Muita, jotka selvinneet raskauden ilman lisärautaa?

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on :) Ei se aneminen olemus ketään palvele.

Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.
Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.

Älä syö, eihän sitä aneemisuutta itse aina huomaakkaan kun pikkuhiljaa tapahtuu, mäkin tajusin vasta kun hoitaja säikähti ja päivitteli. Muut kyllä yleensä huomaa. mutta jos haluaa olla aneeminen niin saahan sitä olla :)

 
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
:wave: Kummatkin raskaudet lisäraudatta. HB oli koko odotuksen ajan 135-145 :D
:eek: :D
Mullon aina ollu hyvä hb. Sektion jälkeen tais laskee johonki 120 tai hitusen alle. Mut en muistaakseni silloinkaan rautaa popsinu?
Mullakin eka neuvolakäynnillä on ollut tuota luokkaa, mutta on se nyt laskenut jonnkein 118 muistaakseni. Tosi harvinaista varmasti, että sulla pysyy nuin hyvänä koko odotuksen ajan! :p
Sitä se neukkatätikin ihmetteli, kun ei sitä "romahdusta" tullut. Uskoi viimein ja luopui jokakertaisista sormenpääverinäytteistä :D
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
eikös se ole harvinaisempaa jos tarvii syödä?
musta tuntuu, että kaikki sitä syö viimeistään viimeisillä viikoilla. =)
Mulla meni maha ihan sekasi kun yritin syödä lisärautaa niin lopetin. Neuvolassa sitten sanovatkin että se ruukaa silloin viikoilla n.30 eteenpäin käydä alhaalla mutta nousee sitten taas loppuraskauden aikana.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on :) Ei se aneminen olemus ketään palvele.

Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.
Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.

Älä syö, eihän sitä aneemisuutta itse aina huomaakkaan kun pikkuhiljaa tapahtuu, mäkin tajusin vasta kun hoitaja säikähti ja päivitteli. Muut kyllä yleensä huomaa. mutta jos haluaa olla aneeminen niin saahan sitä olla :)
Kiitos, että saan lupasi :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on :) Ei se aneminen olemus ketään palvele.

Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.
Niin mä puhuinkin nyt siitä kun laskee sinne sataan ja siitä alle uhkaavasti. Sitten synnytyksessä menee sitä verta enemmän tai vähemmän ja se laskee rajusti entisestään. Siihen nähden sun 110 ei ole vielä mitään.

Älä syö, eihän sitä aneemisuutta itse aina huomaakkaan kun pikkuhiljaa tapahtuu, mäkin tajusin vasta kun hoitaja säikähti ja päivitteli. Muut kyllä yleensä huomaa. mutta jos haluaa olla aneeminen niin saahan sitä olla :)
Kiitos, että saan lupasi :)
Ei kestä :) Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii :)
 
Vieras
En syönyt lisärautaa koko raskauden aikana...hempat oli loppuun asti tosi hyvät. Noh sitten pari viikkoa synnytyksen jälkeen rankka anemia. Hempat tippu, pyörrytti niin etten pystyssä pysynyt ja oksensin viikon pyörrytyksen takia. Jep oli mukavaa, mut rautakuuri sitten lopuksi auttoi:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kestä :) Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii :)

V*ttuilu on taitolaji, jota kaikki eivät osaa. Pelkkä hymiö ei riitä.

Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kestä :) Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii :)

V*ttuilu on taitolaji, jota kaikki eivät osaa. Pelkkä hymiö ei riitä.

Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö ruokavaliossa ole silloin jotain pielessä, jos tarvitsee purkilla käydä ja tarkoitan nyt lähinnä tota punaisen lihan syömättömyyttä.
Ei oo, mulla luonnostaan hn 137 ilman raskautta, raskauden aikana laskee ilman lisärautaa.
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Eikö ruokavaliossa ole silloin jotain pielessä, jos tarvitsee purkilla käydä ja tarkoitan nyt lähinnä tota punaisen lihan syömättömyyttä.
Ei oo, mulla luonnostaan hn 137 ilman raskautta, raskauden aikana laskee ilman lisärautaa.
Joku tuolla aikaisemmin taisi mainita olevansa aneeminen aika-ajoin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kestä :) Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii :)

V*ttuilu on taitolaji, jota kaikki eivät osaa. Pelkkä hymiö ei riitä.

Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.
Sä et nyt ymmärtänyt. Ei mua v*tuta, mua lähinnä huvittaa.

Mutta siis itse aiheeseen palatakseni: kaikilla rautatuotteet (ainakaan tablettimuotoiset) eivät vaan imeydy. Vaikka kuinka yrittäisi välttää tiettyjä ruoka-aineita tabletin nauttimisen yhteydessä ja tankkaisi itsensä täyteen c-vitamiinia. Hb laskee yleensä luonnostaan ekojen raskausviikkojen aikana, kun veren plasmavolyymi lisääntyy. Elimistö pyrkii tietenkin sitten tasapainottamaan tilanteen, joten hb voi nousta myös luonnostaan raskauden loppupuolella.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kestä :) Toivottavasti et sitten pyörry kesken synnytystä ja makaa ensiviikkoja mehuttomana vuoteessa kun vauva on maailmassa. Kantapäänkautta ne tyhmätkin oppii :)

V*ttuilu on taitolaji, jota kaikki eivät osaa. Pelkkä hymiö ei riitä.

Musta on aina ihmeellistä se, että jotkut kuvittelevat tietävänsä toisen ihmisen tilanteen yhden viestin perusteella. Mutta sitä tyhmyyttähän on tietenkin monenlaista.
Mä en tullut tähän vittuilemaan, keskustelemaan vaan aiheesta ihan oman kokemuksen pohjalta. harmi jos sua kuitenkin vituttaa.
Sä et nyt ymmärtänyt. Ei mua v*tuta, mua lähinnä huvittaa.

Mutta siis itse aiheeseen palatakseni: kaikilla rautatuotteet (ainakaan tablettimuotoiset) eivät vaan imeydy. Vaikka kuinka yrittäisi välttää tiettyjä ruoka-aineita tabletin nauttimisen yhteydessä ja tankkaisi itsensä täyteen c-vitamiinia. Hb laskee yleensä luonnostaan ekojen raskausviikkojen aikana, kun veren plasmavolyymi lisääntyy. Elimistö pyrkii tietenkin sitten tasapainottamaan tilanteen, joten hb voi nousta myös luonnostaan raskauden loppupuolella.
Niin no sua saa huvittaa tai vituttaa, mut mä kirjoitan tänne vaan omaa kokemustani ja thats it :) Ja siks mä en nyt ihan sun reaktiota ymmärrä, mutta no jos muistelee omaa raskausaikaa, niin taisi sitä itselläkin välillä flipata syystä jos toisesta.
 
rv17
Mä en tarvinnu ekassa lisärautaa mut tokassa hb laski 100:n niin alotin raudan. Mutta mulle ei sit imeytyny mitkään pillerit vaan vasta se semmonen rautamehu juoma. Saas nähdä miten tässä kolmannessa menee.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin no sua saa huvittaa tai vituttaa, mut mä kirjoitan tänne vaan omaa kokemustani ja thats it :) Ja siks mä en nyt ihan sun reaktiota ymmärrä, mutta no jos muistelee omaa raskausaikaa, niin taisi sitä itselläkin välillä flipata syystä jos toisesta.
Sä oot kyllä vähän outo tyyppi, etkä ilmeisesti ole edes raskaana, että voisit siihen vedota.

Ap:lle pahoittelut, mun ei todellakaan ollut tarkoitus "flipata" sun ketjussa ;) Mä menen nyt "flippaamaan" kotitöiden pariin.
 
ky vaan
Niin Hb:nhan kuuluisi nimenomaan laskea, se suojaa vauvaa. Tämän takia lisärautaa ei kuuluisi määrätä ennen raskauden puoliväliä, koska hb:n kuuluu olla alhaisempi ja se on vauvalle hyväksi, en muista miksi mutta ihan faktaa on. Ihannetilassa hb:n kuuluisi lähteä nousuun puolivälin jälkeen. Mutta tietysti jos anemiaan menee niin pakkohan sitä rautaa on ottaa vaikka ei olisikaan raskaus pitkällä. Itsellä oli 150 alussa, 120 keskellä ja just ennen synnytystä 145.
 
Ensimmäisessä raskaudessa en tarvinnut mutta toisessa kyllä.
Menee kuulemma noin 2 vuotta että kropan rautavarastot täyttyvät raskauden ja synnytyksen jälkeen. Esikoinen oli 1v. kun tulin uudestaan raskaaksi. Hemppa ei ollut niin korkea kuin ekan raskauden alussa joten lisärautaa tarvitiin toisen raskauden lopussa.
 

Yhteistyössä