Muita jotka hulluna tonnikalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon välillä, kausittain. Teen aika paljon tämmöstä: keitettyä kananmunaa hienonnettuna, raejuustoa ja tonnikalaa sekasin. Kesällä haen pihalta ruohosipulia sekaan. Niiiiin hyvää vaikka ruisleivän päällä!

Alkuperäinen kirjoittaja Merlion:
Purkkitonnikala on kamalaa,kaukana tonnikalasta. Tykkaan aidosta tonnikalasta.

Aina tänne mahtuu näitä. Ihan sama mistä "valmiista" joku tykkää niin aina löytyy nämä neropatit, jotka tietävät että se on kamalaa. Makuasioistahan ei voi kiistellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin kukaan ei tiedä paljonko sitä saa syödä? Jos syö pari purkkia viikossa niin onko liikaa?

Laihduttajathan syö paljonkin, mutta voisin vähän tonkia infoa.. hetki.

En löytäny yhtään tekstiä näin pikaseltaan missä sitä ois väitetty jotenkin vaaralliseksi.. Jotkut treenaajat veti jopa 60purkkia kuussa mutta sitä en lähtis suosittelemaan :D

Raskausaikana ei suositella elohopeajäämien takia, mutta en sitten tiedä elohopeasta jos ei ole raskaan :laugh:

Minun herkkua on Rainbow:n tonnikalaa sataykastikkeessa.. sitä mie laitan nuudelin, makaroonin tai riisin joukkoon ja aamulla paahdetun ruisleivän päälle.. Samalla tavalla mie laitan sitä saman merkin currykastike tonnikalaa.. :p

Syön tonnikalaa siksi, kun se on ainoa kala, jota uskalla syödä, koska olen muille kaloille ja mereneläville allerginen.. olisi mahtavaa kun sais noita samoja tuotteita myös sellaisena, joissa olisi huomioitu delfiinit ja sukupuuttoon kuolevat tonnikalalajit.. voisin maksaa vaikka euron enemmän säilykepurkista, jos noita asioita olisi huomioitu..

http://www.ewg.org/tunacalculator.

En tajua tosta mitään.

Laita painos siihen niin se kertoo turvallisen maaran syoda tonnikalaa.

OKei en tajua kuitenkaan vastausta. Painan 60kg.

60 kiloa on noin 130 paunaa, laita se siihen riville. Se antaa osviittaa. Ja tummassa ja vaaleassa tonnikalassa on eroja. Vaaleassa tonnikalassa on enemman elohopeaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi1981:
Minun herkkua on Rainbow:n tonnikalaa sataykastikkeessa.. sitä mie laitan nuudelin, makaroonin tai riisin joukkoon ja aamulla paahdetun ruisleivän päälle.. Samalla tavalla mie laitan sitä saman merkin currykastike tonnikalaa.. :p

Syöt joka päivä?

Yhteistyössä