Muita jotka vielä nukkuu kahdet päikkärit?

Meidän tytölle 1v4kk ei meinaa millään riittää vielä yhdet päikkärit. Aamusta heräilee 6-7 aikoihin ja klo 9-10 aikaan on jo aivan puhki. Niinpä tyttö nukkuu edelleen 2 kertaa, aamusta ja iltapäivästä. Esikoinen nukkui yhdet päikkärit reilun vuoden iässä ilman mitään ongelmia. Vieläkö muiden taaperot vetelevät kaksia päikkäreitä?
 
muminmamma
Meilläkin, tyttö 1v 2kk, heräillään siinä 7 puoli kahdeksan aikaan. Kymmenen aikoihin ensimmäiset unet, noin kaksi tuntia. Ja sitten joskus neljän aikoihin seuraavat, yleensä hän nukkuu tunnin. Olen monta kertaa yrittänyt pitkittää aamupäivä unet niin että hän menisi siinä 11.30-12.00 aikoihin, ja kyllä se onnistuu. Mutta sitten hän on niin känkkäränkkä koko illan että siitä ei tule mitään. Nukutaan kahdet unet niin kauan kun hän sitä tarvitsee.
 
Meillä tyttö 1v7kk ja väliin nukkuu jopa kolmetkin unet (yöunien lisäks) :whistle: Aamulla yheksän mais menee nukkuun, herää ehkä yheltätoista. Sitte ulos tunniksi ja kahentoista mais neiti syö ja taas maate. Joskus sitten vielä viiden maissakin maistuu pienet unet.. :whistle:
 
joo
Ihana kuulla että muidenkin lapset nukkuu kahtia päikkäreitä. Olen tässä epätoivoisin yrityksin yrittänyt saada tyttöä nukkumaan yhtiä unia, mutta turhaan. Kun joka paikassa kysytään aina et " Joko nukkuu vain yhdet unet" no ei nuku!! :'( Mutta hyvä tietää että on muitakin. Nukkukoon niin kauan kuin haluu!!
 
anne-68
Se on näköjään niin et ne muksut jotka heräävät aamulla "ihmisten aikoihin" :kieh: ,tarvitsevat ylimääräiset nokoset aamusella jo.Munkin poikani 1v5kk herää 6 maissa,mut viime aikoina on lopetellu niitä aamu nokosia,eli ainoastaan yhdet nykyään.Onhan se selvä et muksut jotka heräilevät vasta 8-9 aikaan jaksavat hyvinkin yli puolenpäivän ennenkuin unentarve iskee.Voi jospa joku aamu nukkuisi munkin kultani vaikka edes 7 asti!Ja olen kyllä kokeillut antaa valvoa pidempään,ei auta,samaan aikaa klo 6 pomppaa ylös,tosin on vaa sit paljon väsyneempi koko päivän.Mä olin ajatellut et vain mun muksuni herää niin hiivatin aikaisin,mut onneksi teitä on muitakin =)
 
majuulia
Riippuu tosiaan siitä mihin aikaan aamulla herää. :D Jos hyvin käy niin vetelee kahdeksaan asti ja menee päikkäreille noin yhden aikaan, eikä silloin nuku toisia unia.
 
Hih
Meillä tyttö 1v 3kk nukkuu yöt klo 20-8, ei riitä sit unta enää kuin yksille päikkäreille. Toiset päikkärit jäi pois 10kk:n iässä. Jos herää aamulla aikaisemmin, päikkärit vaan aikaistuu ja on pidemmät. Jos nukuttaa toisillekin unille, niin illalla ei Nukku-Mattia kuulu kun ehkä vasta klo 23... ei kiva...
 
Mii
täällä 1v 1 kk ja unia menee yleensä vielä kahdet. joskus yhdet jos on jotain tosi erikoista ohjelmaa aamusella ettei malta.

oon ihmetellyt kans tätä että mikä lapsen mitta se oikein on että "joko nukkuu vaan yhdet unet". aina saa siihen vastailla. tarvitaanhan me aikuisetkin eri määrä unta ja olemme eri lailla unen perään. toiset ei malta nukkua ees öisin ja toiset käyttävät kaikki sopivat raot lepäilyyn.
 

Yhteistyössä