Muita, keiden lapset eivät koskaan yökyläile?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Taikatuuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä lapset olleet lähinnä mummolassa yökylässä. vanhin 7v. on ollut pari kertaa serkkujen luona yökylässä. Vaikka lapsista nauttiikin niin on nuo kyllä harvinaista herkkua kun kaikki lapset poissa koko yön ja saa olla aivan kaksistaan jossain.

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Sussu:
Mun mielestä on suuri sääli, kun monella ei ole mitään paikkaa missä lapset voisivat joskus edes harvoin yökyläillä. Vanhemmille olisi kuitenkin hyvä löytyä parisuhdeaikaa kokonaisen yön verran kahdestaan edes pari kertaa vuodessa. Jaksuja teille ketkä ette sitä saa.

suuri sääli? eiköhän lapset varsinkin pienet ole mielummin kotona yötä? Ja se että täällä sanotaan ettei lapset ole yökyläilleet, niin se ei välttämättä tarkoita ettei lapsille olisi mitään yöpaikkaa ikinä .

Niin paitsi jos luet tämänki ketjun ooooikein tarkkaan (jos ketutukseltasi kykenet) niin aika moni kirjottaa ettei ole mitään paikkaa missä lapsi voisi olla yökylässä, siis isompikin lapsi ei tässä kai vauvoista kyse ollutkaan.

ekan kerran oli isovanhempinesa luona 4,5-vuoitaana, kun itse halusi sinne, sitä ennen ei, nyt puolessa vuodessa jälkeen ollut lisäksi yhden kerran. Eli mellä tuo ei yökylässä aika on takana.

Meillä isompi 12v. ollut muutaman kerran yökylässä isovanhemmilla ja tätä nykyä kavereilla silloin tällöin :) Sen sijaan kuopus 5v. ollut vain kerran yön poissa kotoa ilman vanhempiaan. Ei ne lapset sitä yökyläilyä kaipaa ellleivät vanhemmat sitten ;-D Isompikin on oppinut hyvin olemaan öitä pois kotoa (esim. leireillä) vaikka ei yökyläilyä juuri harrastanut pienempänä.

kun luulin, että mun lapsi 5v. on ainut, joka ei ole koskaan ollut yötä ilman vanhempiaan :) Mutta ei onneksi. Olishan tuo kiva, jos edes pari kertaa vuodessa olis vaikka isovanhemmilla, mutta matka on liian pitkä eivätkä muutenkaan osoita kiinnostusta lapsenlastaan kohtaan :/

Mä olen vähän huono tähän vastaamaan koska tänä kesänä mun lapset vihdoin alkoivat yökyläilemään. Tyttö oli täyttänyt jo 5 v kun alotti yökyläilyn. Nyt on takana 3 yökyläilykertaa. Aikaisemmin ei yökyläillyt koska ei omasta mielestään vielä ollut valmis olemaan erossa vanhemmistaan =)
Poikakin on jo 2 yötä yökyläillyt. Ekan kerran oli noin 3,5 vuotiaana ja oli ikävöinnyt hieman äitiä. Nyt pari viikkoa sitten oli jo tosta kertaa yökylässä. Ihan omasta halustaan ovat pääseet. Ja heidän täti jo kyseli koskas seuraavan kerran menisivät =)

Yhteistyössä