Muita, jotka selvinneet raskauden ilman lisärautaa?

vieras
En syönyt rautaa raskaanaollessa. Synnytyksen jälkeen söin viikon tehokuurin, kun huippasi niin paljon. En menettänyt normaalia enempää verta synnytyksessä, mutta sehän on kovin yksilöllistä, miten keho reagoi veren menetykseen.
 
vieras
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
 
J
Alkuperäinen kirjoittaja M:
eikös se ole harvinaisempaa jos tarvii syödä?
En tiijä. Minun tuttavapiirissä tuntuu lähes kaikki syöneen. Ja ainakin meidän terkka mainitsi aina siitä, että on harvinaista, että pysyy arvot noin korkealla koko raskausajan.
 
....
Kysynkin tässä samassa ketjusta rautaan liittyen: Olen raskaana, tosin vasta ihan alussa. En ole syönyt punaista lihaa neljään vuoteen ollenkaan. Raudanpuutetta ollut välillä ja joskus olen rautakuurin syönyt mutta ei ole kuitenkaan haitanut alhainen luku. Nyt raskaana ollessa niin miten suhtautuu neuvola tuohon punaisen lihan syömättömyyteen? Entä onko lapselle haittaa? Suosittelevatkohan aloittamaan lihan syönnin taas? Olen valmis syömään punaista lihaa mikäli se on tärkeää lapsen kannalta. Ymmärtääkseni täys vegaanitkin saavat terveitä lapsia, joten onko pelkän punaisen lihan puuttumisella vaikutusta?
 
Fleur de la Cour
Mulle määrättiin rautaa kun hb oli 118 muistaakseni, lähtöhb oli siinä yli 130, varmaan 134. Söin muutaman rautatabletin ja sain vatsani jumiin. Lopetin raudansyömisen ja hb pysyi ihan samassa lukemassa koko raskauden ajan. Ilman rautaa siis menin raskauden.
 
J
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Kysynkin tässä samassa ketjusta rautaan liittyen: Olen raskaana, tosin vasta ihan alussa. En ole syönyt punaista lihaa neljään vuoteen ollenkaan. Raudanpuutetta ollut välillä ja joskus olen rautakuurin syönyt mutta ei ole kuitenkaan haitanut alhainen luku. Nyt raskaana ollessa niin miten suhtautuu neuvola tuohon punaisen lihan syömättömyyteen? Entä onko lapselle haittaa? Suosittelevatkohan aloittamaan lihan syönnin taas? Olen valmis syömään punaista lihaa mikäli se on tärkeää lapsen kannalta. Ymmärtääkseni täys vegaanitkin saavat terveitä lapsia, joten onko pelkän punaisen lihan puuttumisella vaikutusta?
Punainen liha ei ole kenellekään välttämätöntä. Useampi kasvissyöjä-kaveri on lapsen saanut ruokatapojaan muuttamatta eli eipä punainen liha ole välttämätöntä, kun ei mikään muukaan liha.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on :) Ei se aneminen olemus ketään palvele.

Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:
:wave: Kummatkin raskaudet lisäraudatta. HB oli koko odotuksen ajan 135-145 :D
:eek: :D
Mullon aina ollu hyvä hb. Sektion jälkeen tais laskee johonki 120 tai hitusen alle. Mut en muistaakseni silloinkaan rautaa popsinu?
Mullakin eka neuvolakäynnillä on ollut tuota luokkaa, mutta on se nyt laskenut jonnkein 118 muistaakseni. Tosi harvinaista varmasti, että sulla pysyy nuin hyvänä koko odotuksen ajan! :p
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Esikoista odottaessani aloin syödä lisärautaa rv 18, hb oli noussut vasta rv 33. Nyt toisessa hb on taas 106 (rv 23), mutta en aio syödä lisärautaa. Luulen, että hb nousi ekassakin lisäraudasta riippumatta.
Luulo ei oo tiedon väärti. Mullahan laski 100:n kokonaisuudessaan raskausaikana, synnytyksessä kun menetin verta olin aika heikoilla ja väsynyt , kalpea ja sairaan näköinen pitkään., joo syökää sitä rautaa vaan jos tarve on :) Ei se aneminen olemus ketään palvele.

Ne joilla arvot pysyy hyvinä ei tietenkään tarvitse.
No, mulla on ollut nyt jo viikkoja alle 110, enkä ole yhtään kalpea tai sairaan näköinen, puhumattakaan heikko tai väsynyt, vaan elämäni kunnossa. Enkä aio vielä syödä lisärautaa.
 

Yhteistyössä