallista terveellistä ruokaa, mutta vain vähemmän kuin tavallisesti. Olen tosi huolissani, onko vauva nyt saanut kaikkia ravintoaineita! Olen normaalipainoinen.

Sama juttu kun edellisellä, rv 17+2 menossa, eikä painoa ole tullut. Pahoinvointi oli aika minimaalista (en esim. oksentanut kertaakaan) enkä ole sairastellut. Ruokaa kuluu normaalisti, jätskiä tulee vedettyä näin kesällä joka toinen päivä ja roskaruokaakin pari kertaa kuussa. Syön siis vähintäänkin tarpeeksi. Paino ei silti nouse.
Lapsi kuitenkin kasvaa normaalisti, oli ultran mukaan jopa 0,1 cm edellä kasvussa ;)
No, eipä tämä minua haittaa, tukala olo näillä helteillä muutenkin ;)

Minullakin nousi ekasta paino 23kg ja tokasta 15kg. Eka oli syntyessään 4kg/52cm ja toka 3185g/49cm.

Nyt odotan kolmatta, rv 30+6 menossa ja paino tullut 4-5kg. Ja tämäkin paino on suurimmaksi osalta tullut parin viime viikon aikana ja on lähinnä turvotusta, koska jalat ja kädet ovat ihan palleroita. Eli selvästi nestettä. Ennen noita helteitä ei ollut paino noussut kun 2kg.
Sf-mittani oli viime viikolla neuvolassa 32,5cm eli yläkäyrän yläpuolella. Viime viikolla kävin myös ultrassa, lääkärin mukaan oikenin potras poika tulossa. Vauvani painoarvio rv 29+4 oli 1660g ja lääkärin arvio oli, että laskettuna aikana n. 4kg. Eli ei ainakaan mun vauva näytä pienestä painonnoususta huolimatta huonosti kasvavan :D

Eilen neuvola rv 36+1. Painoa tullut neuvolaseurannan aikana yhteensä 1,9 kg ja olin ennen raskautta normaalipainoinen. Sf-mitta oli nyt ekan kerran tipahtanut alakäyrän alapuolelle. Huolettaa kyllä, onneksi tänään on äitiyspolilla synnytystapa-arviointi ja selviää vauvan koko.

Yhteistyössä