missä voi käydä testaamassa onko saanut sikaflunssan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En kumpaakaan. Mulla on sydäsairaus. Ja se että ei kyläile pariin päivään ei auta mitään, kun tuota tautia voi levittää viikkoja.

7 päivää oireiden ilmaantumisen jälkeen tauti tarttuu.. :) ihan kuin normaali influenssa!

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kovin on välinpitämätöntä tuo ajattelu. Ei ole ihme että riskiryhmät sairastuu jos kaikki ajattelis noin kun sinä pöhpöh

Hmm, ei kai se testaaminen estä sairastumasta?

pöhpöh tuossa vaan leppoisasti kirjoitteli, että tartuttamisella ei ole mitään merkitystä.
Ihmettelen sitten sitä, miksi H1N1:tä hoitavat/tutkivat lääkärit ovat pukeutuneet suojapukuun tai miksi sairastuneet ovat eristyksissä.

Mä kyllä ymmärrän ap:ta siinä mielessä, että jos vaikka ois valmis itse maksamaan sen testin, ni eikö vaikka yksityiselle voisi päästä? Sen ymmärrän, ettei lääkettä riitä kaikille, mutta testaamisen pitäisi olla mahdollista. Onhan siitä nyt hyötyä tietää, jotta erityisesti osaa välttää riskiryhmän ihmisiä ja vaikka raskautumista itse.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En kumpaakaan. Mulla on sydäsairaus. Ja se että ei kyläile pariin päivään ei auta mitään, kun tuota tautia voi levittää viikkoja.

7 päivää oireiden ilmaantumisen jälkeen tauti tarttuu.. :) ihan kuin normaali influenssa!

Lapset ja kroonisesti sairaat levittävät tautia huomattavasti pitempään.

Alkuperäinen kirjoittaja ja höh:
Mä kyllä ymmärrän ap:ta siinä mielessä, että jos vaikka ois valmis itse maksamaan sen testin, ni eikö vaikka yksityiselle voisi päästä? Sen ymmärrän, ettei lääkettä riitä kaikille, mutta testaamisen pitäisi olla mahdollista. Onhan siitä nyt hyötyä tietää, jotta erityisesti osaa välttää riskiryhmän ihmisiä ja vaikka raskautumista itse.

Kyllä yksityiselle pääseekin testeihin, jos vain sinne menee..mutta kunnallisella puolella näitä testejä ei turhan takia oteta!

Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Eikä levitä!

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/terveys_ja_sairaudet/infektiotaudit/influenssa_a_h1n1v-virus/

Ja tuossa kohta 17 sille joka epäili tätä 48 tunnin juttua

Alkuperäinen kirjoittaja mieti:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Kovin on välinpitämätöntä tuo ajattelu. Ei ole ihme että riskiryhmät sairastuu jos kaikki ajattelis noin kun sinä pöhpöh

Hmm, ei kai se testaaminen estä sairastumasta?

pöhpöh tuossa vaan leppoisasti kirjoitteli, että tartuttamisella ei ole mitään merkitystä.
Ihmettelen sitten sitä, miksi H1N1:tä hoitavat/tutkivat lääkärit ovat pukeutuneet suojapukuun tai miksi sairastuneet ovat eristyksissä.

Pukeutuvat ehkä suojavaatteisiin sen takia että itse eivät sairastuisi jotta henkilökunnasta ei tulisi pula??!

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:

Eikä levitä!
No kyllä vaan! Soita siihen infonumeroon ja kysy tai googleta.. Etkö katso uutisia?

Alkuperäinen kirjoittaja veeras:
Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Täällä: www.luulotauti.fi

hih:)
mutta siis eikö se ole sama onko sikaflunssa vai ihmisflunssa,kunhan on kunto hyvä.
sitten kun alkaa olemaan sellanen olo,ettei kotona pärjää,niin sairaalaan.
yksinkertaisesti.

Miten se tähän muiden huomioimiseen liittyy, jos haluaa välttää tartuttamasta sikalenssua muihin.

Täytyy yrittää noita yksityisiä Helsingistä, onneks on vakuutus

Joo, soita ja kysy. Kerro sitten testaavatko. Täälä ei oikein kukaan malta vastata sulle asiaa, kun kaikki ovat niin hiilenä, että vastaavat asian vierestä. Niinkuin nyt minäkin! :)

Ei testata kuulemma enää ollenkaan kun niiltä jotka joutuvat sairaalahoitoon. Eli nuo tilastot että jotain 190 sairastunutta vaan, niin ei pidä ollenkaan paikkaansa, kun ihmisiä ei testata, niitä on moninkertaisesti.

Meilläkin siis todennäköisesti. Tamiflu aloitettu ja antibiootit keuhkokuumeeseen. En ymmärrä miten voi nyt olla jo keuhkokuume kun oireet alkoivat eilen. Mutta niin se vaan näkyi keuhkokuvassa.

Ei testata kuulemma enää ollenkaan kun niiltä jotka joutuvat sairaalahoitoon. Eli nuo tilastot että jotain 190 sairastunutta vaan, niin ei pidä ollenkaan paikkaansa, kun ihmisiä ei testata, niitä on moninkertaisesti.

Meilläkin siis todennäköisesti. Tamiflu aloitettu ja antibiootit keuhkokuumeeseen. En ymmärrä miten voi nyt olla jo keuhkokuume kun oireet alkoivat eilen. Mutta niin se vaan näkyi keuhkokuvassa.

Tuo keuhkokuumehan se taudissa riski nimenomaan on. Alkaa nopeasti ja vie huonoon kuntoon, jos ei nopeasti aleta hoitamaan.
JA tiedoksi kaikille, että riskiryhmäläisten tulee aloittaa lääkitys viimeistään 48 tunnin kuluttua oireiden alkamisesta jotta lääkityksellä olisi paras mahdollinen teho.

Juu eivät yksityiselläkään testaa. Kävin siis Dextrassa eilen ja siellä ottivat vain tavalliset flunssanäytteet, joilla ois kai voinut poissulkea tai jotain.
Olo on tänään onneks jo huomattavasti parempi kun sai noi lääkkeet eilen aloitettua jo. Myös mies ja toinen lapsista on meillä kipeenä, pienin lapsi onneksi vielä terve.

No en mä tavallisen flunssan aikaankaan pelkästään sängyssä makaa...Ei oo niin korkee kuume etteikö jaksaisi muutakin tehdä

Jos sulla olis sikainf. niin se kuume olis niin korkee ettet jaksais muuta kuin maata sängyssä. Ja sit sun pitäis hakeutua lääkäriin joka sitten päättäis että testataanko sut. Siis jos oot sen verran terve että jaksat muutakin kuin sängyssä maata niin on hyvin epätodennäköistä et sulla olis sikainf. Muitakin, lievempiä, pöpöjä on liikkeellä.

No eilen oli pitkästi yli 38 mittarissa, mutta laski tehokkaasti kyllä Tamiflulla. Ja ketään joka ei joudu sairaalahoitoon ei enää testata. Eli ei kannata kirjoittaa asioista joista ei tiedä mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja joopa:
No en mä tavallisen flunssan aikaankaan pelkästään sängyssä makaa...Ei oo niin korkee kuume etteikö jaksaisi muutakin tehdä

Jos sulla olis sikainf. niin se kuume olis niin korkee ettet jaksais muuta kuin maata sängyssä. Ja sit sun pitäis hakeutua lääkäriin joka sitten päättäis että testataanko sut. Siis jos oot sen verran terve että jaksat muutakin kuin sängyssä maata niin on hyvin epätodennäköistä et sulla olis sikainf. Muitakin, lievempiä, pöpöjä on liikkeellä.

Et ole vissiin hirveästi seurannu tilannetta, mutta ei se mitään. Ei kannata kuitenkaan noin hatarilla tiedoilla alkaa viisastelemaan..
Ap saanko udella, että tiedätkö mistä olisitte voineet tuon taudin saada? Tiedän, että sen voi saada mistä vaan, mutta kysyn silti. Harmi, että eivät testaa enää. Mä oon ainakin niin utelias, että haluaisin tietää, onko mulla ollut sikainfluenssa jos oon sairastellut. Eipä sitten tarttisi enää miettiä sitä rokotettakaan.

Yhteistyössä