Muita, jotka nyt jo toisinaan fiilistelee joulua? :)

  • Viestiketjun aloittaja "tonttu"
  • Ensimmäinen viesti
"Hanna"
[QUOTE="tonttu";30055147]Joo maistuis tortut täälläkin! Pipareihin vaan löytyy sopivasti jo valmiiksi tarvikkeet kaapeista :) Kyllä sun varmaan kannattaa käydä sitä marmeladia ostamassa ;)[/QUOTE]

Varmaan. Yllätän miehen ja lapset =)
Esikoinen luultavasti pyörittelee päätään ja mumisee jotain siihen suuntaan kuin "äiti sä oot sekasin" :D mutta silläkin uhalla, torttuja tänään! :)
 
"tonttu"
[QUOTE="Hanna";30055157]Varmaan. Yllätän miehen ja lapset =)
Esikoinen luultavasti pyörittelee päätään ja mumisee jotain siihen suuntaan kuin "äiti sä oot sekasin" :D mutta silläkin uhalla, torttuja tänään! :)[/QUOTE]

Onneksi tuo mun lapsi on vasta sen reilun vuoden niin ei vielä tajua, että äiti täällä jo hääräilee ihan joulufiiliksissä. :) Kyllä musta ainakin joulutortut kotiin tullessa ois mieluinen yllätys, oli vuodenaika mikä tahansa! :D
 
poikien äippä
Täällä myös ajatukset usein harhailee jouluun :) lahjoja olen nyt jo alesta ostellut paljonkin.... just tehdään terassiremppaa ja käskin isännän lisätä siihen jouluvaloille vielä pistorasian. Eli mietin ensisijaisesti terassiremppaakin tehdessä miten siihen tulee jouluvalot :) ja fiilistelen miten asettelen valot ja kylven paljussa... ja ruokia oon täällä kans jo kovasti miettin. Sisään oon tehnyt tunteja ja jäänyt tarvittaessa ylitöihin, että voin pitää sit tasotusvapaita ennen joulua :)
 
Jouluhullu
Juu, välillä mietin joulujuttuja, mutta mitään en ole vielä tehnyt. Nyt olisikin hyvä aika alkaa väsäämään joulukortteja, niin kerrankin olisivat ajoissa. Askartelu kiireessä ei ole niin kivaa. Ikävä vaan, kun monelle joulu on jotenkin kammottava stressin ja inhon aihe. Mä en ota koskaan mitään stressiä, vaan nautin kaikesta tekemisestä mitä teen. Jos jotain en ehdi tai viitsi tehdä, niin sitten jätetään tekemättä. Aina on joulu tullut :)
 
"tonttu"
Alkuperäinen kirjoittaja poikien äippä;30055282:
Täällä myös ajatukset usein harhailee jouluun :) lahjoja olen nyt jo alesta ostellut paljonkin.... just tehdään terassiremppaa ja käskin isännän lisätä siihen jouluvaloille vielä pistorasian. Eli mietin ensisijaisesti terassiremppaakin tehdessä miten siihen tulee jouluvalot :) ja fiilistelen miten asettelen valot ja kylven paljussa... ja ruokia oon täällä kans jo kovasti miettin. Sisään oon tehnyt tunteja ja jäänyt tarvittaessa ylitöihin, että voin pitää sit tasotusvapaita ennen joulua :)
Mukavaa kun meitä oikeasti jouluihmisiä on enemmänkin! Me kanssa ollaan välillä miehen kanssa katseltu omakotitaloja netistä ja mä aina ensimmäisenä mietin, että miltä tuntuis viettää joulua siinä talossa ja jos saan siitä sellaisen joulufiiliksen niin sitten tiedän sen olevan sopiva! :)
 
"tonttu"
Juu, välillä mietin joulujuttuja, mutta mitään en ole vielä tehnyt. Nyt olisikin hyvä aika alkaa väsäämään joulukortteja, niin kerrankin olisivat ajoissa. Askartelu kiireessä ei ole niin kivaa. Ikävä vaan, kun monelle joulu on jotenkin kammottava stressin ja inhon aihe. Mä en ota koskaan mitään stressiä, vaan nautin kaikesta tekemisestä mitä teen. Jos jotain en ehdi tai viitsi tehdä, niin sitten jätetään tekemättä. Aina on joulu tullut :)
Sulla on oikeanlainen asenne! :) Mua kanssa ihmetyttää kun monet ihmiset sanoo, että joulu on nykyään ihan turha materian juhla, mutta musta se joulu on jokaiselle sellainen millaiseksi sen itse tekee.. Kyllä meillä keskitytään niin paljon kaikkeen muuhun kuin vain lahjoihin. Se jouluntunne on vaan kaikista parasta. Silloin kun on ilmassa oikeasti jotain taikaa. :)
 
vieras...
Ah, ihanaa, jotain vielä hullumpia kuin minä :D En ihan musiikin ja pipareiden kanssa fiilistele, mut kyllä mulla käy välillä mielessä että edessä on kuopuksen eka joulu, hankitaanko mummolaan pukkia, tuleeko veljen perhe tänä vuonna mummolaan (käyvät vuorovuosina) jne. Ja miehen joululahjan tiedän jo, kun ekaa kertaa vuosiin on hyvä lahjaidea ja joulu on seuraava lahjomisajankohta.
 
"tonttu"
[QUOTE="voivoi";30055332]Yks ja sama kirjoittanut melkein kaikki, kirjoitustyyli ja hymiöt samoja, säälittävää :([/QUOTE]

Ai sun mielestä täällä yks ja sama ihminen kirjoittelee vaan itsekseen? En mä ainakaan ihan niin hullu ole vaikka nyt jo joulusta intoilenkin. :)
 
"tonttu"
[QUOTE="esikoinen tulossa";30055399]Mäkin haaveilen joulusta ! Ajattelin huomenna käydä kinkunkin ostamssa :D Tosin suurin syy lienee raskaus... vauvan on määrä syntyä joulukuun alussa :)[/QUOTE]

Meinasitko siis jo paistaakkin sen kinkun? :) Mäkin luulen, että yksi syy, miksi nyt jo oon touhottamassa tän joulun kanssa on se, että oon raskaana. Ja tän toisen lapsen la on 1. tammikuuta! :)
 
poikien äippä
Jep, kyllä joulusta tulee tekijänsä näköinen. Mulla ei ikinä tuu joulusta ressiä, teen aina hyvillä mielin ja aloitan tosiian näin ajoissa niin kerkeen :D lahjat on kohta osteltu (toki lasten se hartain toive täytetään vasta hieman ennen joulua, jos joku muu kuin mitä olen ajatellut). Ruokaa voi tehdä hyvissä ajoin pakkaseen, laatikot säilyy kuten myös esim jäädykekakkukin pysyy hyvänä viikon pakkasessa.. Piparkakkutalot leivotaan joulukuun alkupuolella ja piparit sit vähän lähempänä joulua... joulukortit ja pakettikortit ollaan yleensä askarreltu lokakuussa jo. Siivoiluja teen pikkuhiljaa, kaapit yms siivoon jo marrakuunloppupuolella.... joulu on vaan niin ihanaa puuhastelun aikaa ja siinä on edelleen sitä jotain taikaa :)
 
"tonttu"
Alkuperäinen kirjoittaja poikien äippä;30055567:
Jep, kyllä joulusta tulee tekijänsä näköinen. Mulla ei ikinä tuu joulusta ressiä, teen aina hyvillä mielin ja aloitan tosiian näin ajoissa niin kerkeen :D lahjat on kohta osteltu (toki lasten se hartain toive täytetään vasta hieman ennen joulua, jos joku muu kuin mitä olen ajatellut). Ruokaa voi tehdä hyvissä ajoin pakkaseen, laatikot säilyy kuten myös esim jäädykekakkukin pysyy hyvänä viikon pakkasessa.. Piparkakkutalot leivotaan joulukuun alkupuolella ja piparit sit vähän lähempänä joulua... joulukortit ja pakettikortit ollaan yleensä askarreltu lokakuussa jo. Siivoiluja teen pikkuhiljaa, kaapit yms siivoon jo marrakuunloppupuolella.... joulu on vaan niin ihanaa puuhastelun aikaa ja siinä on edelleen sitä jotain taikaa :)
Pitäis varmaan itsekkin katsella lahjoja nyt alesta, mutta oon sen verran hullu, että nautin siitä joulunajan tungoksesta kaupoissa ja niistä siellä soitettavista joululauluista (joita suurin osa ihmisistä tuntuu inhoavan). :) Musta on mukavaa etsiä niitä lahjoja sillon.
 
"esikoinen tulossa"
[QUOTE="tonttu";30055421]Meinasitko siis jo paistaakkin sen kinkun? :) Mäkin luulen, että yksi syy, miksi nyt jo oon touhottamassa tän joulun kanssa on se, että oon raskaana. Ja tän toisen lapsen la on 1. tammikuuta! :)[/QUOTE]

Joo meinataan ! :D Mulla on tehnyt jo viikon perran mieli joulukinkkua ja porkkanalaatikkoa :D myös tortut ovat maistuneet, pitänee leipoa lisää..
 
Mä odotan ensin tätä kesää alkavaks mut kyllä mä oon kans joulua miettinyt jo :rolleyes:
En tietenkään halua talvea kun vasta odotellaan et millon ne helteet muka alkaa ja alkaako mut mietin just eilen vai toissapäivänä et miten koristelen tän uuden asunnon jouluna ja miten aikaseen alan laittaa kaikkee kotiin sit jouluun liittyvää yms.
Saahan sitä jo haaveilla, eihän tässä oo kuin puolisen vuotta..
 
Jos musta olis kiinni niin joskus ehkä helmikuun puolella, mies kerää niitä jo aikaisemmin pois. Valoja vousin tosin pitää niin kauan ku tuntuu et ulkona alkaa olla valoisaa ja talvi on ohi. Ei jouluvalot vaan talvivalot.
 
Viimeksi muokattu:
"Hanna"
Joulutortut on uunissa :D jälkkäriksi tänään siis kahveet ja tortut =)

Joulukoristeiden keräämisestä; joskus tammikuun lopulla on kerätty ne ihan selvät joulukoristeet. Muuten vaan talveen sopivat härpäkkeet saa olla paikoillaan maaliskuun loppuun asti.
 

Yhteistyössä