Muita, jotka tyytyväisiä siihen, että sai lapsia nuorena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Anne Holmberg:
No jaa, miksipä noin nuorena kuin alle 3-kymppisenä niitä muksuja pitäisi edes alkaa hankkia?! Koska halutaan leikkiä kotia. Ainoa OIKEA syy.

Parhaat äidit on aina yli 3-kymppisenä esikoisensa saaneita, se on selvä se. Minä sain ekan 33-vuotiaana ja tokan 35-vuotiaana, nyt ovat 8- ja 6-vuotiaita ja minä siis 41. Meillä on omakotitalo pikkukaupungissa, koira, kaksi marsua ja kaksi autoa. Minä olen koulutukseltani juristi ja mieheni neurologi. Katsokaas, meillä on sentään kunnon hyväpalkkaiset ammatit! Ei tarvitse muksujen kärsiä ruuanpuuttesta, mitä 2-kymppisten teinien lasten kyllä pitää kestää.

Lapset on tarkoitettu yli kolmekymppisille, aikaisemmin on väärä aika taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti!

Me muuten aiomme hankkia varmaan vielä kolmannenkin, niin sitten on lapsilukumme täynnä! Edelliselle kirjoittajalle voisin sanoa, että olette miehenne kanssa kyllä ihan tyhmyyden huippuja!

voi sano että sä olet provo, olethan??!!

me olemme vasta 27v ja 33v ja olemme velattomia. löytyy oma talo, mökki ja 2 autoa. jos materiaa katsotaan. ja himpan verran avarampi maailman kuin sinulla.

Alkuperäinen kirjoittaja ev:
No jaa, miksipä noin nuorena kuin alle 3-kymppisenä niitä muksuja pitäisi edes alkaa hankkia?! Koska halutaan leikkiä kotia. Ainoa OIKEA syy.

Parhaat äidit on aina yli 3-kymppisenä esikoisensa saaneita, se on selvä se. Minä sain ekan 33-vuotiaana ja tokan 35-vuotiaana, nyt ovat 8- ja 6-vuotiaita ja minä siis 41. Meillä on omakotitalo pikkukaupungissa, koira, kaksi marsua ja kaksi autoa. Minä olen koulutukseltani juristi ja mieheni neurologi. Katsokaas, meillä on sentään kunnon hyväpalkkaiset ammatit! Ei tarvitse muksujen kärsiä ruuanpuuttesta, mitä 2-kymppisten teinien lasten kyllä pitää kestää.

Lapset on tarkoitettu yli kolmekymppisille, aikaisemmin on väärä aika taloudellisesti, henkisesti ja fyysisesti!

Me muuten aiomme hankkia varmaan vielä kolmannenkin, niin sitten on lapsilukumme täynnä! Edelliselle kirjoittajalle voisin sanoa, että olette miehenne kanssa kyllä ihan tyhmyyden huippuja!

me olemme vasta 27v ja 33v ja olemme velattomia. löytyy oma talo, mökki ja 2 autoa. jos materiaa katsotaan. ja himpan verran avarampi maailman kuin sinulla.

Älä jaksa tarttua tähän, provohan tuo on, väitti mitä vain. Antakaa olla, niin jos saataisiin ihan kunnon keskustelua aikaan, jota viitsii lukeakin:)Nää samat jutu/taistelut samoista aiheista alkaa olla jo tosi tylsiä.

kylläpä porvoosta päin taas tuulee tänään

Alkuperäinen kirjoittaja eiei:
Alkuperäinen kirjoittaja ev:

Älä jaksa tarttua tähän, provohan tuo on, väitti mitä vain. Antakaa olla, niin jos saataisiin ihan kunnon keskustelua aikaan, jota viitsii lukeakin:)Nää samat jutu/taistelut samoista aiheista alkaa olla jo tosi tylsiä.

no sitähän minäkin. porvoo se on taas tapetilla. :)

Sain oman lapseni 19-vuotiaana ja minusta se oli liian aikaisin. "Iltatähden" sain 24-vuotiaana ja oli kyllä todella erilaista, jos nyt voisin ajassa mennä taaksepäin odottaisin sinne 25-vuotiaaksi asti.
Mieskin tuossa välillä vaihtui, säälittää esikoisen puolesta kun hänellä ei koskaan ole ollut oikein kunnon isää.

Toisaalta mielestäni parempi näinkin kuin sitten rampata lapsettomuushoidoissa nelikymppisenä.

22 vuotiaana sain esikoisen ja onnellinen oon kun niin nuorena sain. Jaksaa paljon enemmän kaikkee, yli 30 uraäiti-kaverit on ihan shokissa isosta elämänmuutoksestä ja jaksaa juuri ja juuri pitää kodin siistinä. Mä taas jaksoin ommella ite kestovaippoja ja opiskella maisteriks sivussa.

Hedelmällisyys on paras alle 25 vuotiaana, eli siks myös hyvä aika.

itse olen 25 ja tyttö käy eskaria, enempää lapsia en itse kyllä haluasi.. näin on meidän hyvä. ainiin on mieskin =) biologista isäänsä lapsi ei ole ikuna nähnytkään, se oli vain hetken hurmaa. ei taida olla sellasta riippuvaisuutta mitä sillä ei oo. ja tän nykyisen kanssa alettiin olemaan kun neiti oli 7 kk, isäksi se sitä huutaa ja miehen vanhemmat ovat tiiviisti mukana neidin elämässä mummuna ja vaarina tietty..

Kuka nyt vois sanoa että olipa tyhmää tehä lapset 23-vuotiaana? Tehty mikä tehty ja kun muusta ei tiedä niin se on siinä. Mä aloitin lapsienteon 24v mut eka tuli vasta 30v ja voin sanoa, että olipa hyvä ikä, mut varmaan se 24v:kin olis ollu jos olis tullu. Ja toi että vanhana ei sit jaksa...aika harvassa on niitä "vanhoja" jotka ei jaksa. Kyl nyt 3-4-kymppinen jaksaa viel vaik mitä. Ne lähelle ja yli 5-kymppiset on sit eri juttu.

Olen hyvin tyytyväinen, että lapsia saimme nuoressa iässä. Minä olen maahanmuuttaja El Salvadorista (pieni maa Väli-Amerikassa) ja tulin Suomeen vaihto-oppilaaksi lukuvuodeksi 1996-97 (olin 16 v.) ja ihastuin maahan kovasti. Menin kuitenkin takaisin El Salvadoriin, mutta parin vuoden päästä aloin kaivata Suomea. Lähdin taas Suomeen ja rakastuin nykyiseen mieheeni. Menimme naimisiin, kun olin 19 ja mieheni 24. Saimme kaksoset kahden vuoden päästä ja kolmannen lapsen, kun olimme 24 ja 29. Vuoden päästä siitä saimme pienen pojan ja nyt odotan viidenttä lastamme syntymään syyskuussa (nyt olen 30).

Minä olen hyvin onnellinen, että meidän vanhimmat lapsemme ovat jo 9 v., vaikka me vanhemmat olemme vasta 30 ja 35. Omat vanhemmani iloitsivat kovasti, kun kerroin heille raskaudestani, mutta mieheni vanhemmat järkyttyivät. El Salvadorissa (ja monessa muussa Latinalaisen Amerikkalaisessa maassa) on nykyään periaattessa kaksi perheen mallia, eli perinteinen malli, jossa naimisiin nuorena ja monia lapsia. Toinen on tämä länsimaillinen malli, mikä on Suomessakin valloillan.

Ja minulla on siis koulutus, opiskelin kaksosten ja kolmannen lapsen välissä ammattikoulussa kampaajaksi. :)

Yhteistyössä