Muita jotka jättäneet ehkäisyn pois helmikuussa?

Me saadaankin Mamacita jännittää melko samoihin aikoihin koska itse otin vikan Mercilon-pillerin 2.2 :) Eihän tässä ole enää kuin viikko-pari kun saa jännittää alkavatko menkat.
Olen yrittänyt pitää jalat tukevasti maassa ja ajatella että tuskin nyt heti ekasta kierrosta voi tärpätä mutta...toivossa on hyvä elää ja NIIIIN malttamaton kun on :headwall:

Ovulaatiosta sen verran,että onko teillä ollut ihan selkeitä merkkejä milloin ovuloitte?
Sinäpäivänä kun on nivusissa/alavatsassa kipuja niin onko silloin jo myöhäistä,pitäiskö juuri sinäpäivänä vai sen jälkeen pistää peitto heilumaan makkarin puolella?

Itse en oikein vielä tiedä milloin tasantarkkaan ovuloin mutta viimesunnuntaina oli kyl illalla niin nivuset kipeenä ja runsaampi valkovuoto että en muuta selitystä tuntemuksille keksi.Siksi ajattelinki,että oliko siinävaiheessa jo "tärppi-hetki" ohi...vaiko otollinen aika.
Ovistestejä en ole koskaan kokeillut eikä kyl ole edes harkinnassa vielä.Ehkä sitten jos ei vauvaa rupee kuulumaan piiiitkäään aikaan.

Mä en kyl taida tunnistaa ollenkaan enkä oo niitä testejäkään harkinnut. Vaikka oon kyllä aika testaajahullu :LOL: Ainaki olis hyvä syy tikutella joka päivä :LOL:

Mulla saatto olla menkat joskus tammikuun vikalla viikolla, en pistänyt ylös joten en oo ollenkaan varma päivistä. Ton vauvan kanssa kun aika kuluu kuin siivillä, mutta kuitenkin ajattelin perjantaina testailla :)

Ehkäisy jäi tässä kuussa. Hormonaalista ehkäisyä en ole käyttänyt kymmeneen vuoteen, yhtä puolen vuoden ehkäisyrengaskokeilua lukuunottamatta, joten kropan palautumista hormonien jälkeen ei ole tarvinnut odotella.

Ovis varmaankin juuri tuloillaan. Ovis tuntuu pistävänä kipuna, lisääntyneenä vuotona ja joskus myös rintojen kipeytymisenä ja hienerityksen lisääntymisenä pariksi päiväksi. Meidän tarkoitus on pöllyttää vällyjä parin päivän välein, jotta tärpille olisi hyvät mahdollisuudet.

Mulla on jalat aika lailla maassa -vaikka tietysti olen innostunutkin! Jos tärppi kävisi ekasta kierrosta, yllätys olisi kyllä aikamoinen. Olen nimittäin psyykannut itseni siihen, että tämä projekti voi kestää. Kaipa suojatakseni itseäni mahdollisilta pettymyksiltä.. jos se on yleensä mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamacita-:
Mä en kyl taida tunnistaa ollenkaan enkä oo niitä testejäkään harkinnut. Vaikka oon kyllä aika testaajahullu :LOL: Ainaki olis hyvä syy tikutella joka päivä :LOL:

Mulla saatto olla menkat joskus tammikuun vikalla viikolla, en pistänyt ylös joten en oo ollenkaan varma päivistä. Ton vauvan kanssa kun aika kuluu kuin siivillä, mutta kuitenkin ajattelin perjantaina testailla :)
Tuut [/b]Mamacita heti huomenna kertomaan testituloksen ja toivottavasti se on positiivinen =)

Itse kun söin pillereitä niin menkat tulivat aina 3-4 pvä.vikasta pilleristä.Eli ensin 21 pilleriä,3-4 päivän päästä alkoi menkat jotka kesti 5-6 pvä.Välillä söin kaksi liuskaa peräkkäin eikä menkat menny silloinkaan sekaisin.
Vikan pillerin otin tosiaan 2.2 ja 6.2 alkoi menkat jotka kestoa en nyt muista ihan tarkalleen mut joku 6 päivää.
Mietin vaan et milloinkohan itsekkin pääsisi testailemaan,ku ei tuo maltti ole parhaita puoliani |O ;)
Oviksen luulen olleen viimesunnuntaina.

Menisipä aika nopeammin!
Itselläni on valmiiksi tilattuna kaapissa odottamassa 2kpl. Vilja Sensitive-testejä :p

On ihan järkyttävä vauvakuume!

on ollut jo jonkin aikaa. aloitimme yrityksen muutama hassu päivä sitten, koska sovimme asiasta yhdessä. toivottavasti tärppää. emme käytä enää mitään ehkäisyä.

yleensä (kiertopäiviä minulla on kp28-30 ja nyt menkoista 8 päivää. ovulaatio pitäisi tulla jossain vaihees mutta en oikein ole varma koska??!

tämä olisi meidän ensimmäinen lapsi. olen itse 21 ja täytän loppuvuonna 22 ja mieheni on minua puoli vuotta nuorempi. ensimmäinen yrityskerta.

olemme nyt olleet petipuuhissa parinpäivän välein. minulla on vähän outo olo. minulla oli viime kuukautiset myöhässä jonkin verran ja luulin jo että olin raskaana, mutta negaa näytti ja ensin alkoi sellainen ihmeellinen marjapuuron värinen vuoto. ja myöhemmin sitten kunnolla veristä vuotoa joka ei kestänyt niinkuin minun normaalit kuukautiseni vaan kesti vain puolitoista päivää. ihmeellistä. mutta nyt siitä on sitten jo 8 päivää. nyt minulla on outo olo ollut jonkin aikaa. rinnat ovat vähän niinku turvonneet ja vähän arat. oon alkanut juomaan vettä tosi paljon. en tiedä mistä johtuu? toivon vain paljon että olisin raskaana! ja jos en oo niin kova yritys jatkuu. mut oli ihanaa kun löysin tämän keskustelupalstan. en pysty oleen itsekseni kun on niin kova vauvakuume.

Perjantai-aamua kaikille!
Ja kiva kun rupee löytymään muitakin jännittäjiä =)

-Itse olen 32v. ja omasta takaa löytyykin jo 3 ihanaa tytärtä.Uusi avokki on 37v. ja hänellä on myös tytär joka asustelee meillä jokatoinen viikko ja nyt on haaveissa yhteinen käärö :heart:

Ja ihanaa kokea ensimmäistä kertaa vauvakuume miehellä :D

Täällä jo malttamattomana odottelen Mamacitan uutisia!!!

Hyvää päivän jatkoa kaikille ja pistäkääpä tekstiä tulemaan :wave:

Eilen meni Mirena kierukka e-polilla roskiin-joutikin ;)

..nyt alkaapi jännäily miten vielä vanhalla(43v) kaikki toimii ja onnistuuko raskautuminen..
lapsosia v.-87 ja 04

Kova on kuumeilu ja luomuna tarkoitus yrittää, hoitoja en halua.

Onnea kaikille yrityksissänne, kaikki peukut ja varpahat pystyyn:wave:

Aurinkoista viikonloppua toivotellen.

mur-mur

eipä näytä olevan mitään uutisia, negaa näytti mutta tosiaan kierto saattaa olla ihan mitä tahansa. Toisaalta kun 7. päivä jätin pilleritkin vasta pois niin eihän tässä oo ees kk maltettu vielä odottaa testiä :LOL:

Ehkä sitä pitäis säännöllisesti 2vk välein vaikka testata kunnes tiedän kiertoni. Heh :p Vähän harmittaa kun en pistänyt viime menkkoja ylös mutta toisaalta pillereiden lopettamisen jälkeenhän kierto usein heittelee että eipä se olisi kovin luotettavaa ollut kuitenkaan.

Huomenna ulos miehen kanssa, siksikin halusin testata kun alkoholia on tarkoitus käyttää :whistle:

Tää otti vikan Yasmin pillerin 16.2 menkat kesti kolme päivää ja nyt sit yritetään kovasti jotain tulosta saada aikaseksi..Yritän kanssa pitää jalat maassa ja muistuttaa ittelleni että tähän projektiin voi mennä aikaa,mutta kun kuume on ihan kauhia!! :LOL: Just on kaks kaveria kertonut oottavansa vauvaa niin mäkin haluuun! B)

Tyttö on nyt 6v ja sai alkunsa ihan vahingossa,siksipä jännäänkin että milloin seuraava saa alkunsa. Tytöllä on älyllinen kehitysvamma ja sen takia olemme vähän odotelleet että kasvaa isommaksi ja helpompihoitoiseksi mutta nyt tuntuu siltä että vauva olisi tervetullut :heart:

Täällä kans yks ilmoittautuu :wave: Otin viimesen pillerin 4.2. ja menkat alko 9.2.
Olen 26-vuotias itseään etsivä :LOL: mies on 32-vuotias kirvesmies joka harrastuksekseen ajaa kilpaa kelkalla (kesät talvet..)
Meillä on yksi lapsi, poika. Syntynyt heinäkuussa -06 ja kakkosta olen mankunut kesästä saakka. Nyt viimein pillerit nurkkaan ja yritystä kehiin. Ensin kuitenki odottelen rauhassa et hormonitoiminta tasoittuu, ennen ku alan hätiköimään ;)

Mamacita ,jos ei tule punaista ferraria kylään niin ei muuta kuin uutta testiä kehiin =)
Saanko udella,että söitkö siis vielä menkkojen jälkeen jokusen pillerin?
Mulle kun on tullut aina menkat vasta 3-4 päivää pillereitten tauon alettua.Ei siis pillereitä syödessä.Viimeisestä liuskasta jäi jopa neljä vikaa pilleriä syömättä kun ei enää malttanut ottaa :D

Hannanmamma03 söitkö pillereitä jo silloin kun rupesit odottamaan esikoista vai sattuiko muuten vaan "iloinen vahinko"?

Itse ajattelin testailla jo ensiviikon sunnuntaina jos vaan on tarvetta...tai onkohan liian aikaista... :ashamed: |O

Molla-77 Söin pillereitä,mutta tyttöpä ei moisista välittänyt ja olen kyllä kovin onnellinen että hänet meille suotiin vaikka vaikeuksiakin on ollut.

Mä en kyllä varmaan tota ovista tunnista...mutta koitetaan nyt eka ilman niitä testejä,jos muutamassa kuukaudessa ei mitään ala tapahtumaan niin jos sitten testailis.. :whistle: Mulla yks raskaustesti tuolla kaapissa kummittelee ja järki huutaa että ei nyt ainakaan vielä mitään kannata testailla niin...en varmaan testaa.En. :LOL:

Mä söin siis cerazette-minipillereitä ja niitä syödään ilman taukoja ja menkat tulee ajallaan silloin ku tulee. Tosin mulla tuli vaikka mitä muutakin vuotoa viikon välein sen jälkeen kun menkat alkoi (siihen asti näytti sopivan mulle tosi hyvin toi merkki mutta totuus valkeni kun oma hormonitoiminta rupes pelaamaan taas).

Eli siis joskus tammikuussa tuli menkat ja jotain välivuotoja niiden pillereiden takia ja sitten lopetin ihan kesken liuskaa (tosin en tosiaan tiedä onko noissa minipillereissä väliä milloin lopettaa) 7.2 ja sitten ei ole tullut mitään :D

Tää on muuten yhtä sekavaa oikeesti kuin miltä kuulostaakin :LOL:

täällä kanssa yksi joka jätti kierukan eilen ehkäsyneuvolan roskikseen :heart: :heart: :heart:eli toiveissa olisi pikkukaveri..mietin vain sitä kun meillä th suositteli että odottaisi yhden kierron ennen kuin yrittäisi raskaustumista niin mites muualla päi..onko sama suositus vai onko vain täällä?eli meillä alkaa yritys virallisesti huhtikuussa :heart: :heart:

Hannanmamma03:Tyttäresi on ollut sinnikäs siis heti alusta asti kun ei pillereitten syönnistäkään välittänyt ;)

Mamacita:minipillereihin en olekkaan koskaan perehtynyt.
Paljonkos sulla on nyt sitten kiertopäiviä?
Jospa testi ei näyttänytkään vielä oikeaa vastausta ;)

Itse olen yrittänyt laskelmoida edes suurinpiirtein kiertopäiviäni mutta kun ei niitä ole pistänyt mitenkään muistiin pillereitten aikoina niin olen aivan ulalla :ashamed:

Joskus siis söin yhden liuskan (21 pilleriä ja sitten viikon tauko jonka aikana tuli menkat) ja 3-4 päivän kuluttua alkoi menkat jotka kesti 5-6 päivää.
Toisinaan söin myös 2 liuskaa peräkkäin jolloin ei siis tullu menkkoja.
Viimeisimmät menkat alko 6.2 ja kesti taas n.5 pvä.
23.2 päivä tais olla ovis.
Nyt vaan ihmettelen mille päivälle odottaa menkkoja tai milloin pääsis testailemaan |O

wiiru
Käsittääkseni se on suositus. Eli sen takia koska limakalvot ovat ohuet, ja yhden kierron jälkeen sitten palaavat normaaliksi. Kun kysyin onko siitä jotain haittaa niin ei varsinaisesti, mutta tuulimuna riski ja sekin oli harvinaista.

Wiiru: tuskin sillä on mitään merkitystä koska onhan se jo itsestäänkin jo suuri ihme että raskautuu ekalla yrityksellä...tai oikeastaanhan jokainen raskautuminen missä vaiheessa vain on suuri ihme :heart:
Eli ei varmaan haittaa jos aloitatte jo yrityksen.Kaikkeen löytyy suosituksia :D

Molla kiertopäivistä ei oo sitten edes oikein mitään arvausta mitä voisi olla :D Eli oon saattanut testaa liian aikaisin kun ei oo ne menkatkaan tulleet :D Kassotaan mitä tapahtuu ens viikolla :)

Wiiru tervetuloa! Käsittääkseni se yhden kuukauden odottelu johtuu siitä että silloin on helpompi määritellä laskettua aikaa. Jonka voi kuitenkin ultrassa määrittää mutta tää on kuitekin se syy.
Tuulimunan kanssa sillä ei voi olla mitään tekemistä koska tuulimuna on viallinen munasolu joka vaan sattuu siinä kierrossa lähtemään oviksesta ja saattaa raskautua. Näitä on siis jokaisella naisella ja on vaan huonoa onnea jos sellainen hedelmöittyy :( Mulla on ollut yks sellanen(kin) :(

Mä en ehkäsis yhtään ylimääräistä koska onhan se tosiaan epätodennäköistä että ekassa kierrossa edes raskautuu. Voithan vielä kysyä kuitenkin että miksi suosittelivat sinun kohdallasi tätä kk väliä vielä :)

Yhteistyössä