Muita, jotka syövät vain yhden lämpimän aterian päivässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaulin

Vieras
Tuntuu että lähes kaikki syövät monta kertaa päivässä. Onko täällä ketään, joka syö ainoastaan yhden lämpimän ruoan vuorokaudessa?

Lihoisin varmaan kauheaksi pullaksi, jos söisin kaksi kertaa päivässä lämpöisen ruoan plus voileivät tms. aamu-/iltapalat. Ei vain ole niin nälkä, että tarvitsisi syödä niin paljoa.

Ehkä itselläni on erilainen aineenvaihdunta tai jotain, mutta kaksi ruokaa päivässä on liikaa.. huh.

Et taida käydä töissä? Itse opiskelen ja kyllä mä olen ainakin aina syönyt siinä klo 11 lounaan ja kotona klo 16 vielä ruoan. Enkä ole lihonnut, liikun nimittäin päivittäin.. Ettei tässä nyt kannata aineenvaihduntaa alkaa kehumaan.

[QUOTE="vieras";24179922]Et taida käydä töissä? Itse opiskelen ja kyllä mä olen ainakin aina syönyt siinä klo 11 lounaan ja kotona klo 16 vielä ruoan. Enkä ole lihonnut, liikun nimittäin päivittäin.. Ettei tässä nyt kannata aineenvaihduntaa alkaa kehumaan.[/QUOTE]

Minulla on kaksikin työtä, että se siitä :D

Päivisin toki istun vain toimistossa, joten liikettä ei paljoa tule. Mutta illalla viiletän senkin edestä, kun käyn tekemässä siivoustyötä.

Päivällä syön voileivän, illalla lämmintä ruokaa jos joku jaksaa kokata. Meillä useasti vieläpä niin, että illallakin syödään vain "mitä sattuu", koska mies ei juuri kokkaile ja itse olen töissä.

Ei sitä ruokaa tarvitse niin paljon syödä, että lihoisi. Ja kun syö kunnon ruokaa, niin ei välttämättä tarvitse sitä leipää lisukkeineen. Jos korvaa lämpimän lounaan voileivillä, niin ihan yhtä paljon kaloreita niistä saattaa tulla.

Tosin mä itsekin kyllä syön yleensä yhden lämpimän ruoan, päivällisen. :D

Itse oon yrittänyt oppia säännöllistä ruokarytmiä ihan lapsenkin takia, että saisi esimerkkiä mutta usein se menee siihen että syön vain yhden lämpöisen aterian päivässä. Tosin olen "vain" kotona ja varsinkin nyt kesällä ei kerkeis/jaksais kokkailla jatkuvasti. ;)

En mä ainakaan syö kahta lämmintä ruokaa päivässä. Teen pitkää päivää töitä, ja syön monipuolisen aamiaisen ja lisäksi jotakin päivän aikana, mutta en mitään lämmintä ateriaa. Varsinainen päivällinen syödään sitten 19-20 aikaan miehen kanssa. Iltapalaa en enää sen jälkeen syö.

No siis itseasiassahan se on niin päin, että jos haluat laihtua, niin säännöllinen ruokarytmi viidellä aterialla olisi parasta. Koska kun syö säännöllisesti, niin verensokeri pysyy tasaisena eikä heilahtele, eikä sitten tule illalla ahmittua, kun on koko päivän sinnitellyt syömättä. Yleensä ne, jotka ei syö esim. lounasta ollenkaan, tankkaa sitten päivällisellä ihan huolella, ja sehän on epäterveellistä jos mikä.

Päivisin toki istun vain toimistossa, joten liikettä ei paljoa tule. Mutta illalla viiletän senkin edestä, kun käyn tekemässä siivoustyötä.

Päivällä syön voileivän, illalla lämmintä ruokaa jos joku jaksaa kokata. Meillä useasti vieläpä niin, että illallakin syödään vain "mitä sattuu", koska mies ei juuri kokkaile ja itse olen töissä.

No ehkä lihotkin sen takia kun et syö kunnolla!

Mä syön töissä ollessa kaksi lämmintä ateriaa, mut vaan sen takia et ruoka pitää laittaa kuitenkin lapselle ja itse tarvitsen töihin sit eväät. Lomalla ja vapaalla ollessa syön yhden lämpösen ruoan.

Muutenkin syön siis "vaan" kolme kertaa päivässä, ei aikuinen tarvitse viittä ateriakertaa ellei sitten satu kuluttamaan ihan hirveästi (fyysinen työ+liikuntaharrastus). Sohaisen muurahaispesää, mutta veikkaan että iso osa ylipaino-ongelmista johtuu siitä että suomalaiseen tyyliin pitää olla kahden tunnin välein puputtamassa jotakin. Ei mulla edes tunnit vuorokaudessa riittäis moiseen. Eikä ole nälkäkään kun hädintuskin neljän tunnin välein.

Arkena syön kaksi lämmintä ateriaa. Silloin syön lounaan klo 11-12, ja päivällisen klo 18-20. Iltapalaa en syö. Itse katson, että lämmin ruoka on parempi vaihtoehto kuin leivän ja jogurtin vetäminen.

Lomalla/vapaalla syön vain päivällisen. Kun herää vasta klo 9-10, ei lounasaikaan ole vielä nälkä.

No mä syön kaksi kunnon ns. lämmintä ateriaa päivässä juuri siksi etten vain mussuta leipää koko päivää. En syö leipää kummallakaan aterialla, ainoastaan aamulla leipää ja joskus illallakin.

Mä syön töissä ollessa kaksi lämmintä ateriaa, mut vaan sen takia et ruoka pitää laittaa kuitenkin lapselle ja itse tarvitsen töihin sit eväät. Lomalla ja vapaalla ollessa syön yhden lämpösen ruoan.

Muutenkin syön siis "vaan" kolme kertaa päivässä, ei aikuinen tarvitse viittä ateriakertaa ellei sitten satu kuluttamaan ihan hirveästi (fyysinen työ+liikuntaharrastus). Sohaisen muurahaispesää, mutta veikkaan että iso osa ylipaino-ongelmista johtuu siitä että suomalaiseen tyyliin pitää olla kahden tunnin välein puputtamassa jotakin. Ei mulla edes tunnit vuorokaudessa riittäis moiseen. Eikä ole nälkäkään kun hädintuskin neljän tunnin välein.

Viisi ateriaa päivässä ei ole koko ajan puputtamista. Mun arkirytmi on sellainen on aamupala klo 8, lounas klo 11, välipala klo 14-15 (hedelmä, ei mielestäni edes varsinainen ateria) päivällinen klo 17 ja iltapala klo 19-20. Ei tietenkään aina kellontarkasti näin mutta suunnilleen, riippuen illan liikunnoista yms.
Kyllä tulee pitkä väli lounaan ja päivällisen välillä jos ei syö jotain pientä välipalaa. Mä en halua että nälkä kasvaa liian suureksi ja sitten tulee ahmittua liikaa.
Olen normaalipainoinen mielestäni siksi että syön sopivia annoksia säännöllisesti.

[QUOTE="riaa";24180005]No ehkä lihotkin sen takia kun et syö kunnolla![/QUOTE]

Öö en mä kyllä mitään ole lihonut. Sanoin, että lihoisin jos söisin kaksi ruokaa päivässä.

Vai on viisi ateriaa päivässä kokoajan puputtamista.
Olen työssäni huomannut, että ihmiset jotka syövät vain kaksi-kolme ateriaa päivällä ahmivat liikaa! Nämä samaiset ihmiset ottavat kahvin kanssa pullan mutteivät miellä sitä miksikään syömiseksi.."kahviahan se vaan on"

Työssäni kehoitan juuri paino-ongelmaisia syömään säännöllisesti 5 ateriaa päivässä, jottei kiljuva nälkä pääse yllättämään. Lisäksi ruuan laatuun tulee kiinnittää huomiota!

Että ei se niin yksiselitteistä ole kuin sinä "CF" väität!

Tuo on kyllä todella epäterveellistä. Menet päivällä vain voileivän varassa, ja illalla syöt mitä sattuu..

[QUOTE="hmm";24180167]Mistä ihmeestä tiedät lihovasi jos et ole kokeillut kahta lämmintä ateriaa päivässä? ;)[/QUOTE]

No emt, logiikalla ajattelin :D Että jos söisin tähän vielä lisäksi yhden aterian, niin silloin tulisi enemmän energiaa, jota en kuitenkaan käyttäisi kun en liikkuisi sen enempää kuin nytkään.

Saattaa toki olla, että jäisi voikkarit sitten vähemmälle, mutta työpaikallani ei ole edes mahdollista tehdä lämmintä ruokaa, joten se siitä.

[QUOTE="miiu";24180180]Tuo on kyllä todella epäterveellistä. Menet päivällä vain voileivän varassa, ja illalla syöt mitä sattuu..[/QUOTE]

Juu taitaa olla. Tuutko meille kokkaamaan? :):):) :heart:

Yhteistyössä